  • 1. Data: 2008-07-15 14:04:17
    Temat: Przelew podwójnie wysłany przez bank (działanie na szkodę banku)
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Spotkałem się ostatnio z dziwną sytuacją. W piątek wykonałem przelew z jednego
    banku na konto w innym banku. Jak się okazało, przelew został zaksięgowany
    dwukrotnie w banku docelowym. O sytuacji zorientowałem się wczoraj i byłem
    bardzo zdziwiony, ale jednocześnie się ucieszyłem. W końcu niecodziennie
    zdarzają się takie prezenty :) Dzisiaj otrzymałem telefon z pierwszego banku,
    że dwukrotnie wysłali mój przelew. Przy czym z konta została pobrana
    prawidłowa suma. Pieniądze wysłał podwójnie jakimś sposobem ich system. W
    każdym bądź razie Pani pytała czy oddam te pieniądze, bo jak nie to będzie to
    działanie na szkodę banku. Od razu zaznaczam, że nigdy nie planowałem nikogo
    okradać.

    Przede wszystkim nie podoba mi się sposób kontaktu. Dostałem telefon od osoby,
    która podała mi nr konta i tytuł przelewu, którym mam się posłużyć. Wprawdzie
    się przedstawiła, ale co z tego. O takim fakcie powinienem chyba zostać
    poinformowany chociażby pisemnie. Początkowo potraktowałem to serio, ale jak
    przemyślałem sprawę, to wydaje mi się to wielce podejrzane.

    Chciałem Was spytać czy ktoś wcześniej spotkał się z takimi prezentami od
    banku. Tak naprawdę, to ja jeszcze nie wiem czy tak rzeczywiście jest - dowiem
    się jak wrócę z urlopu. Zakładam jednak, że mogło do tego dojść. Co wtedy
    zrobiliście? Jak wyglądała procedura odzyskiwania tych pieniędzy? Czy było to
    tak na łapu capu czy jakoś bardziej profesjonalnie?

    Dzięki,
    finder24

  • 2. Data: 2008-07-15 15:08:03
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > zrobiliście? Jak wyglądała procedura odzyskiwania tych pieniędzy? Czy było
    > tak na łapu capu czy jakoś bardziej profesjonalnie?

    spotkałem się kiedyś z podobną sytuacją, klient który otrzymał za dużo
    został wezwany pisemnie do zwrotu takiej a takiej kwoty na określone przez
    bank konto...

    w tym przypadku powinno być tak samo = bank powinien napisac pisemko,
    przeprosic za zaistniala sytuacje i poprosic o zwrot

    a jakies tam dzwoniace kobity, ktore podaja numer rachunku...no smiech na
    sali, a jak konto okaze sie niewlasciwe to co? powiesz bankowi, ze
    zadzwonila jakas pani i zrobiles co kazala?
    wszystko czarno na bialym - wyobraz sobie jak byloby odwrotnie ile bank
    papierow, wyjasnien wymagalby w tej sytuacji...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-07-15 21:30:15
    Od: e...@g...com

    Jeden z banków (X) miał problemy natury technicznej i objawy są takie
    jak u Ciebie. Jest zakrojona akcja związana z poinformowaniem o
    zaistniałej sytuacji z uprzejmą prośbą o zwrot, jeżeli nie zwrócisz
    polubownie i tak jesteś na przegranej pozycji - vide regulacje dot.
    bezpodstawnego wzbogacenia. Skontaktuj się ze swoją placówką banku
    jeżeli chcesz potwierdzenia w tej sytuacji.

    Pozdr.
    e.

  • 4. Data: 2008-07-15 21:43:19
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    e...@g...com writes:

> [...]
    > bezpodstawnego wzbogacenia. Skontaktuj się ze swoją placówką banku
    > jeżeli chcesz potwierdzenia w tej sytuacji.

    *on* się ma kontaktować? To banku już na polecony + grzeczne pisemko nie stać?
    KJ

  • 5. Data: 2008-07-15 22:29:35
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

[...]

    wina jest po stronie banku i to on powinien zadbac o calkowite wyjasnienie
    sprawy, telefon z banku zdecydowanie nie wystarczy i to nie klientowi
    powinno zalezec na wyjasnieniu sprawy tylko BANKOWI!

    a bezpodstawne wzbogacenie? niby z powodu, ze ktos zadzwonil i kazal przelac
    jakąś kasę? a moze to byl jakis zart albo fake?

    nie ma pisemka z banku = nie ma sprawy

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2008-07-16 05:37:34
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 16 Lip, 00:29, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:

    > nie ma pisemka z banku = nie ma sprawy

    Chyba wiekszosc bankow ma zapisy (tu pisze o banku na konto w ktorym
    przyszedl podwojny przelew), ze nalezy kontrolowac stan swojego
    rachunku i zglaszac wplywy, ktore sa nieprawidlowe, niewiadomego
    pochodzenia (w BPH tak mniej wiecej bylo w regulaminie konta).
    Sadze, ze bank wysylajacy, a raczej jego pracownicy, chca wyciszyc
    sprawe i zalatwic nieoficjalnymi kamnalami, zeby nie ponowsic
    konsekwencji (typu premia).
    Wg mnie, nalezy zlozyc reklamacje w swoim banku w ktorym zaksiegowano
    podwojny przychod, o takiej nieprawidlowosci i czekac az banki
    zalatwia sprawy pomiedzy soba.
    A przelewania na konto dyktowane przez telefon :)))

    A jesli to dzwonuil ktos, kto tak shackerowal ten bank i teraz sciaga
    na przywatne konto podwojne przelewy, od osob, ktore je otrzymaly? A
    za jakis czas dopiero wystapi juz wlasciwy bank i upomni sie ponownie
    o zwrot?

  • 7. Data: 2008-07-16 06:26:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 15 Jul 2008 14:04:17 +0000 (UTC), " "
    <f...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >zrobiliście? Jak wyglądała procedura odzyskiwania tych pieniędzy? Czy było to
    >tak na łapu capu czy jakoś bardziej profesjonalnie?

    Zazwyczaj pani z banku chce na gebe, bo wtedy sprawa nie wychodzi
    nigdzie dalej. Jednak na gębe, to bułki można kupić.
    Bank ma wystawić oficjalne pismo z prośbą o zwrot nienależnych Ci
    pieniędzy, z podaniem szczegółów pomyłkowej operacji oraz informacje
    jak chce, abyś oddał pieniądze. Przy czym od zwracanej kwoty odliczasz
    koszty zwrotu (np. opłatę za przelew).
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 8. Data: 2008-07-16 07:16:19
    Temat: Re: Przelew podwójnie wyslany przez bank (dzialanie na szkode banku)
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > na przywatne konto podwojne przelewy, od osob, ktore je otrzymaly? A
    > za jakis czas dopiero wystapi juz wlasciwy bank i upomni sie ponownie

    oczywiscie w PB jest zapis, ze kazdy powinien kontrolowac przysylane przez
    bank wyciagi i zglaszac wszelkie nieprawidlowosci, ale przeciez ludzie
    zglaszaja reklamacje wtedy kiedy im bank cos zabral, a jak dostali cos
    ekstra to siedza cicho myslac, ze nikt sie nie zorientuje...

    mimo wszystko poczekalbym na oficjalne pismo z banku, ich premie mnie jako
    klienta nie interesuja!

    czy uwazasz, ze gdyby zdarzylo sie odwrotnie (stracilby klient) to
    wystarczylby jeden tel. do banku, aby wyjasnic sprawe? = "przelejcie mi na
    konto moje pieniadze" w zdecydowanej wiekszosci bankow konieczna bylaby
    pisemna reklamacja...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2008-07-16 07:41:17
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik <f...@N...gazeta.pl> napisał
    > jednocześnie się ucieszyłem. W końcu niecodziennie
    > zdarzają się takie prezenty :)

    Niepotrzebnie. Patrz Kodeks Cywilny - bezpodstawne wzbogacenie. Coś co nie
    należy do Ciebie nie tak łatwo może stać się Twoje jak się nam wydaje.

    > Przede wszystkim nie podoba mi się sposób kontaktu. Dostałem telefon od
    > osoby,

    Napisz do banku list polecony, co i jak, i że chcesz oddać i niech Ci
    pisemnie podadzą gdzie.
    Jak Ci podadzą to przelej kasę, potrącając koszt listu i przelewu.

    A jaki (czyje) konto Ci podali?

  • 10. Data: 2008-07-16 07:41:34
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 16 Lip, 09:16, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:

    > mimo wszystko poczekalbym na oficjalne pismo z banku, ich premie mnie jako
    > klienta nie interesuja!

    Mozna czekac, mozna powiadomic swoj bank o podwojnym wplywie.
    Ja osobiscie bym powiadomil, bo potem z takimi smrodami na koncie sa
    klopoty.

    Kiedys tez sei bujalem ze 3 miesiace z przelanym omylkowo na moje
    konto obcym zwrotem podatku z US.

    Stwierdzilem, ze mimo, ze numer "sie zgadzal" to na przelewie byly
    inne dane osobowe i zadam wystornowania nieprawidlowego przelewu. W
    koncu bank zrealizowal reklamacje i pieniadze wraz z odsetkami w ktore
    obrosly zostaly zabrane z mojego konta bez wykonywania przezemnie
    jakichkolwiek transakcji.

    Po drodze mialem rozne sugestie telefoniczne, typu "pan wyplaci i
    zawiezie wlasciwemu odbiorcy" lub " to moze pan przeleje do US z
    adnmotacja, ze przelano panu omylkowo".