  • 61. Data: 2008-07-17 11:06:57
    Temat: Re: Przelew podwójnie wysłany przez bank (działanie na szkodę banku)
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
    > A po co pisać? Niech bank napisze. Kase na lokatę, niech procentuje.

    Ale lepiej zostawić saldo co najmniej w wysokości tego nienależnego
    przelewu, żeby nie było wpadki w razie nagłego storna :-)

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 62. Data: 2008-07-17 11:18:10
    Temat: Re: Przelew podwójnie wys?any przez bank (dzia?anie na szkode banku)
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> wrote:
    > U?ytkownik "Adam P?aszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisa?
    >
    > A potem procenty bank zabierze.

    Z lokaty nie zabierze. Zabierze ewentualnie z rachunku, na który kwota
    wpłynęła, w takiej wysokości, jaka wynika z kwoty przemnożonej przez czas
    i stopę procentową :-)

    Chodzi o to, że najprawdopodobniej bank wykona storno, czyli uzna
    operację za niebyłą. Jeżeli w czasie pomiędzy nienależnym wpływem
    a storno nastąpiła kapitalizacja odsetek na rachunku, która oczywiście
    uwzględni stan rachunku łącznie z nienależnym wpływem, to równocześnie
    ze stornem nastąpi korekta odsetek.

    Więc - o ile na rachunku pozostanie saldo umożliwiające bezproblemowe
    storno - rada Adama P. jest dobra. W końcu elektroniczne złotówki nie
    są znakowane nazwiskiem właściciela :-) Jeśli np. miałeś na koncie
    1000 zł i dostałeś tajemniczy przelew na 500 zł, po czym założyłeś
    lokatę na 500 zł - to które 500 zł poszło na lokatę? Twoje czy nie?

    Jeżeli zaś miałeś np. 500 zł i dostałeś "w prezencie" 1000 zł, po czym
    ten tysiąc przelałeś na lokatę, to w razie storna będziesz miał
    saldo -500 zł - co może być problemem (ale nie musi).

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 63. Data: 2008-07-17 14:37:19
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Thu, 17 Jul 2008 00:13:22 +0200, MK wrote:

    > "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote in message

    > Jesli pomylka nastapila z winy banku, to bank skorygowal juz swoj blad
    > (zwrocil kase klientowi).

    Ale tutaj człowiek przelewał pomiędzy swoimi kontami w różnych bankach.

    > Bank utworzy specjalne konto na odzyskane srodki.
    > Jak przelejesz na konto nadawcy, to sytuacje sie zmieni o tyle, ze bank
    > bedzie musial dochodzic kasy od drugiej strony.

    To nie dotyczy sytuacji z tego wątku.

    > W ogole dyskusja na ten temat wydaje mi sie dziwna. Przypomijcie sobie swoje
    > stanowisko w tej dyskusji przy skladaniu najblizszej raklamacji karcianej...
    > Tylko nie przez telefon... w koncu bank moze pomyslec, ze to kawal... ;).

    Hmm, gdy ja dzwonię na infolinię to muszę podać identyfikator i hasło, a
    czasami jestem jeszcze odpytywany z innych danych - to chyba wystarczy do
    zidentyfikowania się pracownikowi call center lub banku. W drugą stronę
    (gdy to bank dzwoni do klienta) takich możliwości uwiarygodnienia się już
    nie ma.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 64. Data: 2008-07-17 17:41:19
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote
    > Mylisz strony.
    > Jesli bank omyłkowo posłał dwa razy pieniądze, to bank sam sie
    > pozbawił możliwości dysponowania kasą.

    Tak. Tylko, jeśli to pomyłka, błąd systemu itp. to w zasadzie pieniądze
    nadal należały do banku, tak więc nie bardzo widzę tu możliwość osiągania
    profitów z tego, że obce pieniądze znalazły się w naszym posiadaniu.

    > otrzymania kasy do wezwania do zwrotu z pieniędzmi sie działo banku
    > nie obchodzi i nie ma prawa obchodzić.

    Co do zasady, nie można dysponować nie swoim majątkiem. Będąc świadomym, że
    pieniądze nie należą do nas, a my nimi obracamy, inwestujemy to ja bym się
    zastanowił czy to nie wyczerpuje znamion przywłaszczenia z kk.

  • 65. Data: 2008-07-17 17:44:00
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote
    > Tzn. co bedzie dowodem?

    fałszywy list

  • 66. Data: 2008-07-18 06:20:38
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 17 Jul 2008 19:41:19 +0200, "Piotr [trzykoty]"
    <t...@o...pl> wrote:

    >Tak. Tylko, jeśli to pomyłka, błąd systemu itp. to w zasadzie pieniądze
    >nadal należały do banku, tak więc nie bardzo widzę tu możliwość osiągania
    >profitów z tego, że obce pieniądze znalazły się w naszym posiadaniu.

    No Ty nie, a ja widzę - odsetki etc.

    >Co do zasady, nie można dysponować nie swoim majątkiem. Będąc świadomym, że
    >pieniądze nie należą do nas, a my nimi obracamy, inwestujemy to ja bym się
    >zastanowił czy to nie wyczerpuje znamion przywłaszczenia z kk.

    A ja bym się nie zastanawiał. Ktoś powierzył nam te pieniądze.
    Jesteśmy ich posiadaczami. I skoro nie należą do nas, to oddamy
    pieniądze na wezwanie. Tyle. Pieniądze nei są rozróżnialne, więc jeśli
    jest ta sama kwota, to wszystko się zgadza.
    Właściciel pieniędzy nie ma z nami żadnej umowy, zatem nie ma
    podstawy, aby mógł żądać jakichkolwiek innych pieniędzy, poza kwotą,
    jaką nam powierzył.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 67. Data: 2008-07-18 17:19:38
    Temat: Re: Przelew podwójnie wysłany przez bank (działanie na szkodę ba
    Od: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>

    Użytkownik " finder24" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > O przywłaszczeniu pieniędzy z mojej strony nie ma żadnej mowy. Nie
    > zamierzam
    > się w ten sposób wzbogacać.

    Oczywiście, o to się nie bój. Musieliby udowodnić, że miałeś ZAMIAR
    przywłaszczenia sobie tych pieniędzy, a oczywiście takiego zamiaru nie
    miałeś i tego nie da się udowodnić.

    k.

  • 68. Data: 2008-07-18 20:21:43
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    kashmiri pisze:

> [...]
    >
    > Oczywiście, o to się nie bój. Musieliby udowodnić, że miałeś ZAMIAR
    > przywłaszczenia sobie tych pieniędzy, a oczywiście takiego zamiaru nie

    Droga pisemna i domaganie sie pisemnej reakcji banku jest jak
    najbardziej konieczne.
    Inaczej nie ma zadnej "podkladki" na wypadek gdy o te same pieniadze
    upomnialby sie juz bardziej formalnie kolejny pracownik banku,
    postepujacy wg procedur, o ktorych nie mial pojecia, lub chcial ominac,
    pierwszy kontaktujacy sie telefonicznie pracownik.

  • 69. Data: 2008-07-18 20:43:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> writes:

    > fałszywy list

    Ale czego on bedzie dowodem? Sam go przeciez mogles wyprodukowac.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 70. Data: 2008-09-13 13:26:34
    Temat: Re: Przelew podwójniewysłany przez bank (działanie na szkodę b
    Od: " finder24" <f...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Sprawa została zakończona. Ostatecznie otrzymałem pisma z obu banków i
    ostatecznie odesłałem pieniądze. Kwotę, którą bank wysłał dwukrotnie
    pomniejszyłem o koszt dwóch listów poleconych. W sumie całe zamieszanie trwało
    blisko dwa miesiące.

    Pozdrawiam wszystkich,
    finder24