eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPrzelew poszedł na złe konto - jak to odkręcić?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 35

  • 1. Data: 2008-11-12 16:01:25
    Temat: Przelew poszedł na złe konto - jak to odkręcić?
    Od: Jazz <j...@l...tvtom.pl>

    Moja znajoma podała w swoim zakładzie pracy zły nr konta. Niestety to nie
    była to zwykła pomyłka w cyfrach rachunku (z resztą mało prawdopodobne
    pomylić się tak, żeby suma kontrolna się zgadzała). Po prostu kilka lat
    temu w banku PKO BP była jakaś reorganizacja - powstał nowy oddział i moja
    znajoma została terytorialnie przypisana do tego nowego oddziału. Wiązało
    się to ze zmianą nr konta. Dotychczasowy nr konta znajomej, jak się teraz
    okazało, trafił do innego klienta. Moja znajoma po prostu podał nr konta
    jaki miała kilka lat temu.

    Przelew z zakładu pracy poszedł na dane mojej znajomej, ale bank twierdzi,
    że od czasu wprowadzenia IBAN nie ma obowiązku sprawdzania czy dane osobowe
    adresata przelewu zgadzają się z danymi właściciela konta, zatem przelewu
    cofnąć nie mogą. Bank twierdzi ponadto, że zwrot tych pieniędzy zależy
    wyłącznie od dobrej woli właściciela rachunku (co wydaje mi się co najmniej
    dziwne). Podobno próbowali się z nim skontaktować, ale bezskutecznie.

    Co na to prawo? Jakie ma ona możliwości odzyskania tych pieniędzy?

    --
    Jazz
    http://jazz.prv.pl


  • 2. Data: 2008-11-12 16:03:35
    Temat: Re: Przelew poszedł na złe konto - jak to odkręcić?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 12 Nov 2008 17:01:25 +0100, Jazz napisał(a):

    (...)
    > Co na to prawo? Jakie ma ona możliwości odzyskania tych pieniędzy?

    Po dobroci prawie zerowe. Ma roszczenie cywilne wobec właściciela konta,
    który się wzbogacił, ale jeżeli ów właściciel wydał już kasę i uczynił to w
    dobrej wierze to nawet zwracać nie musi...

    --
    best regards,
    scream
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.


  • 3. Data: 2008-11-12 16:19:30
    Temat: Re: Przelew poszedł na złe konto - jak to odkręcić?
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    scream wrote:
    > Dnia Wed, 12 Nov 2008 17:01:25 +0100, Jazz napisał(a):
    >
    > (...)
    >> Co na to prawo? Jakie ma ona możliwości odzyskania tych pieniędzy?
    >
    > Po dobroci prawie zerowe. Ma roszczenie cywilne wobec właściciela konta,
    > który się wzbogacił, ale jeżeli ów właściciel wydał już kasę i uczynił to w
    > dobrej wierze to nawet zwracać nie musi...
    >

    Hmm - bezpodstawne wzbogacenie sie - zwrocic musi - pytanie jak. Jesli
    trafisz na normalnego czlowieka to odda. Natomiast jesli nie to sprawa
    sadowa - cywilna - i bedzie musial zwrocic.

    Jak nie bedzie chcial zwrocic to da sie kombinowac ze sprawa karna
    (wyludzenie, oszustwo) - ale to bedzie ciezkie

    --
    Regards,
    Maverick


  • 4. Data: 2008-11-12 16:44:50
    Temat: Re: Przelew poszedł na złe konto - jak to odkręcić?
    Od: "george" <g...@v...pl>


    "Jazz" <j...@l...tvtom.pl> wrote in message
    news:1440824.cy1M4ziABG@sutek.bez.barier...
    > Moja znajoma podała w swoim zakładzie pracy zły nr konta. Niestety to nie
    > była to zwykła pomyłka w cyfrach rachunku (z resztą mało prawdopodobne
    > pomylić się tak, żeby suma kontrolna się zgadzała). Po prostu kilka lat
    > temu w banku PKO BP była jakaś reorganizacja - powstał nowy oddział i moja
    > znajoma została terytorialnie przypisana do tego nowego oddziału. Wiązało
    > się to ze zmianą nr konta. Dotychczasowy nr konta znajomej, jak się teraz
    > okazało, trafił do innego klienta. Moja znajoma po prostu podał nr konta
    > jaki miała kilka lat temu.
    >
    > Przelew z zakładu pracy poszedł na dane mojej znajomej, ale bank twierdzi,
    > że od czasu wprowadzenia IBAN nie ma obowiązku sprawdzania czy dane
    > osobowe
    > adresata przelewu zgadzają się z danymi właściciela konta, zatem przelewu
    > cofnąć nie mogą. Bank twierdzi ponadto, że zwrot tych pieniędzy zależy
    > wyłącznie od dobrej woli właściciela rachunku (co wydaje mi się co
    > najmniej
    > dziwne). Podobno próbowali się z nim skontaktować, ale bezskutecznie.
    >
    > Co na to prawo? Jakie ma ona możliwości odzyskania tych pieniędzy?
    >

    najpierw zlokalizuj klienta do ktorego to poszło.
    Juz tu pewnie polegnie ( bank pewnie odmówi podania danych osobowych)
    Jesli sie jednak sie uda .. to poprosić grzecznie klienta o zwrot.
    Jak nie sprawa cywilna i do sądu.

    george



  • 5. Data: 2008-11-12 17:06:58
    Temat: Re: Przelew poszedł na złe konto - jak to odkręcić?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 12 Nov 2008 17:19:30 +0100, Maverick napisał(a):

    > Hmm - bezpodstawne wzbogacenie sie - zwrocic musi - pytanie jak. Jesli
    > trafisz na normalnego czlowieka to odda. Natomiast jesli nie to sprawa
    > sadowa - cywilna - i bedzie musial zwrocic.

    W przypadku bezpodstawnego wzbogacenia trzeba udowodnić, że facet działał w
    złej wierze. W praktyce bardzo ciężka sprawa. Wystarczy, że gość powie że
    działał w dobrej wierze bo np. spodziewał sie jakiegoś przelewu na kwote
    +/- podobną i sąd go do oddania nie zmusi.

    > Jak nie bedzie chcial zwrocic to da sie kombinowac ze sprawa karna
    > (wyludzenie, oszustwo) - ale to bedzie ciezkie

    Nie tyle ciężkie, co niemożliwe, bo nie ma tu pokrzywdzonego do sprawy o
    oszustwo ani nikt od nikogo niczego nie wyłudzał.

    --
    best regards,
    scream
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.


  • 6. Data: 2008-11-12 17:50:38
    Temat: Re: Przelew poszedł na złe konto - jak to odkręcić?
    Od: "L" <...@...pl>


    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:gff1l0$lav$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > najpierw zlokalizuj klienta do ktorego to poszło.
    > Juz tu pewnie polegnie ( bank pewnie odmówi podania danych

    Wpłaci na swój stary numer "złotówkę" w kasie i dostanie pokwitowanie z
    adresem.


  • 7. Data: 2008-11-12 17:54:56
    Temat: Re: Przelew poszedł na złe konto - jak to odkręcić?
    Od: "george" <g...@v...pl>


    "L" <...@...pl> wrote in message news:gff51p$5j1$1@news.onet.pl...
    >
    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    > news:gff1l0$lav$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    >> najpierw zlokalizuj klienta do ktorego to poszło.
    >> Juz tu pewnie polegnie ( bank pewnie odmówi podania danych
    >
    > Wpłaci na swój stary numer "złotówkę" w kasie i dostanie pokwitowanie z
    > adresem.

    mówisz poważnie ???



  • 8. Data: 2008-11-12 17:55:19
    Temat: Re: Przelew poszedł na złe konto - jak to odkręcić?
    Od: "L" <...@...pl>


    Użytkownik "Jazz" <j...@l...tvtom.pl> napisał w wiadomości
    news:1440824.cy1M4ziABG@sutek.bez.barier...
    > dziwne). Podobno próbowali się z nim skontaktować, ale bezskutecznie.

    Bo zapewne próbowali telefonować na jakiś stary numer o niewłaściwym czasie
    Może delikwent jest daleko od domu i nawet nie wie o takiej transakcji
    Jak ta Pani twierdzi, ze to jej stary numer, to niech weźmie stary wyciąg,
    podejdzie do okienka i dając kasjerce wyciąg i dowód wypłaci sobie z tego
    konta

    Coś mi się wierzyć nie chce, ze konta są przechodnie. Numerków zabrakło ?


  • 9. Data: 2008-11-12 18:04:19
    Temat: Re: Przelew poszedł na złe konto - jak to odkręcić?
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Jazz" <j...@l...tvtom.pl> napisał w wiadomości
    news:1440824.cy1M4ziABG@sutek.bez.barier...

    > Co na to prawo? Jakie ma ona możliwości odzyskania tych pieniędzy?

    W praktyce - przymusowo żadne, przy sensownym nakładzie wysiłku.

    Może poprosić bank aby ten skontaktował się w jej imieniu z właścicielem
    tamtego rachunku, na który trafiły środki. I od tego powinna w zasadzie
    zacząć.

    marekz


  • 10. Data: 2008-11-12 18:05:34
    Temat: Re: Przelew poszedł na złe konto - jak to odkręcić?
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "L" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:gff5ad$6ea$1@news.onet.pl...

    > Coś mi się wierzyć nie chce, ze konta są przechodnie. Numerków zabrakło ?

    Normalnie nie są. Może to jakaś wyjątkowa sytuacja w PKO BP, ze względu na
    gigantyczną ilość rachunków.

    marekz

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1