  • 1. Data: 2011-07-14 08:48:15
    Temat: Przelew walutowy w BZWBK nie 9zł ale 190 zł...
    Od: Krzysztof Krzos <k...@g...com>

    W oficjalnym cenniku na stronie widnieje informacja o pobieraniu 0,2%
    min 9 zł za przelew walutowy.
    Próbuje zrobić przelew walutowy pomiędzy bankami krajowymi i prowizja od
    700 CHF wychodzi 190 zł :)
    Okazuje się na infolinii, że pobierana jest dodatkowa opłata 55CHF za
    uczestniczenie innych banków w operacji :)
    Żadnej takiej informacji nie ma w cenniku.
    Może macie pomysł jak zrobić przelew walutowy z bzwbk za 9zł zgodnie z
    cennikiem?
    Pozdrawiam
    KK

  • 2. Data: 2011-07-14 12:46:25
    Temat: Re: Przelew walutowy w BZWBK nie 9zł ale 190 zł...
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 14 Lip, 10:48, Krzysztof Krzos <k...@g...com> wrote:
    > W oficjalnym cenniku na stronie widnieje informacja o pobieraniu 0,2%
    > min 9 z za przelew walutowy.
    > Pr buje zrobi przelew walutowy pomi dzy bankami krajowymi i prowizja od
    > 700 CHF wychodzi 190 z :)
    > Okazuje si na infolinii, e pobierana jest dodatkowa op ata 55CHF za
    > uczestniczenie innych bank w w operacji :)
    > adnej takiej informacji nie ma w cenniku.
    > Mo e macie pomys jak zrobi przelew walutowy z bzwbk za 9z zgodnie z
    > cennikiem?
    > Pozdrawiam
    > KK

    Wszystko sie zgadza.

    Co innego, gdyby pobrali np. 8,50 zl - to juz byloby niezgodne z
    cennikiem.

  • 3. Data: 2011-07-14 13:46:15
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 14 Jul 2011 05:46:25 -0700 (PDT), krzysztofsf wrote:

    > Wszystko sie zgadza.

    Co się zgadza? 0.2% z 700CHF to jest circa 5zl, wiec powinni pobrac 9zl.
    Do 190zl to jeszcze kawalek jest...

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 4. Data: 2011-07-14 21:21:34
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Żadnej takiej informacji nie ma w cenniku.
    > Może macie pomysł jak zrobić przelew walutowy z bzwbk za 9zł zgodnie z

    na stronie bzwbk znajdziesz kalkulator opłat przelewów zagranicznych,
    skorzystaj z niego i dowiesz się ile może kosztować przelew

    te min. 9zł pobiera bzwbk, do tego dochodzi jeszcze opłata za banki
    pośredniczące (55 chf ale może być więcej) i prowizja pobrana przez bank
    beneficjenta

    na 100% NIE MOŻNA określić całkowitych kosztów takiego przelewu...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2011-07-15 07:58:42
    Od: "FiFi" <a...@a...pl>

    > na 100% NIE MOŻNA określić całkowitych kosztów takiego przelewu...

    Ale w pytaniu jest mowa o przelewie walutowym miedzy bankami w kraju a nie o
    przelewie zagranicznym.
    Nawet Sepa zagraniczny w mBanku kosztuje 5zł. Pozaunijne roznie, tu juz są
    doliczane oplaty innych banków. Ale przeciez nie stosuje sie procedur
    przelewow pozaunijnych do realizacji przelewu walutowego między dwoma
    bankami krajowymi!

    L.

  • 6. Data: 2011-07-15 11:52:20
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 14 Jul 2011 13:46:15 +0000, Michal Tyrala napisał(a):

    > Co się zgadza? 0.2% z 700CHF to jest circa 5zl, wiec powinni pobrac 9zl.
    > Do 190zl to jeszcze kawalek jest...

    To jest chyba tak, że 0,2% dla BZWBK plus koszta banków korespondentów
    (czyli pośredniczących).

    --
    xbartx

  • 7. Data: 2011-07-15 11:53:01
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 14 Jul 2011 10:48:15 +0200, Krzysztof Krzos napisał(a):

> [...]
    > uczestniczenie innych banków w operacji :) Żadnej takiej informacji nie
    > ma w cenniku. Może macie pomysł jak zrobić przelew walutowy z bzwbk za

    Do jakiego banku wysyłasz ten przelew?

    --
    xbartx

  • 8. Data: 2011-07-15 12:08:03
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 15 Jul 2011 09:58:42 +0200, FiFi napisał(a):

    > Ale w pytaniu jest mowa o przelewie walutowym miedzy bankami w kraju a
    > nie o przelewie zagranicznym.
    > Nawet Sepa zagraniczny w mBanku kosztuje 5z?. Pozaunijne roznie, tu juz
    > s? doliczane oplaty innych banków. Ale przeciez nie stosuje sie procedur
    > przelewow pozaunijnych do realizacji przelewu walutowego miedzy dwoma
    > bankami krajowymi!

    Hmmm ale to jest nadal przelew między bankami tylko, że w walucie innej
    niż PLN. A nasze "banki krajowe" korzystając z KIR przelewają tylko w
    PLN. Do przelewów w walutach innych niż PLN mają SEPA albo SWIFT, więc
    ich "krajowość" nie ma z tym zupełnie nic wspólnego.

    --
    xbartx

  • 9. Data: 2011-07-15 19:53:42
    Temat: Re: Przelew walutowy w BZWBK nie 9z? ale 190 z?...
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2011-07-15 09:58, FiFi pisze:

    > Ale w pytaniu jest mowa o przelewie walutowym miedzy bankami w kraju a nie o
    > przelewie zagranicznym.

    jeżeli korzystasz ze SWIFTa to nie ma znaczenia czy walutę przelewasz
    pomiędzy bankami znajdującymi się na tej samej ulicy czy na inny
    kontynent - w jednym i drugim przypadku mogą i zazwyczaj występują banki
    pośredniczące, jakie opłaty pobiorą? tego nie powie ci w banku NIKT

    --
    pozdrawiam
    RobertS