  • 11. Data: 2011-10-05 11:35:17
    Temat: Re: Przelew większej wartości mBank
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 04.10.11 20:55, Konfabulator pisze:

    > Opowiesz coś więcej o błędzie banku, kiedy A przelał B i bank to wykonał? Jaki błąd
    tu widzisz
    > możliwy do stwierdzenia przez bank???

    Np. niezgodne dane wlasciciela rachunku z danymi w przelewie.

    --
    Pete

  • 12. Data: 2011-10-05 12:13:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pete" j6hfbv$su9$...@n...dialog.net.pl

    > Np. niezgodne dane wlasciciela rachunku z danymi w przelewie.

    Niech obaj założą w mBanku -- zwykły przelew będzie natychmiastowym
    i odbiorca od razu zobaczy szmal na swoim koncie, z którego natychmiast
    puści ten szmal kolejnym przelewem gdzieś dalej... Na przykład do Multibanku
    (nadal wewnętrznie) skąd przeleje w miejsca ciekawsze...

    Nawet jeśli banki zaczną cofać przelewy, szmalu już nie odnajdą. ;)

    -=-

    Problem leży w innym miejscu -- jak zsynchronizować podpis i przelew?
    Wszystko gotowe -- jeden naciska <Enter> a drugi podpisuje umowę? Ten
    podpisze, tamtemu ręka omsknie się ;) lub baterie się wyładują? ;) Albo
    ten naciśnie swój spust, a tamten zauważy, że mu właśnie atrament skończył się? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2011-10-05 13:04:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    " Konfabulator" <k...@W...gazeta.pl> writes:

    > Opowiesz coś więcej o błędzie banku, kiedy A przelał B i bank to wykonał? Jaki błąd
    tu widzisz
    > możliwy do stwierdzenia przez bank???

    A skad mozesz to wiedziec? Bank zastrzega sobie do tego prawo, wiec
    trzeba sie z tym liczyc i tyle. Nie jest prawda ze bank nie moze cofnac
    takiego przelewu.
    To ze normalnie tak sie zapewne nie zdazy jest tak samo prawda jak to,
    ze obie strony transakcji beda zapewne uczciwe i rownie dobrze moglyby
    dokonac zaplaty przed lub po podpisaniu aktu, a przelew moglby isc nawet
    sybirem i tez nie byloby problemu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2011-10-05 19:29:52
    Od: "GetRight" <g...@o...eu>

    > A skad mozesz to wiedziec? Bank zastrzega sobie do tego prawo, wiec
    > trzeba sie z tym liczyc i tyle. Nie jest prawda ze bank nie moze cofnac
    > takiego przelewu.

    Chyba zrobię tak. Spotkam się z kupującym w Multibanku gdzie on wypłaci
    wcześniej awizowana gotówkę. Następnie dojdzie do przkazaniu gotówki z
    pokwitowaniem odbioru a ja wpłacę te pieniądze w Multibanku na moje konto w
    mBanku. Czy po zalogowaniu po chwili od takiej transakcji będę mógł zobaczyć
    pieniądze na koncie w mBanku?

    Pzdr

    G.

  • 15. Data: 2011-10-05 19:46:17
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "GetRight" <g...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Chyba zrobię tak. Spotkam się z kupującym w Multibanku gdzie on wypłaci
    > wcześniej awizowana gotówkę.

    Dzis przypadkowo bylem swiadkiem
    /Wyzsza kultura jednak zmusila mnie do odwiedzin/
    dokonywania przelewu w Aliorku 250kzl do DeutsheB
    Aliorowa laska robila przelew przy obu stronach (za jakies mieszkanie)
    a druga musiala przytuptac z keyem do autoryzacji
    - nawet slyszalem ze na 6zl ich skasowala LOL

    Nie wiem czego to taki znowu problem ?
    - no chyba ze to jakies interesy "szemrane" ;)

  • 16. Data: 2011-10-06 00:31:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "GetRight" j6ib7d$nm5$...@n...onet.pl

> [...]
    Multibanku na moje konto w mBanku. Czy po
    > zalogowaniu po chwili od takiej
    > transakcji będę mógł zobaczyć pieniądze na koncie w mBanku?

    We wpłatomacie? Tak, oczywiście. Ale ta chwila trwa dwie godziny, lub nawet dłużej.
    ;)
    W okienku? Nie wiem -- nigdy nie wpłacałem tam dużych kwot a małych nie przyjmują. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2011-10-06 04:27:23
    Od: " " <k...@W...gazeta.pl>

    Pete <n...@n...com> napisał(a):

    > Np. niezgodne dane wlasciciela rachunku z danymi w przelewie.

    mBank w swoim regulaminie ostrzega, że krajowe przelewy realizuje wyłącznie po
    numerze rachunku i nie interesują go dane osobowe i nie można z tego powodu
    reklamować.

    Jakieś inne jeszcze?

    Nadal zakładamy, że A chciał przelać B i bank to wykonał, a to bank chce
    cofnąć przelew.

  • 18. Data: 2011-10-06 04:28:43
    Od: "Konfabulator" <k...@W...gazeta.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    > Problem leży w innym miejscu -- jak zsynchronizować podpis i przelew?

    Nie kupowałeś nigdy żadnej nieruchomości i nie wiesz jak to się odbywa?

    Akt podpisuje nabywca i sprzedający. Nie podpisuje go notariusz. Odbywa się
    przelew, jedna i druga strona potwierdza, że zobowiązanie zostało wykonane i
    podpis składa notariusz.

  • 19. Data: 2011-10-06 08:44:00
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Wed, 05 Oct 2011 21:29:52 +0200, GetRight <g...@o...eu> wrote:

    > Chyba zrobie tak. Spotkam sie z kupujacym w Multibanku gdzie on wyplaci
    > wczesniej awizowana gotówke. Nastepnie dojdzie do przkazaniu gotówki z
    > pokwitowaniem odbioru a ja wplace te pieniadze w Multibanku na moje
    > konto w
    > mBanku. Czy po zalogowaniu po chwili od takiej transakcji bede mógl
    > zobaczyc
    > pieniadze na koncie w mBanku?

    Bez sensu.
    Po pierwsze, wplacanie takiej kwoty we wplatomacie zajmie mnostwo czasu.
    Czy kupujacy bedzie chcial z Toba czekac np. dwie godziny?
    Po drugie, jest to ryzykowne rozwiazanie. Co zrobisz jak wplatomat bedzie
    nieczynny? Jeszcze gorzej, co zrobisz jak w polowie wplacania wplatomat
    odmowi dalszego wplacania? Np. sie zablokuje na ktorejs z kolei paczce
    banknotow. Zostaniesz z czescia gotowki wplacona, czescia gotowki
    "zablokowana", zapewne wymagajaca reklamowania i czescia gotowki w reku.
    Przeciez wplatomaty mbanku/Multi latwo sie blokuja, sporo bylo o tym
    pisane.
    Przelewy wewnetrzne miedzy mbankiem i Multi sa natychmiastowe i bawienie
    sie w przekladanie gotowki to jest kompletna bzdura i proszenie sie o
    klopoty.

    Matt

  • 20. Data: 2011-10-06 08:57:19
    Od: Marcin <p...@c...net>

    On 6 Paź, 06:28, "Konfabulator" <k...@W...gazeta.pl>
    wrote:
    > Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisa (a):

    > Nie kupowa e nigdy adnej nieruchomo ci i nie wiesz jak to si odbywa?
    >
    > Akt podpisuje nabywca i sprzedaj cy. Nie podpisuje go notariusz. Odbywa si
    > przelew, jedna i druga strona potwierdza, e zobowi zanie zosta o wykonane i
    > podpis sk ada notariusz.

    Podpisuje tylko notariusz.

    Marcin