  • 1. Data: 2008-02-01 12:07:35
    Temat: Przelew z internetu niemile widziany?
    Od: "Beer" <b...@n...gazecie.pl>

    Witam

    TU Allianz przysłało mi propozycję (Umowę?) kontynuowania u nich
    ubezpieczenia OC na samochód.
    Jedna rzecz mnie zaciekawiła:
    "Prosimy o wpłacenie (przelewem za pośrednictwem poczty lub banku)..."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    itd..
    Więc dzwonię do firmy i pytam, czy mam przez to rozumieć, że NIE MOGĘ
    wykonać przelewu przez internet?
    A pani twierdzi, że teoretycznie niby można, ale "u nas w Polsce to jeszcze
    z tymi przelewami internetowymi to wie pan..." itd... :) I dalej, że niby
    mogę przelać, ale nie jest to raczej mile widziane.
    O co biega?
    Można WYMÓC na kliencie wycieczkę na pocztę lub do jakiegoś banku?
    Dlaczego mam płacic dodatkowo za jakis przelew?
    Czy rzeczywiście drukowany np. z mbanku dowód wpłaty jest mniej ważny, niż
    wydany na poczcie?

  • 2. Data: 2008-02-01 12:14:39
    Temat: Re: Przelew z internetu niemile widziany?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Beer pisze:
> [...]
    > "Prosimy o wpłacenie (przelewem za pośrednictwem poczty lub banku)..."
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    1. Nie ma czegoś takiego jak "przelew za pośrednictwem poczty" może być
    "wpłata gotówkowa za pośrednictwem poczty"

    > Więc dzwonię do firmy i pytam, czy mam przez to rozumieć, że NIE MOGĘ
    > wykonać przelewu przez internet?
    Niepotrzebnie, z dokładnością do tego co dalej

> [...]
    > jeszcze z tymi przelewami internetowymi to wie pan..." itd... :) I
    > dalej, że niby mogę przelać, ale nie jest to raczej mile widziane.
    O niedouczenie pracowników allianz.

> [...]
    > Dlaczego mam płacic dodatkowo za jakis przelew?
    > Czy rzeczywiście drukowany np. z mbanku dowód wpłaty jest mniej ważny,
    No i tu jest problem. Słyszałem, że niektórzy policjanci nie honorują
    takiego zaświadczenia, ale to musiałbyś sie upewnić.
    KJ

  • 3. Data: 2008-02-01 12:25:16
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 1 Lut, 13:07, "Beer" <b...@n...gazecie.pl> wrote:
> [...]
    > "Prosimy o wpłacenie (przelewem za pośrednictwem poczty lub banku)..."
    >                      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Kiedys byla u nich mozliwosc (i to nawet nagradzana czyms tam)
    oplacania ubezpieczen dajac zgode na obciazenie poleceniem zaplaty
    swojego konta.
    Z tym, ze przy zyciowce.

  • 4. Data: 2008-02-01 12:53:56
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Beer napisał(a):

> [...]
    > itd..
    > Więc dzwonię do firmy i pytam, czy mam przez to rozumieć, że NIE MOGĘ

    A jak niby chcesz wykonać przelew przez internet bez pośrednictwa banku?
    Zgodnie z tym co napisali, wpłacasz przelewem za pośrednictwem banku. A
    sposób zlecenia dyspozycji przelewu nie jest specjalnie istotny.
    Większość banków ma dziś dostęp do konta przez internet, a efekt
    zlecenia przelewu przy okienku i przy monitorze jest identyczny.

    > Czy rzeczywiście drukowany np. z mbanku dowód wpłaty jest mniej ważny,
    > niż wydany na poczcie?

    A to już inna sprawa. Wydruk z mbanku możesz sobie sam łatwo spreparować
    w wordzie, a na świstku z poczty (albo po zleceniu bankowego przelewu z
    okienka) jest pieczątka i podpis.

    Karol

  • 5. Data: 2008-02-01 13:58:44
    Od: "waldek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Beer" <b...@n...gazecie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ubezpieczenia OC na samochód.
    > Jedna rzecz mnie zaciekawiła:
    > "Prosimy o wpłacenie (przelewem za pośrednictwem poczty lub banku)..."

    Miałem ubezpieczenie w Allianz i coś u nich załatwiałem ( wyrejestrowywałem
    auto i chciałem zwrotu za niewykorzystany okres). Miałem dowód wpłaty w
    postaci wydruku z mbanku i nie było żadnych problemów. Na moje zapytanie
    miła Pani odpowiedziała mi, że to jest dla nich jednoznaczne. A co do
    honorowania przez Policję to inna sprawa. Nie miałem sposobności
    sprawdzenia.
    Pozdrawiam
    Waldek

  • 6. Data: 2008-02-01 13:58:53
    Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null>

    Użytkownik "Karol S" <k...@z...pl> napisał w wiadomości
    > Beer napisał(a):
    > A to już inna sprawa. Wydruk z mbanku możesz sobie sam łatwo spreparować w
    > wordzie, a na świstku z poczty (albo po zleceniu bankowego przelewu z
    > okienka) jest pieczątka i podpis.
    W Lukasie na przykład do tej pory było tak, ze potwierdzenie przelewu można
    bylo dostać tylko w banku - z piecząchą i podpisem. Kosztuje to 5zł. Teraz
    można sobie wydrukować samemu, ale opcja z potwierdzeniem pozostała.

  • 7. Data: 2008-02-01 14:35:26
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    waldek pisze:
> [...]
    > miła Pani odpowiedziała mi, że to jest dla nich jednoznaczne. A co do
    > honorowania przez Policję to inna sprawa. Nie miałem sposobności

    Policji wcale nie trzeba pokazywać dowodu wpłaty za OC. Wystarczy inny
    dokument potwierdzający, że polisę masz - np. odpis z umowy.

  • 8. Data: 2008-02-01 15:03:18
    Od: "maciej" <m...@p...onet.pl>

    > Beer napisał(a):
    >
    > A to już inna sprawa. Wydruk z mbanku możesz sobie sam łatwo spreparować w
    > wordzie, a na świstku z poczty (albo po zleceniu bankowego przelewu z
    > okienka) jest pieczątka i podpis.

    przeciez pieczatke i podpis rowie latwo jest spreparowac.....jak komus sie
    chce i ma w tym interes to zrobi to bez problemu.

    maciej

  • 9. Data: 2008-02-01 15:52:03
    Od: "Beer" <b...@n...gazecie.pl>

    "Kamil 'czemu' Bista" napisał:
    > Policji wcale nie trzeba pokazywać dowodu wpłaty za OC. Wystarczy inny
    > dokument potwierdzający, że polisę masz - np. odpis z umowy.

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi!

    Wychodzi na to, że - odnośnie Policji - problem może wynikać jedynie z
    "nieuświadomienia" konkretnego 'niebieskiego'? Bo chyba 'z prawnego punktu
    widzenia' wydruk potwierdzenia przelewu JEST dowodem, no nie?

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2008-02-01 15:58:06
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Beer pisze:
    > Wychodzi na to, że - odnośnie Policji - problem może wynikać jedynie z
    > "nieuświadomienia" konkretnego 'niebieskiego'? Bo chyba 'z prawnego
    > punktu widzenia' wydruk potwierdzenia przelewu JEST dowodem, no nie?

    Oczywiście, rzecze o tym pouczenie na końcu takiego potwierdzenia:

    Wygenerowane elektronicznie potwierdzenie wykonania przelewu. Dokument
    sporządzony na podstawie art. 7 Ustawy Prawo Bankowe (Dz.U.Nr 140 z 1997
    roku, poz.939 z późniejszymi zmianami). Nie wymaga podpisu ani stempla.

    A co do pokazywania 'niebieskiemu' OC, to:
    Art. 38. Prawo o ruchu drogowym:
    Kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać na żądanie
    uprawnionego organu wymagane dla danego rodzaju pojazdu lub kierującego:
    [...]
    3) dokument stwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego
    ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu LUB
    stwierdzający opłacenie składki tego ubezpieczenia,

    --
    k.