  • 11. Data: 2011-10-08 18:08:08
    Temat: Re: Przelew z norweskiej Nordei na zamknięty rachunek w BGŻ
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Łukasz Bujko" c...@m...goo
    glegroups.com

    : po prostu gdzieś przepaść. Wiem, że to raczej nie możliwe, natomiast

    Właśnie po to są przelewy, aby śledzić ruch szmalu
    i zapobiegać przepadaniu czy innym machlojokm. :)
    Rydzyk szumu narobił i wypłacili mu to, co ludzie
    wpłacali na nie jego konto, ale jakoś jednak na jego dobro. :)

    Nie mówię, że to prawny precedens, ;) ale że jednak jakoś
    można dojść do porozumienia. Konto w BGŻ (jak mniemam)
    jeszcze niedawno należało do Ciebie a wpłacający (też
    jak mniemam) podał Twoje nazwisko itp. dane.

    Jak stanowi prawo -- nie wiem, ale na pewno żaden bank nie może
    ot tak po prostu zabrać z uwagi na jakąś niezgodność danych. Nie
    może zabrać i nie może trzymać sto lat (lub dłużej) ale jakoś musi
    sensownie zadysponować tymi pieniędzmi -- (; na przykład dając na Kościół.;)

    Banki szwajcarskie ,,dają na Kościół'' -- gdy upadnie monarcha.
    Na przykład po upadku Kadafiego -- dały jego przeciwnikom. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2011-10-10 10:24:26
    Od: Łukasz Bujko <b...@g...com>

    Wykonałem dziś telefon do jakiegoś oddziału BGŻ w Warszawie (BGŻ w
    Ełku dał mi ten numer mówiąc, że to do banku centralnego) i
    rozmawiałem z tamtejsza Panią dyrektor. Usłyszałem, że to oddział w
    Ełku powinien w moim imieniu kontaktować z bankiem centralnym w
    sprawie poszukiwań i że powinienem udać się do kogoś wyżej w swojej
    placówce BGŻ. Więc udałem się do kierownika bo dyrektora znów nie
    było. Oto jak przebiegła rozmowa:

    kierownik: nic w tej sprawie nie mogę pomóc. Nie widać aby pieniążki
    chciały wejść na nasze konto nawet. Powinien być ślad. Sprawdziliśmy
    Bank Centralny i nie było żadnej wpłaty o takiej kwocie.
    ja: gdzie wykonywana jest zmiana waluty na złotówki? w którym
    momencie?
    kierownik: dopiero w naszej placówce
    ja: Czy jest możliwe, żeby pieniążki wróciły do Nordei bez śladu w
    państwa placówce?
    kierownik: nie wiem
    ja: Czy potrafi pan przedstawić mi drogę jaką odbywają pieniążki zanim
    trafią z Nordei do BGŻ
    kierownik: nie jest mi znana
    ja: Czy Kontrahent Nordei, który załóżmy, że mieści się w Niemczech
    przesyła pieniążki do banku centralnego czy prosto do Państwa
    Placówki?
    kierownik: przelew powinien trafić prosto do nas
    ja: Czy zagraniczny kontrahent ma możliwość sprawdzić czy dane konto
    istnieje?
    kierownik: nie wiem. Sprawę powinien reklamować nadawca.

    Ja zdaję sobie sprawę z tego, ciężko będzie cokolwiek dowiedzieć się
    od strony BGŻ a z takimi ludźmi to zwłaszcza. Może na jutro uda mi się
    zorganizować numer SWIFT do tego przelewu, z nim ponoć będzie można
    się czegoś dowiedzieć.

  • 13. Data: 2011-10-10 10:38:18
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Łukasz Bujko" <b...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    Tak jak ci inni radzą. Reklamację niech złoży w swoim banku ten, kto pieniądze
    przelewał.

    >pieniążki

    BTW - przestań już zdrabniać, bo to jest infantylne :-)

  • 14. Data: 2011-10-10 10:56:45
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >kierownik: nie wiem. Sprawę powinien reklamować nadawca.

    >Ja zdaję sobie sprawę z tego, ciężko będzie cokolwiek dowiedzieć się

    Już Tobie pisałem- reklamuj w banku w którym był zlecony przelew. Skoro do
    BGŻ nie dotarł to w jaki sposób maja ustalić gdzie jest kasa.
    W Nordei była wpłacona kasa tam został przelew zlecony więc oni muszą
    udokumentować czy i gdzie ta kase przekazali.

  • 15. Data: 2011-10-10 11:01:00
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >chciały wejść na nasze konto nawet. Powinien być ślad. Sprawdziliśmy
    >Bank Centralny i nie było żadnej wpłaty o takiej kwocie.

    To mogli sprawdzić i jak widac zrobili

> [...]
    >momencie?
    >kierownik: dopiero w naszej placówce
    >ja: Czy jest możliwe, żeby pieniążki wróciły do Nordei bez śladu w

    Tu trochę mało profesjonalna odpowiedz ale ślad zawsze pozostaje jesli kasa
    weszła do BGŻ

    >ja: Czy potrafi pan przedstawić mi drogę jaką odbywają pieniążki zanim
    >trafią z Nordei do BGŻ
    >kierownik: nie jest mi znana

    Bo niby skąd miałby wiedzieć czy i jakie są banki pośredniczące

    >a: Czy Kontrahent Nordei, który załóżmy, że mieści się w Niemczech
    >rzesyła pieniążki do banku centralnego czy prosto do Państwa
    >lacówki?
    >ierownik: przelew powinien trafić prosto do nas

    Mogą być banki pośredniczące

    >ja: Czy zagraniczny kontrahent ma możliwość sprawdzić czy dane konto
    >istnieje?

    Nie ma takiej możlkiwości

    >kierownik: nie wiem. Sprawę powinien reklamować nadawca.

    Dokłądnie tak

  • 16. Data: 2011-10-10 12:44:08
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote in message news:j6uj1k$7sd$1@news.onet.pl...

    > Już Tobie pisałem- reklamuj w banku w którym był zlecony przelew. Skoro do

    Oczywiście reklamować może ten, kto zlecał przelew.

  • 17. Data: 2011-10-10 12:57:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "d530" napisał w wiadomości grup

    >"Kris" <k...@w...pl> wrote in message
    >
    > Już Tobie pisałem- reklamuj w banku w którym był zlecony przelew. Skoro do
    >

    >Oczywiście reklamować może ten, kto zlecał przelew.

    Oczywiście masz rację

  • 18. Data: 2011-10-10 17:08:03
    Od: Łukasz Bujko <b...@g...com>

    Dziękuję bardzo za taką zgodność z Waszej strony. Oczywiście zgadam
    się z Wami jak najbardziej, że reklamacja powinna być wykonana w
    Nordei. Nie zrozumcie mnie źle proszę. Ja naprawdę wiem, że ze swojej
    strony to ja wpływu na odesłanie tych pieniędzy (dość z
    infantylnością :o)) raczej nie mam. Irytuje mnie jednak fakt, że żadna
    osoba w Banku BGŻ nie potrafi mi nic powiedzieć co się może dziać w
    takich sytuacjach. Ja chcę dowiedzieć się tylko jak to działa i
    dlaczego to tyle trwa. W innych bankach są konta do spraw tzw. nie
    wyjaśnionych (nieprawidłowy numer konta, konto zamknięte itp).
    Pojawienie się pieniędzy na takim koncie powoduje działania mające na
    celu odszukanie jakiegokolwiek błędu w operacji i odesłanie pieniędzy
    z powrotem do nadawcy czy próba skontaktowania się z odbiorcą. A w BGŻ
    tylko: nie ma, nie było, nie wiem, być może.

  • 19. Data: 2011-10-10 17:20:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Łukasz Bujko" 9...@i...goog
    legroups.com

    : [..] Ja chcę dowiedzieć się tylko jak to działa i dlaczego to tyle trwa.

    IMO żądasz zbyt wiele. :) Ogranicz swe żądania do odzysku szmalu w krótkim czasie...
    :)

    : tylko: nie ma, nie było, nie wiem, być może.

    -- ???
    -- Nie.
    -- ???
    -- Nie mogę powiedzieć.
    -- ???
    -- Nie znam odpowiedzi na to pytanie
    -- ???
    -- Udzielenie odpowiedzi na to pytanie leży poza moimi kompetencjami.
    -- ???
    -- Nie wolno mi udzielać takich informacji.
    -- ###
    -- Nie wi... A... Tak, oczywiście... Jest godzina 19:20

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'