  • 1. Data: 2008-08-09 11:31:10
    Temat: Przelewy - Generalny Inspektor Informacji Finansowej
    Od: " mb" <m...@g...pl>

    Czy banki ściśle przestrzegają obowiżaku informowania Głównego Inspektora
    Informacji Finansowej o przelewach na kwotę powyżej 15000 euro? Chodzi o
    przelewy zagraniczne w USD (do USA).
    Jeśli byłyby to małe przelewy, np. co 2 dni, to czy wzbudziłoby to
    podejrzenia? Może ktoś pracuje w banku i wie, czy istnieją jakieś wewnętrzne
    regulacje każące zwracać uwagę na przelewy na kwoty mniejsze od 15000 euro
    dokonywane często, czy do jednego odbiorcy? Innymi słowy: jak to zrobić, żeby
    przelać powyżej 100 tys. USD bez wzbudzania podejrzeń?

  • 2. Data: 2008-08-09 11:38:15
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    " mb" <m...@g...pl> wrote in message
    > Czy banki ściśle przestrzegają obowiżaku informowania Głównego Inspektora
    > Informacji Finansowej o przelewach na kwotę powyżej 15000 euro? Chodzi o
    > przelewy zagraniczne w USD (do USA).

    Tak

> [...]

    Tak

    > Innymi słowy: jak to zrobić, żeby
    > przelać powyżej 100 tys. USD bez wzbudzania podejrzeń?

    Nie wysylac takich pytan na grupy dyskusyjne.
    Jak sie juz wysyla to nie wysylac z przy uzyciu blueconnecta.
    Nie podpisywac sie wlasnym nazwiskiem.

    Wtedy moze sie uda, choc szanse sa marne ;).

    MK

  • 3. Data: 2008-08-09 11:39:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    " mb" g7jv5t$8r7$...@i...gazeta.pl

    > dokonywane często, czy do jednego odbiorcy? Innymi słowy: jak to zrobić, żeby
    > przelać powyżej 100 tys. USD bez wzbudzania podejrzeń?

    Zapewne z wielu różnych kont na wiele różnych kont. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2008-08-09 12:39:52
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik " mb" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > przelać powyżej 100 tys. USD bez wzbudzania podejrzeń?

    jak pieniądze legalne to czego sie bać?
    nie widze powodu, aby płacąc dostawcom za towar i usługi przejmować sie GIIF

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2008-08-09 16:46:57
    Od: " mb" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    > Tak

    Bardzo lakoniczna odpowiedź. Jakie to są regulacje? Jaka kwota to "próg
    bezpieczeństwa"?

> [...]
    > Jak sie juz wysyla to nie wysylac z przy uzyciu blueconnecta.
    > Nie podpisywac sie wlasnym nazwiskiem.
    >
    > Wtedy moze sie uda, choc szanse sa marne ;).

    Brawo, odkryłeś, że używam bluconnect. To powiedz jeszcze, gdzie się znajduję
    w tej chwili.

    Nazwisko też odczytałeś. No tak, przy zakładaniu konta pocztowego przecież
    wymagają przedstawienia dowodu osobistego :)

  • 6. Data: 2008-08-09 20:14:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    " mb" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > Bardzo lakoniczna odpowiedź. Jakie to są regulacje? Jaka kwota to "próg
    > bezpieczeństwa"?

    Regulacje bankow dotyczace prania brudnych pieniedzy nie sa upubliczniane
    :). Jesli transfery nie beda typowe dla danego profilu klientow to beda pod
    obserwacja. Tak samo beda obserwonane jesli docelowy rachunek lub osoba
    znajduje sie na jednej z 'czarnych list' jakimi dysponuja banki. Kwota nie
    ma az tak duzego znaczenia.

> [...]
    >
    > Nazwisko też odczytałeś. No tak, przy zakładaniu konta pocztowego przecież
    > wymagają przedstawienia dowodu osobistego :)

    Mnie to az tak bardzo nie interesuje, ale kogos moze zainteresowac kto wzial
    20% prowizji za przyjecie platnosci na swoj rachunek i przeslanie jej dalej.
    Wtedy na pewno zlokalizuje miejsce, numer telefonu czy numer IMEI urzadzenia
    ;).

    MK

  • 7. Data: 2008-08-13 06:29:23
    Od: TomekC <t...@a...podaje.w.stopce.pl>

    mb pisze:
> [...]
    > dokonywane często, czy do jednego odbiorcy? Innymi słowy: jak to zrobić, żeby
    > przelać powyżej 100 tys. USD bez wzbudzania podejrzeń?

    Wszystko zależy jak rozbudowana jest inteligencja programu do wykrywania
    prania pieniędzy ;-) Sztuczka z rozbiciem kwoty na mniejsze jest raczej
    pierwszą, o której pomyśleli projektanci systemu, więc ryzyko wpadki jest.

    --
    Tomek małpka japko kropka info.