  • 31. Data: 2007-10-08 05:51:33
    Temat: Re: Przelewy z karty kredytowej Citi ?
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > W przypadku konkurencyjnych uslug finansowych to tak jakbys chcial, zeby
    > Media Markt dawal raty 0% na sprzet zakupiony w Electro World.

    Niezbyt trafiony przykład.
    Bo Citi znacznie więcej zarabiałby na prowizji od moich transakcji niż
    płacił prowizji od przelewu, a MM nie miałby nic z tego, że ja kupiłbym
    sprzęt gdzieindziej...

    --
    Pozdrawiam, Maciej Loret
    www.maciejloret.neostrada.pl - linki dla właścicieli Alfa Romeo i nie tylko

  • 32. Data: 2007-10-08 12:27:13
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Maciej Loret" <m...@p...pl> wrote in message

    > Niezbyt trafiony przykład.
    > Bo Citi znacznie więcej zarabiałby na prowizji od moich transakcji niż
    > płacił prowizji od przelewu, a MM nie miałby nic z tego, że ja kupiłbym
    > sprzęt gdzieindziej...

    A jak Citi zarobi na przelewie wykonanym do Allianza? Ktos im zaplaci za
    obsluge operacyjna? Za udostepnienie na 56 dni srodkow? A moze za punkty w
    programie partnerskiem BP lub LOTu?
    Nie chodzi o sam koszt przelewu ale o wszystko co jest z nim zwiazane.
    Mysle, ze obecnie koszt limitu kredytowego to ponad 12% rocznie, a tu
    chcialbys dostac za darmo na prawie 2 m-ce. Skoro az tak duzo bank zarabia
    na Twoich transakcjach to moze przekonaj BZWBK zeby zwolnolo Cie z oplaty za
    przelewy z KK :).

    MK

  • 33. Data: 2007-10-08 12:59:24
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > A jak Citi zarobi na przelewie wykonanym do Allianza? Ktos im zaplaci za
    > obsluge operacyjna? Za udostepnienie na 56 dni srodkow? A moze za punkty w
    > programie partnerskiem BP lub LOTu?

    Wcale nie zarobi na samym przelewie. Wręcz straci. Ale per saldo
    (uwzględniając prowizję od traansakcji karcianych...) raczej zyska...
    A propossssss... Ktoś może podać szacunkowy zysk banku na 1kPLN transakcji?

    > Nie chodzi o sam koszt przelewu ale o wszystko co jest z nim zwiazane.
    > Mysle, ze obecnie koszt limitu kredytowego to ponad 12% rocznie, a tu
    > chcialbys dostac za darmo na prawie 2 m-ce.

    Tak pradę mówiąc, to 2 miesiące nie są mi potrzebne. Nie wspominając o tym,
    że trudne do zrealizowania...

    > Skoro az tak duzo bank zarabia na Twoich transakcjach to moze przekonaj
    BZWBK zeby zwolnolo Cie z oplaty za
    > przelewy z KK :).

    No, jeśli komuś się uda, to będzie OK... ;)

  • 34. Data: 2007-10-08 19:26:43
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 8 Paź, 14:59, "Maciej Loret" <m...@p...pl> wrote:
    zyska...
    > A propossssss... Ktoś może podać szacunkowy zysk banku na 1kPLN transakcji?

    Okolo 1,5-2% do podzialu z wlascicielem terminala (chyba tak okolo 1%
    dla banku).

  • 35. Data: 2007-10-09 05:52:46
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Okolo 1,5-2% do podzialu z wlascicielem terminala (chyba tak okolo 1%
    > dla banku).

    Czy przy zaledwie 1kPLN wydawanych ich kartą miesięcznie mają netto
    15-20PLN?
    A ile ich kosztuje darmowy (dla mnie) przelew z tejże karty?

  • 36. Data: 2007-10-09 05:57:14
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 9 Paź, 07:52, "Maciej Loret" <m...@p...pl> wrote:
    > Witam.

    > Czy przy zaledwie 1kPLN wydawanych ich kartą miesięcznie mają netto
    > 15-20PLN?

    Nie maja - to jest do podzialu z wlascicielem terminala.

    > A ile ich kosztuje darmowy (dla mnie) przelew z tejże karty?

    Nie mam pojecia.

  • 37. Data: 2007-10-09 08:22:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Czy przy zaledwie 1kPLN wydawanych ich kartą miesięcznie mają netto
    > 15-20PLN?

    Raczej blizej 10, a od tego trzeba odjac cost of funds. WIBOR obecnie jest
    chyba nieco ponad 5%.

    > A ile ich kosztuje darmowy (dla mnie) przelew z tejże karty?

    1/ nie chodzi o darmowy przelew ale takze o koszt udostepnienia srowkow.
    2/ mozliwosc korzystania z przelewow nie obliguje do wykonania transakcji
    karcianych na jakakolwiel kwote.

    Jesli do tej pory nie tego zrozumiales, to juz chyba w ogole nie zrozumiesz.

    MK

  • 38. Data: 2007-10-09 08:49:03
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Raczej blizej 10, a od tego trzeba odjac cost of funds. WIBOR obecnie jest
    > chyba nieco ponad 5%.

    Liczmy 7PLN, może być?

    > 1/ nie chodzi o darmowy przelew ale takze o koszt udostepnienia srowkow.

    Oczywiście. Chodzi mi o to ile "ich" kosztuje przelew, który jest dla mnie
    darmowy.

    > 2/ mozliwosc korzystania z przelewow nie obliguje do wykonania transakcji
    > karcianych na jakakolwiel kwote.
    >
    > Jesli do tej pory nie tego zrozumiales, to juz chyba w ogole nie
    zrozumiesz.

    ;)))

    Jeśli potrafisz ocenić przy jakich płatnościach miesięcznych kartą leży
    granica opłacalności wykonania przelewu, to napisz...
    Nie? To się denerwuj się... ;))

  • 39. Data: 2007-10-09 09:29:04
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 9 Paź, 10:49, "Maciej Loret" <m...@p...pl> wrote:
    > Witam.

    > Liczmy 7PLN, może być?

    > Oczywiście. Chodzi mi o to ile "ich" kosztuje przelew, który jest dla mnie
    > darmowy.

    Przelicz odsetkami ustawowymi wartosc przelewu przez grace period.

    > zrozumiesz.
    >
    > ;)))
    >
    > Jeśli potrafisz ocenić przy jakich płatnościach miesięcznych kartą leży
    > granica opłacalności wykonania przelewu, to napisz...

    To przelicz wartosc reklamy z Gajosem dla dla Eurobanku - zasada jest
    ta sama. Przelewy maja wartosc reklamowa - np. one zadecydowaly, ze
    skorzystalem z promocji na ich KK. Sadze, ze takich osob jest wiecej.

    Tak przy okazji, przypomnialem sobie, ze ty i tak z tych przelewow nie
    korzystasz, bo zapewniales, ze wszystkie zlecasz na polecenie zaplaty
    w pko sa. Nie chca tak przyjmowac platnosci za ubezpiecznie? Przeciez
    to stala kwota - mozesz sam zdefiniowac ta platnosc.

  • 40. Data: 2007-10-09 10:04:20
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > To przelicz wartosc reklamy z Gajosem dla dla Eurobanku - zasada jest
    > ta sama.

    Znaczy czerpiesz korzyści z tej reklamy?
    Albo inaczej - w czym zasada jest taka sama???

    > Przelewy maja wartosc reklamowa - np. one zadecydowaly, ze
    > skorzystalem z promocji na ich KK. Sadze, ze takich osob jest wiecej.

    Dla mnie to też miało jakąś niewielką wartość, ale w momencie, gdy moje
    podejście do najważniejszego (bo najdroższego i jednocześnie najbardziej
    przewidywaalnego w sensie daty zapłaty i wysokości) przelewu nie udało się,
    to spadło jeszcze bardziej... :(

    > Tak przy okazji, przypomnialem sobie, ze ty i tak z tych przelewow nie
    > korzystasz, bo zapewniales, ze wszystkie zlecasz na polecenie zaplaty
    > w pko sa.

    Dzwonią, ale nie w tym kościele... ;))
    Nigdy w życiu jeszcze nie skorzystałem z polecenia zapłaty.
    A na pewno nie w PekaoSA. ;)

    > Nie chca tak przyjmowac platnosci za ubezpiecznie? Przeciez
    > to stala kwota - mozesz sam zdefiniowac ta platnosc.

    Przyjmują od wielu lat, a stałość nie ma przecież nic do rzeczy.
    Ale własnie z tego akurat przelewu najłatwiej i najokrzystniej by było
    zrezygnować... Dlaczego - wyjaśniłem parę linijek wyżej...