  • 11. Data: 2004-06-02 16:12:36
    Temat: Re: Przelewy z zagranicy
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    > Wytlumaczyc... jesli przelew byl w Euro ..... nie dotyczy sie przelewow
    > w USD.... a z informacji SWIFTowej wynika ze przelew byl w dolarach.

    ??? nie rozumiem jakie to ma znaczenie

  • 12. Data: 2004-06-02 19:42:13
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c9kuda$lem$1@nemesis.news.tpi.pl>, z...@W...o2.pl
    says...

    > ??? nie rozumiem jakie to ma znaczenie

    Jesli przesyla sie w Euro wewnatrz EU to przelew moze isc w systemie
    STEP2 (nizsze oplaty) ... nie dotyczy sie to przelewow w USD.

    AP

  • 13. Data: 2004-06-02 20:48:07
    Od: "grejfik" <g...@N...gazeta.pl>

    Przelewy w Euro ida na rachunek w euro. Dolary na dolarowe. Wiec nie ma
    prewalutowan.

  • 14. Data: 2004-06-02 21:08:19
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c9lee7$8ja$1@inews.gazeta.pl>, g...@N...gazeta.pl
    says...
    > Przelewy w Euro ida na rachunek w euro. Dolary na dolarowe. Wiec nie ma
    > prewalutowan.

    To zalezy .... jesli podasz numer rachunku np. w citi z koncowka 053
    (rachunek w euro) ... a ktos zrobil przelew w USD .... to wedlug ciebie
    jak zostana pieniadze zaksiegowane na rachunku z koncowka 053?

    Moj kolega kiedys sie wlasnie tak pomylil (podajac zla koncowke konat) i
    pieniadze zostaly przewalutowane (USD/EUR)

    AP

  • 15. Data: 2004-06-03 17:21:14
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    > Jesli przesyla sie w Euro wewnatrz EU to przelew moze isc w systemie
    > STEP2 (nizsze oplaty) ... nie dotyczy sie to przelewow w USD.

    nie słyszałem o żadnym banku polskim, który byłby uczestnikiem tego systemu.
    nie bardzo też wierze, że STEP2 jest tani a SWIFT jest taki bardzo drogi,
    tylko wysokie są prowizje banków za ręczną obsługę, a w STEP2 udało się
    organizatorom wiecej uzgodnić by automatyzować płatności.
    W cytowanym komunikacie jest fragment : {119:STP} czyli spełnia on wymogi
    automatycznego przetwarzania wg norm sieci SWIFT, co oczywiście nie oznacza,
    że jest całkiem wolny od błędów, ale jest prawdopodobne, że mógłby być
    rozliczony automatycznie, czyli tanio.

    ZN