  • 11. Data: 2005-03-21 20:00:13
    Temat: Re: Przelewy zagraniczne (w te i wewte)
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Patek <g...@h...com> wrote:

    > Kiedys wyslalem 700 $ na konto CITIBANK w USA.
    > Mimo iz wszystko oplacilem w Polsce to CITI w USA skasowal goscia
    > kilkanascie dolarow ekstra.

    To ja dorzucę jeszcze swoje 0.03zł
    Dzisiaj rano puściłem przelew ze Szwajcarii (UBS) do Polski (Multibank).
    Bardziej testowo niż z potrzeby. Przelew był 'zwykły' (jest też druga opcja
    - tańsza dla różnych walut, ale przelew idzie dłużej).
    Posłałem kwotę 100CHF, płacąc jako nadawca wszystkie koszta przelewu.
    Przelew został zaksięgowany dzisiaj w Multi przed 16-ą.
    Doszedł w całości. Brak opłat banków pośredniczących itp.
    Jedyny zgrzyt - po stronie szwajcarskiej za przelew policzono mi 20CHF.
    Jutro się dowiem, czy jest to opłata ryczałtowa, czy jakiś procent od sumy
    przelewu (oczywiście z jakimś minimum kwotowym).
    Po Świętach pewnie sprawdzę opcję drugą, czyli tańszą...

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 12. Data: 2005-03-22 13:00:50
    Od: "JCH" <j...@n...pl>

    > Odwracasz kota ogonem.
    > Wziąć wezmą na pewno. Tylko tak jak piszesz banków pośredniczących może
    > nie być i nie będzie miał kto wziąć.
    > W praktyce nie wiem jaka to by musiała być konstelacja banków.

    Ano taka że jeden ma rachunek w drugim w tejże walucie.

    --
    Jaca

  • 13. Data: 2005-03-22 17:37:14
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    JCH wrote:

    > Ano taka że jeden ma rachunek w drugim w tejże walucie.

    tylko znajdź w praktyce takie banki.

  • 14. Data: 2005-03-23 20:16:19
    Od: "Zbyszek" <z...@n...spam>

    > tylko znajdź w praktyce takie banki.

    to nie takie trudne.

    1. Wielcy inwestorzy kupują banki w PL więc na pewno są korespondentami
    2. Banki nieraz publikują listy korespondentów.

    ale oczywiście jak ktoś liczy np. na korespondenta banku spółdzielczego w
    Australii to się nie doliczy.