  • 1. Data: 2012-09-27 20:49:09
    Temat: Przeliczniki VISA
    Od: Krzysiek <u...@m...vxx.pl>

    Dokonałem zakupu przez internet kartą VISA mBanku w USD (waluta
    rozliczeniowa karty to EUR) o godz. 22:56. O godz. 23:08 anulowałem
    zakup i dostałem potwierdzenie o zwrocie na karcie. Obie operacje
    pojawiły się natychmiast w blokadach na takie same kwoty w USD. Po
    rozliczeniu (tego samego dnia) kwota w PLN jest różna. W szczegółach
    widać, że kurs po jakim zostały przeliczone USD na EUR (czyli podobno
    kurs VISY) jest różny (na zwrotu 4,2% niższy). Czy taka różnica w
    opisywanym przypadku to normalne? Druga sprawa to skoro transakcja była
    zwrotna (tytuł: "zwrot zakupu") i w tym samym czasie, to dlaczego nie
    skutkowało to po prostu nie rozliczeniem blokady nałożonej 12 min.
    wcześniej?

  • 2. Data: 2012-09-27 21:02:36
    Temat: Re: Przeliczniki VISA
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysiek wrote:
> [...]
    > zwrotna (tytuł: "zwrot zakupu") i w tym samym czasie, to dlaczego nie
    > skutkowało to po prostu nie rozliczeniem blokady nałożonej 12 min.

    bo transakcja nie zostala anulowana, tylko oddzielna transakcja zwrocono
    ci "taka sama ilosc dolarow".
    W efekcie jestes w plecy.

  • 3. Data: 2012-09-27 21:22:32
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" napisał w wiadomości grup

    Niestety ze strony banku wszystko jest OK.

    Tylko w przypadku gdybyś płacił kartą spiętą z rachunkiem w USD byłbyś bez
    strat. A tak to pojawił się spread na kursach banku. 4% to i tak nie
    tragedia, mogłoby być gorzej.

  • 4. Data: 2012-09-27 21:25:33
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

[...]

    Sprzedający najwyraźniej wysłał do banku obciążenie i uznanie karty na tę
    samą kwotę - tak to wygląda. Gdyby po prostu nie wysłał obciążenia, w ogóle
    nie miałbyś zaksięgowanej żadnej transakcji. Szkoda że sprzedający tak
    zrobił.

  • 5. Data: 2012-09-27 21:34:06
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

    > Użytkownik "Krzysiek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Niestety ze strony banku wszystko jest OK.

    Tego tak naprawdę nie wiemy, czy sprzedawca wysłał "anulowanie" czy "zwrot".

> [...]
    > tę samą kwotę - tak to wygląda. Gdyby po prostu nie wysłał obciążenia,
    > w ogóle nie miałbyś zaksięgowanej żadnej transakcji. Szkoda że

    Zapewne. Niemniej jednak ja bym reklamował.
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
    Laugh and the world laughs with you, snore and you sleep alone.

  • 6. Data: 2012-09-27 22:14:27
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > w ogóle nie miałbyś zaksięgowanej żadnej transakcji. Szkoda że
    > sprzedający tak zrobił.

    > Zapewne. Niemniej jednak ja bym reklamował.

    W sumie racja, reklamacja nie zaszkodzi.

  • 7. Data: 2012-09-28 21:58:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    A tego to nie wiem.

    > Tego tak naprawdę nie wiemy, czy sprzedawca wysłał "anulowanie" czy "zwrot".

    Przecież po anulowaniu transakcji nie ma żadnego obciążenia, bo niby
    skąd? Terminal nie "wysyła" wtedy tej transakcji do swojego centrum
    karcianego.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2012-09-28 22:05:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > A tego to nie wiem.

    > Przecież po anulowaniu transakcji nie ma żadnego obciążenia, bo niby
    > skąd? Terminal nie "wysyła" wtedy tej transakcji do swojego centrum
    > karcianego.

    wiec skoro przyszly dwie rozne kwoty to znaczy ze jednak nie byla
    anulowana, a zwrocona.