  • 1. Data: 2011-05-30 20:10:03
    Temat: [info] Przeliczniki - umarł król niech, żyje król!
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Chwila ta musiała w końcu nastąpić i Półbank jako samotny lider
    przeliczników został dogoniony i odebrano mu żółtą koszulkę lidera. A
    którzy to uczynił? A taki sobie mały i niepozorny zawodnik jakim jest
    Allianz Bank. Oto krótka retrospekcja z jazdy indywidualnej na czas ;)

    Allianz Bank (debetowa VISA):
    Data transakcji 26.05.2011
    Data księgowania 30.05.2011
    1 USD = 2,80 PLN
    100,00 JPY = 3,45 PLN

    Polbank (kk MC-era):
    Data transakcji 26.05.2011
    Data księgowania 27.05.2011
    1 USD = 2,83 PLN
    100,00 JPY = 3,49 PLN

    Kursy NBP:
    27.05
    1USD = 2,8003 PLN
    100JPY = 3,4567 PLN

    30.05
    1 USD = 2,7810 PLN
    100 JPY = 3,4402 PLN

    Jak widać wyniki są minimalne i chyba różnią się dlatego, że udział brały
    karty dwóch różnych wystawców czyli VISA i MC.
    Jednak czy jest się nam z czego cieszyć, to czas pokaże, bo zarówno jeden
    jak i drugi bank został chyba, tudzież będzie, sprzedany a to niestety
    nie wróży nic dobrego.

    Xenocide

  • 2. Data: 2011-05-30 20:39:50
    Temat: Re: [info] Przeliczniki - umarł król niech, żyje król!
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 11-05-30 22:10, xbartx wrote:

> [...]
    > Jednak czy jest się nam z czego cieszyć, to czas pokaże, bo zarówno jeden
    > jak i drugi bank został chyba, tudzież będzie, sprzedany a to niestety

    O ile z Allianzem raczej nie bedzie problemu ze sprzedaza (zgoda KNFu
    jest, wiec teraz raz dwa), to Polbank moze nie zostac przejety zgodnie z
    planem do konca tego roku - poslowie moga nie zdazyc uchwalic
    odpowiednich ustaw przed wyborami...

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 3. Data: 2011-05-31 06:43:14
    Temat: Re: Przeliczniki - umarł król niech, żyje król!
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 30 Maj, 22:10, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Jak widać wyniki są minimalne i chyba różnią się dlatego, że udział brały
    > karty dwóch różnych wystawców czyli VISA i MC.

    Nie wielkiej ilości obserwacji (więc to nie były dane reprezentatywne)
    wnioskowałem jakiś czas temu, że kursy VISY są często (nie zawsze)
    minimalnie lepsze (rzędu ok 1 gr na EUR ;) faktycznie w necie ludzie
    potwierdzają, że MC ma kursy ok 0,5% gorsze.

    choć teraz sprawdzam i :
    (różnica jest nawet większa)

    >Polbank (kk MC-era):
    >Data transakcji 26.05.2011
    >Data księgowania 27.05.2011
    >1 USD = 2,83 PLN
    ze strony
    https://www.mastercard.com/global/currencyconversion
    /index.html
    EUR = 0.250085 PLN
    czyli 2,83359
    za dzień 26.05

    natomiast
    http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consu
    mer_ex_results.jsp
    za ten sam dzień
    1 USD = 2.799400 PLN
    więc też się zgadza.

    tak więc mamy ponad 1% różnicy na kursie.

  • 4. Data: 2011-05-31 08:14:48
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 30 May 2011 20:10:03 +0000, xbartx napisał(a):

    > Polbank (kk MC-era):
    > Data transakcji 26.05.2011
    > Data księgowania 27.05.2011
    > 1 USD = 2,83 PLN
    > 100,00 JPY = 3,49 PLN
    >
    > Kursy NBP:
    > 27.05
    > 1USD = 2,8003 PLN
    > 100JPY = 3,4567 PLN

    Kurdę, zauważ, że oto mamy sytuację, w której polbankowe kursy wyraźnie
    rozjechały się względem średnich NBP.

    I oto sobie właśnie sprawdziłem, 27 maja mam księgowanie transakcji w
    funtach szterlingach, i oto 1 Ł policzono mi za 4,64 zł, podczas gdy NBP
    na ten dzień podaje 4,5944.

    Obadam to jeszcze ze 2 razy, jak się potwierdzi, karta pójdzie pod nóż.
    Kursy były jedynym (minimalnym) powodem, dla którego trzymałem tę kartę.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2011-05-31 09:04:33
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 31 Maj, 10:14, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Kurdę, zauważ, że oto mamy sytuację, w której polbankowe kursy wyraźnie
    > rozjechały się względem średnich NBP.

    To nie są kursu Polbankowe to organizacji płatniczej,
    płaciłeś kartą MC czy Visa?
    Z moich obserwacji MC ostatnio więcej sobie życzy (poprzednia
    wiadomość z przeliczeniami).

    > I oto sobie właśnie sprawdziłem, 27 maja mam księgowanie transakcji

    znaczenie ma raczej data kiedy transakcja trafiła do organizacji
    płatniczej a nie kiedy została zaksięgowana w banku.

    Obecnie takie właśnie obserwują rozstrzelenie kursów.
    Kurs MC jest ok 4-6 groszy gorszy od NBP na takich walutach jak EUR,
    GBP.

  • 6. Data: 2011-05-31 09:16:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 31 May 2011 02:04:33 -0700, Krzysiek napisał(a):

    > To nie są kursu Polbankowe to organizacji płatniczej, płaciłeś kartą MC
    > czy Visa?
    > Z moich obserwacji MC ostatnio więcej sobie życzy (poprzednia wiadomość
    > z przeliczeniami).

    MC. A czy są to kursy banku, czy organizacji, to mnie to rybka -- dość
    rzec, że jeszcze niedawno to co wołał bank i to co pisał NBP różniło się
    góra o 0,005% (na oko).

    > znaczenie ma raczej data kiedy transakcja trafiła do organizacji
    > płatniczej a nie kiedy została zaksięgowana w banku.

    Hmm od kiedy nie jest tak, że dla kursu, po którym rozliczy się operacja,
    liczy się kurs księgowania?

    > Obecnie takie właśnie obserwują rozstrzelenie kursów. Kurs MC jest ok
    > 4-6 groszy gorszy od NBP na takich walutach jak EUR, GBP.

    Kurs MC w jakimkolwiek banku? Eno, przecież wiadomo, że ten sam 1 funt
    szterling inaczej kosztuje (kosztował) w Multi, inaczej w Polbanku,
    inaczej w Citi.

  • 7. Data: 2011-05-31 09:16:10
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

> [...]

    > I oto sobie właśnie sprawdziłem, 27 maja mam księgowanie transakcji w
    > funtach szterlingach, i oto 1 Ł policzono mi za 4,64 zł, podczas gdy NBP
    jeszcze dodam, że np. w Citibanku kurs wypadkowy byłby ok 4,80 (kurs
    MC + kurs Citi)
    (na podstawie
    http://www.online.citibank.pl/retail/files/kursy/pdf
    /kursy_rozliczeniowe_kart_kredytowych_poza_polska.pd
    )

  • 8. Data: 2011-05-31 09:21:31
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 31 Maj, 11:16, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > MC. A czy są to kursy banku, czy organizacji, to mnie to rybka -- dość
    > rzec, że jeszcze niedawno to co wołał bank i to co pisał NBP różniło się
    > góra o 0,005% (na oko).

    Zgadzam się, tak właśnie było...

    ale różnica jest taka, problem dotyczy wszystkich kart MC, nie tylko
    kart Polbanku.
    kursy wypadkowe idealnie zgodziły się z tym co podaje MC na swojej
    stronie.

    > Hmm od kiedy nie jest tak, że dla kursu, po którym rozliczy się operacja,
    > liczy się kurs księgowania?

    Nie było tak zawsze?
    Organizacja płatnicza przelicza na jakąś tam walutę (PLN, EUR itp) i
    posyła dalej do banku.
    A kiedy to sobie bank zaksięguje i w jakiej walucie to jego sprawa...
    Przynajmniej tak zawsze mi się wydawało.

    > Kurs MC w jakimkolwiek banku?
    Mówię o kursie organizacji płatniczej nie kursach banków.

    Przecież zazwyczaj są dwa przewalutowania
    np. GBP - EUR potem EUR-PLN
    to pierwsze nie zależy od kursu banku (dlatego takie sobie kursy
    walut w Polbanku nie mają znaczenia przy transakcjach kartami) .

  • 9. Data: 2011-05-31 09:37:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 31 May 2011 02:21:31 -0700, Krzysiek napisał(a):

    > ale różnica jest taka, problem dotyczy wszystkich kart MC, nie tylko
    > kart Polbanku.
    > kursy wypadkowe idealnie zgodziły się z tym co podaje MC na swojej
    > stronie.

    A, kapewu, to się wiąże z tym, że Polbank używa kursów organizacji tylko.

> [...]
    > A kiedy to sobie bank zaksięguje i w jakiej walucie to jego sprawa...
    > Przynajmniej tak zawsze mi się wydawało.

    Rzecz w tym, że nie każdy bank używa kursów organizacji do rozliczenia
    transakcji. Mniejszość raczej chyba nawet ;-)

    > Przecież zazwyczaj są dwa przewalutowania np. GBP - EUR potem EUR-PLN to
    > pierwsze nie zależy od kursu banku (dlatego takie sobie kursy walut w
    > Polbanku nie mają znaczenia przy transakcjach kartami) .

    No tak, przy czym Polbank zawsze przelicza bezpośrednio, tj. w
    jakiejkolwiek byś walucie nie zapłacił, oni zawsze od razu przeliczają to
    na złotówkę.
    Co tak czy inaczej oznaczać będzie podwyżkę w przypadku wzrostów kursów
    organizacji. Jak nie kijem go to pałką.

  • 10. Data: 2011-05-31 09:47:20
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 31 May 2011 08:14:48 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Kurdę, zauważ, że oto mamy sytuację, w której polbankowe kursy wyraźnie
    > rozjechały się względem średnich NBP.

    Cóż pozostaje płacić visą a nie mc :). Bo Polbank nic tu do rzeczy nie ma.
    Skoro MC zaczyna zdzierać damy zarobić komu innemu :).

    --
    Kojer