  • 11. Data: 2012-01-31 23:23:42
    Temat: Re: Przemyślenia....
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jarek Andrzejewski" a...@4...com

    Polacy mają taniej

    > Ja tu dostrzegam pewną sprzeczność.

    Jaką?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2012-02-01 18:44:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" jg4s5h$ssa$...@i...gazeta.pl

    > () Chińczycy zatrudniają w Polsce (za mniejsze pieniądze niż Chińczyków
    > w Chinach) bezrobotnych Polaków i sprzedają w Polsce chińskie towary
    > produkowane w Polsce przez Polaków, dzięki czemu Polacy mają taniej
    > to, co im potrzebne do życia. Tak więc w Polsce żyje się taniej, czyli
    > lepiej -- jest poprawa. :) Co więcej -- zmniejsza się bezrobocie. ;)

    A teraz pofantazjuję sobie...

    () Za jakiś czas Chińczyk ożeni się z Polką i zatrudnią Turka do czarnej roboty. :)

    Spodnie z Auchan (po 16.99 za sztukę -5% keszbeku emeryckiego) szył Turczyn.
    Od 26 styczna były sprzedawane, tak więc zostały tylko małe rozmiary -- mego
    rozmiaru prawie nie było wcale. Oto widać, kto kupuje -- młodociani za swe
    skromne kieszonkowe, czy [za swe jeszcze drobniejsze kieszonkowe] dorośli. :)

    Muszę schudnąć do 70 kilogramów, aby te spodnie nosić bez trudu a zamierzam
    schudnąć do 67 kilogramów. :) Ale jak tu chudnąć, gdy od poniedziałku zjadłem
    pół kilograma migdałów, które wyjąłem z samochodu minionej nocy... (czyli
    jadłem te pół kilograma w niecała dobę)

    Moja matka ma czarne myśli -- pyta mnie, po co mi te 11 par kolejnych spodni,
    skoro mam trochę ;) jeszcze nie do końca porwanych na swym stanie... ;)
    Najwyraźniej ona myśli, że ja chcę umierać za chwilę. :) Lub za dwie. ;)

    -=-

    Dwie osoby wróciły z Ameryki i obie (niezależnie od siebie) opowiadają
    mi o tym, jak wygląda Ameryka.

    () W Ameryce zwykli ludzie mieszkają w domach. Nawet jeśli spłacają
    kredyty mieszkaniowe, to nierzadko mają kilka domów i gdyby sprzedali
    te domy, których nie potrzebują, zostając w tym domu, który jest im
    potrzebny, to by spłacili swe kredyty do zera i mieliby jeszcze
    szmal na rozpustę. :)

    () Przeciętny Amerykanin nie ma niczego. Samochód na raty,
    mieszkanie w najlepszym wypadku mocno zadłużone, albo
    nawet wynajęte. Więcej długów niż ,,posiadłości''. :)

    Po latach obie te osoby tęsknią za Ameryką. :) Pierwsza osoba tęskni
    za domem, druga za stanem, w którym nie trzeba się o nic martwić. :)

    -=-

    Ach ta Europa... Bieda z nędzą... Tylko w Polsce dobrobyt!
    Weźmy taką Szwajcarię... Jak nie mogą zarabiać na swych
    scyzorykach i na zegarkach mechanicznych, to od razu klops...

    http://biznes.onet.pl/akcje-petroplus-spadly-o-88-pr
    oc--firma-przygotowu,18520,5006811,1,news-detal

    24 sty, 11:19 Duże kłopoty spółki Petroplus. Kurs akcji spadł aż o 88 proc.

    Akcje szwajcarskiej spółki rafineryjnej Petroplus Holdings,
    spadły na giełdzie w Zurychu o 88 proc. w reakcji na komunikat
    firmy, że planuje ogłoszenie niewypłacalności, bo nie udało się
    jej osiągnąć porozumienia z kredytodawcami - podają maklerzy.

    Jak to dobrze, że my, Polacy, żyjemy daleko od tych tragedii...
    [Polak to od pola, od mieszkania na ,,świeżym powietrzu'' zwanym polem?]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2012-02-03 09:49:20
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 1 Feb 2012 00:23:42 +0100, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    >"Jarek Andrzejewski" a...@4...com

    Polacy mają taniej

    >Jaką?

    narzekanie i na to, że Chińczycy powodują bezrobocie i na to, że je
    zmniejszają.

  • 14. Data: 2012-02-03 17:55:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jarek Andrzejewski" l...@4...com

    > narzekanie i na to, że Chińczycy powodują bezrobocie i na to, że je zmniejszają.

    Aha... To bystry jesteś. ;) [bo o to chodzi w całych tych przemyśleniach]

    http://www.teledyski.info/teksty/key-teksty-id_akcja
    -marek-grechuta,historia-pewnej-podrozy,tekst-piosen
    ki___.php.html

    Na skraj miasta wyszło kilku takich,
    z których każdy o podróży sobie śnił,
    zbudowali dworzec kolejowy,
    każdy kupił sobie bilet w nim

    [..]

    lecz gdyby ktoś mylnie sądził,
    że w tej podróży była strata,
    niech wie, podróże kształcą
    a zwłaszcza dookoła świata

    -=-

    -- Gdzie produkowane są te buty?
    -- W Polsce.
    -- Z polskiej skóry?
    -- W Polsce jest kończony montaż.
    -- To znaczy?
    -- W Chinach powstają buty i sznurówki, a w Polsce sznurówki są wciągane w
    dziurki... ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'