  • 11. Data: 2009-01-07 14:06:21
    Temat: Re: Przeniesienie limitu KK
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:46591476-11af-42da-b165-72fe3bc052c0@y1g2000pra
    .googlegroups.com...

    Coś o tym wiem. Od sześciu tygodni czekam na kartę a Aliorze, właśnie
    z przeniesienia. Spotkałeś się może z niechęcia innych banków do tego
    typu zagrań ? Pytam się, bo planuje parę operacji...

    Trochę za późno.

    W Milleograniczenie do 25k i ogólna niechęć.
    W BPH ograniczenie do 20k.
    W Raiffeisen ogólna niechęć bez żadnych formalnych ograniczeń, ale większość
    to odmowy.

    Chyba ING to ostatni bastion.

    marekz

  • 12. Data: 2009-01-07 14:39:06
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 7 Sty, 15:06, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > W BPH ograniczenie do 20k.
    > W Raiffeisen ogólna niechęć bez żadnych formalnych ograniczeń, ale większość

    Jak sądzisz ,z czego wynika taka postawa banków ? Nie chcą zarabiac ?

  • 13. Data: 2009-01-07 14:45:48
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    Jak sądzisz ,z czego wynika taka postawa banków ? Nie chcą zarabiac ?

    Nie wiem. Ogólna ostrożność, histeria? Ogólnie KK w PL było już tak samo
    łatwo dostać jak na zachodzie, a u nas jednak poziom cywilizacyjny jakby
    trochę niższy. Przy użyciu mechanizmu przenoszenia można było pomnożyć limit
    startowy przez grubo ponad 100 w ciągu kilku lat. To jednak dla banku w
    pewien sposób może być niebezpieczne, bo o ile nikt raczej nie pomyśli o
    "uciekaniu" z kwotą 5k, to przy kwocie 0,5m już jest to jakaś altternatywa.

    Żeby otworzyć limity kredytowe bank musi mieć w pewnej części zabezpieczenie
    w depozytach, może się boją, że nie zdobędą kasy? Ogólnie raczej wydaje mi
    się to wszystko bardziej efektem psychologicznym niż opartym na ekonomicznej
    kalkulacji. Teraz jest raczej nienajlepszy czas na przenoszenie na szerszą
    skalę chyba. Poparkuj to jakoś sensownie i poczekaj kilka miesięcy, aż się
    histeria skończy.

    marekz

  • 14. Data: 2009-01-07 15:20:19
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    wiadomościnews:feda46eb-af19-49dc-ae7f-e0da4fe7aa1e@
> [...]
    > skalę chyba. Poparkuj to jakoś sensownie i poczekaj kilka miesięcy, aż się

    Słusznie radzisz. Tak zrobię. Ale przecież do cholery muszą na czymś
    (kimś) zarabiać ? Z hipotek walutowych się wycofują, wprowadzają
    wysoki down payment, co skutecznie ogranicza dostępnośc tego typu
    instrumentów dla szerszego ogółu. A wiadomo, że jak ktoś pożyczy na
    chałupę, to i przy okazji otworzy konto, weźmie kartę, kredyt na
    samochód itp. Teraz to wszystko odchodzi w siną dal. Jak jeszcze
    ograniczą karty kredytowe dla sprawdzonych (w BIK) klientów, to, mam
    wrażenie, że trzeba będzie chyba sprzedać akcje banków...Bo wiele w
    tym roku nie zarobią.

  • 15. Data: 2009-01-07 17:18:32
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
    > Chyba ING to ostatni bastion.

    Znak 2 osoby, które dostały KK w Multibanku z limitem 10k PLN każda.
    Chyba nie jest tak źle.

    --
    Mithos

  • 16. Data: 2009-01-07 17:21:49
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Znak 2 osoby, które dostały KK w Multibanku z limitem 10k PLN każda. Chyba
    > nie jest tak źle.

    No wiesz.... na 10k to w każdym z wymienionych banków masz szanse przenieść.
    Chodzi mi o to, że np. na 50k już się w praktyce nie da. A jeszcze niedawno
    się dawało.

    marekz

  • 17. Data: 2009-01-07 17:33:53
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
    > No wiesz.... na 10k to w każdym z wymienionych banków masz szanse
    > przenieść. Chodzi mi o to, że np. na 50k już się w praktyce nie da. A
    > jeszcze niedawno się dawało.

    Kiedy i gdzie się dawało ? ZTCP to właśnie magicznej bariery 20/25k PLN
    praktycznie nie dało się przekroczyć przy przenoszeniu.

    --
    Mithos

  • 18. Data: 2009-01-07 17:38:59
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Kiedy i gdzie się dawało ? ZTCP to właśnie magicznej bariery 20/25k PLN
    > praktycznie nie dało się przekroczyć przy przenoszeniu.

    W ING się dawało, w Raiffeisen się dawało, w BPH się dawało, w mBank się
    dawało. W Getin z kłopotami ale się dawało.

    Z magiczna barierą 25k spotkałem się pierwszy raz około półtora roku temu w
    Mille. Teraz ta zaraza się rozszerzyła.

    marekz

  • 19. Data: 2009-01-07 22:14:22
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 07 Jan 2009 18:38:59 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Z magiczna barierą 25k spotkałem się pierwszy raz około półtora roku
    > temu w Mille. Teraz ta zaraza się rozszerzyła.

    Pewnie dostali odgórny prikaz, że trzeba ograniczać kredyty, że w USA
    właśnie na kk popłynęli i takie tam, więc jak większą kwotę zobaczą
    wstrzymują i tyle aby poczekać na lepsze czasy ;)

    Xenocide

  • 20. Data: 2009-01-07 22:49:27
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2009-01-07 15:06, MarekZ stwierdził, że:
    > W BPH ograniczenie do 20k.

    Jeszcze niedawno było 40k, coś się zmieniło?

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,