  • 1. Data: 2008-08-12 11:55:56
    Temat: Przewalutowanie CHF->PLN
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Mam kredyt hipoteczny w BOS na kwote 35000CHF (jak liczyc CHF po 2,10 to
    wychodzi 73500PLN). Kredyt (caly) mam zamiar splacic na poczatku
    pazdziernika. Oplacalo by sie teraz przewalutowac ten kredyt na PLN? Pytam bo
    cos ostatnio CHF drozeje.

    Pozdr,
    Mariusz

    Ps. Sorry za brak polskich literek - inaczej nie moge.

  • 2. Data: 2008-08-12 12:33:53
    Temat: Re: Przewalutowanie CHF->PLN
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > wychodzi 73500PLN). Kredyt (caly) mam zamiar splacic na poczatku
    > pazdziernika. Oplacalo by sie teraz przewalutowac ten kredyt na PLN? Pytam

    a czy BOŚ nie pobierze opłaty za przewalutowanie?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-08-12 14:12:43
    Od: " " <m...@g...pl>

    RobertS <b...@p...pl> napisał(a):

    > a czy BOŚ nie pobierze opłaty za przewalutowanie?

    Mam w umowie oplate za przewalutowanie. Nie moge sprawdzic ile to dokladnie
    jest, bo umowa w domu, a ja na delegacji. Z tego co pamietam to nieduza ta
    oplata byla cos okolo 1%.

  • 4. Data: 2008-08-12 14:36:02
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Mam w umowie oplate za przewalutowanie. Nie moge sprawdzic ile to
    > dokladnie
    > jest, bo umowa w domu, a ja na delegacji. Z tego co pamietam to nieduza ta
    > oplata byla cos okolo 1%.

    jak bedziesz wiedzial jaka to dokladnie kwota to bedzie mozna policzyc czy
    (i kiedy) przewalutowanie sie oplaci

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-08-12 14:38:21
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:g7s5or$h73$1@inews.gazeta.pl, *Użytkownik* wrote:

    > Mam w umowie oplate za przewalutowanie. Nie moge sprawdzic ile to
    > dokladnie jest, bo umowa w domu, a ja na delegacji. Z tego co
    > pamietam to nieduza ta oplata byla cos okolo 1%.

    no to kalulator/excel w dlon i policzyc ile by musial wzrosnac chf abys
    wyszedl na zero. potem ocen na ile taka zwyzka kursu jest realna.
    i bedziesz wiedzial czy ci sie oplaca, uwzgledniajac wyzsze oprocentowanie
    plnow, koszt przewalutowania itp sprawy.
    bez policzenia to tylko u wrozki dostaniesz odpowiedz.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 6. Data: 2008-08-12 17:40:57
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > no to kalulator/excel w dlon i policzyc ile by musial wzrosnac chf abys
    > wyszedl na zero.

    no to policzymy, to nie problem tylko czy oprocz kosztu przewalutowania
    wystapia jeszcze jakies inne koszty (sąd lub podobne?)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2008-08-12 17:50:43
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    No mogą, np. koszt wniosków o zmianę wpisów w hipotece z CHF na PLN.

    Sam jestem ciekaw, jak z PCC?
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2008-08-12 20:02:44
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    dzisiejszy kurs CHF w BOŚ to 2,0731 czyli po przewalutowaniu na PLN (+1%
    prowizji) mielibyśmy 73.284,08 PLN

    do pazdziernika zaplacisz jeszcze max dwie raty czyli praktycznie
    oprocentowanie w PLN i CHF nie ma znaczenia, bo dotyczy tylko tych dwóch rat

    jezeli koszty zwiazane z przewalutowaniem wyniosa 1% + ew. roznica w
    oprocentowaniu (rata) to wystarczy, aby CHF wzrosl w stosunku do PLN o 3 gr
    i przewalutowanie bedzie teraz oplacalne...
    wzrost kursu o 1 gr powoduje bowiem wyzsza ok. 350 zł wartosc splaty

    czyli jezeli przewidujesz, ze kurs CHF bedzie rósł to opłaca się teraz
    przewalutować, jeżeli spadnie to stracisz na tym ok. 800 zł + 350 zł za
    każdy 1 gr niższego kursu CHF

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2008-08-12 21:02:29
    Od: " " <m...@g...pl>

    RobertS <b...@p...pl> napisał(a):
    > dzisiejszy kurs CHF w BOŚ to 2,0731 czyli po przewalutowaniu na PLN (+1%
    <cut>
    > wzrost kursu o 1 gr powoduje bowiem wyzsza ok. 350 zł wartosc splaty

    Dzięki.

    > czyli jezeli przewidujesz, ze kurs CHF bedzie rósł to opłaca się teraz
    > przewalutować, jeżeli spadnie to stracisz na tym ok. 800 zł + 350 zł za
    > każdy 1 gr niższego kursu CHF

    Nic nie przewiduję ale teraz jestem do przodu i wolałbym żeby tak zostało.
    Lepszy wróbel w garści itp :-)

    Pozdr,
    Mariusz

  • 10. Data: 2008-08-12 21:23:05
    Od: "MisiekK" <d...@w...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > No mogą, np. koszt wniosków o zmianę wpisów w hipotece z CHF na PLN.

    Żadnych kosztów nie będzie - od dawna wpisują hipoteki kaucyjne w PLN z
    ryzykiem kursowym.
    --
    MisiekK