  • 31. Data: 2006-02-03 15:02:10
    Temat: Re: Przez internet mozna krasc do woli
    Od: Trzypion <t...@o...org.pl>

    On 3 Feb 2006 13:44:05 +0100, "P" <s...@o...pl> wrote:

    >Art. 28. p.6:
    > Posiadacza nie obciążają operacje, z zastrzeżeniem ust. 6, jeżeli karta
    > płatnicza została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia i elektronicznej
    > identyfikacji posiadacza lub bez złożenia przez niego własnoręcznego podpisu
    > na dokumencie obciążeniowym.

    >Multibank pokazał mi wyraźnie, że jest to bank złodziejski, mają gdzieś nawet
    >ustawę, bo jest ona na tyle ogólnikowa, że zawsze znajda kruczek, jak ją
    >obejść. U mnie znaleźli: brak karty, którą mi skradziono, uniemożliwia
    >porównanie podpisu złodzieja z podpisem na karcie.

    Ale nie umożliwia to wykazanie, że podpis na dokumencie obciążeniowym
    nie jest złożony przez Ciebei włąsnoręcznie.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Reporterka/II_

  • 32. Data: 2006-02-03 18:47:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 02 Feb 2006 14:24:48 +0100, Michal Jankowski wrote:

    >I dlatego zawsze i wszedzie na calym swiecie takie transakcje sa na
    >odpowiedzialnosc SPRZEDAWCY.
    >Tylko u nas oczywiscie trzeba zrobic klienta w wała.
    >Ja bym sie jeszcze zainteresowal, czy Rajfi przekazal te kase do
    >kasyna, bo mam bardzo brzydkie podejrzenia.

    A moze jeszcze inaczej - prokuratora wyslac do banku - niech
    zainteresuje czy bank wystapil o zwrot reklamowanej kwoty,
    czy otrzymal - bo moze wspoludzial a moze wyludzenie :-)

    J.

  • 33. Data: 2006-02-04 09:04:06
    Od: "P" <s...@o...pl>

    > Ale nie umożliwia to wykazanie, że podpis na dokumencie obciążeniowym
    > nie jest złożony przez Ciebei włąsnoręcznie.
    > --
    Szef działu reklamacji w Multibanku uważał inaczej i reklamację oddalił.
    Likwidując konto (kwestia kilku tygodni) podziękuję mu imiennie... Nie sądzę
    zresztą, żeby to kogoś obeszło w tym dziadowskim banku.

  • 34. Data: 2006-02-04 09:06:02
    Od: "P" <s...@o...pl>

    > Dlatego ja skanuję każdą kartę i trzymam w archiwum. Nie wiem czy coś to da
    > w przypadku problemów, ale próbować można.

    Fajny sposób, skorzystam.

    > Oczywiście nie zapłaciłeś więcej niż równowartość 150 euro?

    Nie, fraud był na 370zł a potem karta została zablokowana.

  • 35. Data: 2006-02-04 12:09:48
    Od: Sebastian Szachnowski <s...@N...pl>

    Dawid Kulbicki napisał(a):
    > Niekoniecznie, może kasjer w ogóle nie spojrzał na podpisy (często
    > spotykane zachowanie).

    To jest żenada. Parę razy zwróciłem na to uwagę kasjerce. Zawsze
    towarzyszy temu zerknięcie na podpis z wyraźną łaską...

    > Dlatego ja skanuję każdą kartę i trzymam w archiwum. Nie wiem czy coś to
    > da w przypadku problemów, ale próbować można.

    Tzn. że trzymasz obraz zeskanowanej karty na dysku (ja bym się bał!!),
    czy po prostu wydrukowany w teczuszce?

    Pozdrawiam,
    Sebastian

  • 36. Data: 2006-02-04 12:13:11
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Sebastian Szachnowski wrote:
    > Tzn. że trzymasz obraz zeskanowanej karty na dysku (ja bym się bał!!),
    > czy po prostu wydrukowany w teczuszce?

    Na dysku, ale bardzo dobrze zabezpieczony :)

    --
    Dawid

  • 37. Data: 2006-02-06 09:41:26
    Od: Trzypion <t...@o...org.pl>

    On 4 Feb 2006 10:04:06 +0100, "P" <s...@o...pl> wrote:
    >Szef działu reklamacji w Multibanku uważał inaczej i reklamację oddalił.
    >Likwidując konto (kwestia kilku tygodni) podziękuję mu imiennie... Nie sądzę
    >zresztą, żeby to kogoś obeszło w tym dziadowskim banku.

    No cóż, widać banki nei potrafią myśleć inaczej, niż po tym jak im
    klienci zwieją.