  • 1. Data: 2011-07-14 19:12:53
    Temat: Przy zakładaniu lokaty podsuwali klientom zły nr konta..
    Od: "KrisB" <...@...pl>

    Była taka afera, że w jednej z placówej franczyzowych przy zakładaniu lokat podsuwali
    klientom zamiast oryginalnej umowy lokaty,
    umowę "zmodyfikowaną" w której główną różnicą był innym nr konta oszusta. Działało to
    na zasadzie "Niech pan tu podpisze" i klient
    podpisywał w zaufaniu że w banku oszustów nie ma.

    Na co mam zwrócić uwagę przy zakładaniu lokat żeby moje pieniądze trafiły gdzie
    trzeba czyli do centrali banki ? Mogę sprawdzić dane
    adresowe w umowie, pieczątki itd. ale skąd mam wiedziec czy nr konta banku jest
    prawidłowy ??

    Krzyś

  • 2. Data: 2011-07-14 19:30:23
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-07-14 21:12, KrisB pisze:

> [...]
    > trafiły gdzie trzeba czyli do centrali banki ? Mogę sprawdzić dane
    > adresowe w umowie, pieczątki itd. ale skąd mam wiedziec czy nr konta

    Uruchomić dostęp internetowy, przelać na konto złotówkę, przelać
    z powrotem, sprawdzić dane posiadacza widoczne w właściwościach.

  • 3. Data: 2011-07-14 19:36:20
    Od: gm <g...@g...pl>

    W dniu 2011-07-14 21:12, KrisB pisze:
    > ale skąd mam wiedziec czy nr konta
    > banku jest prawidłowy ??

    Pierwszym co można sprawdzić to to czy NRB jest z tego banku, z którym
    podpisujesz umowę. Można NRB wkleić w różnego rodzaju sprawdzacze
    dostępne w internecie.

    Ale najpewniejszym jest kontakt tel. z centralą banku.

    Pozdr
    gm

  • 4. Data: 2011-07-14 20:17:31
    Od: " " <k...@W...gazeta.pl>

    KrisB <...@...pl> napisał(a):

    > Była taka afera, że w jednej z placówej franczyzowych przy zakładaniu lokat pod
    > suwali klientom zamiast oryginalnej umowy lokaty,
    > umowę "zmodyfikowaną" w której główną różnicą był innym nr konta oszusta.

    Jeżeli mówimy o tym samym to to było zupełnie inaczej. Zamiast umowy z bankiem
    była umowa pożyczki prywatnej osobie z dużym procentem. Tyle, że nic nie było
    podsuwane, a ludzie po prostu nie chcieli mieć 7% na lokacie bankowej tylko
    14% na lokacie spod stołu i podpisywali co chcieli.

  • 5. Data: 2011-07-14 20:23:10
    Od: "KrisB" <...@...pl>

    Użytkownik <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podsuwane, a ludzie po prostu nie chcieli mieć 7% na lokacie bankowej tylko
    > 14% na lokacie spod stołu i podpisywali co chcieli.

    No coś w sprawie dla reportera mówili ale nie podali tam w sumie szczegółów jak te
    umowy wyglądały- ale dobrze sprawdzić NRB, czyli
    8 cyfr unikalnych dla banku licząc od trzeciej, jeśli dobrze to zrozumiałem.

  • 6. Data: 2011-07-14 20:26:00
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <ivnisr$d01$1@inews.gazeta.pl>,
    " " <k...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > podsuwane, a ludzie po prostu nie chcieli mieć 7% na lokacie bankowej tylko
    > 14% na lokacie spod stołu i podpisywali co chcieli.

    Ja mialem prawie dokladnie to samo przy zakladaniu lokaty OpenFinance.
    Chyba jakies 50 tys to bylo.
    Pan mi wydrukowal jakis numer konta na jaki mialem wplacic pieniedze za
    polisolokate. Numer konta nie byl bezposrednio zwiazany z OF. Potem ze
    dwa miesiace czekalem na 'certfikat' (wciaz nie byli w stanie wydac) i
    wciaz sie zatanawialem czy nie padlem ofiara oszustwa.
    Od tej pory trzymam sie z daleka od OF.

    TA