  • 21. Data: 2008-12-21 20:41:27
    Temat: Re: Przydają się karty przed świętami, prawda ?
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 21 Dec 2008 21:22:52 +0100, Mithos napisał(a):

    > Ja od niedawna staram się płacić jak najwięcej przy użyciu KK np 5zł za
    > gazetę w Empiku, po to aby wykręcać jakieś limity (ilościowe/kwotowe) i
    > wreszcie stwierdziłem, że... czas z tym skończyć, bo nie chce być już
    > niewolnikiem kawałka plastiku.

    No to starasz się czy nie będziesz już niewolnikiem?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 22. Data: 2008-12-21 20:43:46
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 21 Dec 2008 20:33:54 +0000, xbartx napisał(a):

    > Generalnie jak przestałem używać kk, to moje wydatki, nie spadły jakoś
    > dramatycznie, ale miejscami było to nawet odczuwalne, bo i 200-300 PLN
    > mniej na miesiąc - te pierdółki trochę zabierają.

    Nigdy w życiu nie kupiłem czegoś niepotrzebnego tylko dlatego, że "mam
    kartę i nie zawaham się jej użyć".
    Do mnie osobiście nie przemawia zasada, że brak karty oznacza większą
    dyscyplinę. Sęk chyba w tym, że ogólnie jestem zdyscyplinowany ;-)

    Hmm no chyba że miałbym oszczędzić na tym, że nie było kasy w bankomacie,
    więc nie wyjąłem pieniążków, więc nie miałem chlebka na kolację... ale
    takie oszczędności to ja chrzanię dość dokładnie ;-)

  • 23. Data: 2008-12-21 21:05:22
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 21 Dec 2008 21:22:52 +0100, Mithos napisał(a):

    > Ile w ten sposób na tym eMax+ zarabiasz ? 10 zł miesięcznie ? Mniej ?
    > Równie dobrze można przelać na eKonto 2k PLN, płacić debetówką i resztę
    > trzymać na eMax+, bo ewentualny zarobek z tych 2k PLN to nie starczy na
    > zestaw w mcDonaldzie.
    (...)
    > Zostawiam dwie KK dla wygody ale nie będę już dorabiał ideologii, że
    > dzięki nim zarabiam :)

    O proszę! Jednak w końcu i Ciebie dopadło hłe hłe. Do takich samych
    wniosków doszedłem jakiś czas temu - po cholerę sobie życie utrudniać :)

    Xenocide

  • 24. Data: 2008-12-21 21:17:45
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 21 Dec 2008 20:43:46 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Nigdy w życiu nie kupiłem czegoś niepotrzebnego tylko dlatego, że "mam
    > kartę i nie zawaham się jej użyć".

    Bo nie jesteś kobietą :)

    --
    best regards,
    scream

  • 25. Data: 2008-12-21 21:23:49
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 21 Gru, 21:22, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Zostawiam dwie KK dla wygody ale nie będę już dorabiał ideologii, że
    > dzięki nim zarabiam :)
    >
    > --
    > Mithos

    To nie ideologia. Moje karty zarabiają na siebie. Są prute do cna,
    kiedy giełda idzie w górę...

  • 26. Data: 2008-12-21 21:26:04
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 21 Dec 2008 21:24:14 +0100, Mithos napisał(a):

    > I zarabia np. na prowizji od sprzedaży, którą płacą sklepy więc co mnie
    > to obchodzi ?

    Czasami jest tak, że płacąc w innym sklepie, gotówką, zapłacisz po prostu
    mniej. Należy pamiętać, że sklepy tak jak banki, zawszę będą próbować
    zrzucać ewentualne koszty na ostatnie ogniwo łańcucha pokarmowego czyli
    klienta.

    Xenocide

  • 27. Data: 2008-12-21 21:29:28
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 21 Dec 2008 20:43:46 +0000, Olgierd napisał(a):

> [...]
    > kartę i nie zawaham się jej użyć". Do mnie osobiście nie przemawia
    > zasada, że brak karty oznacza większą dyscyplinę. Sęk chyba w tym, że

    Też tak mówiłem, bo też jestem zdyscyplinowany. Tak jak napisałem sam na
    sobie sprawdź i pożyj kilka miesięcy bez kk. Oczywiście tak jak
    napisałem, nie są to jakieś oszałamiające kwoty, ale zawsze coś wyjdzie ;)

    Xenocide

  • 28. Data: 2008-12-21 22:32:31
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Mithos pisze:

    > Jak się potrafi z niej korzystać, to użytkownika nic nie kosztuje.

    Bank wydaje N kart kredytowych. Zakłada przy tym, że min. 90% klientów
    w okresie powiedzmy 2 lat przekroczy GP, będzie miało miesiące w których
    nie przekroczy limitu. Jednym słowem wydoi ich na realne sumy, z których
    pokryje symboliczne "zyski" tych którzy "zarabiają na posiadaniu KK",
    a reszta będzie czystym i dużym zyskiem banku. Tak to działa.

    Będąc w posiadaniu KK ryzyko znalezienia się w tej grupie dojonej
    przez bank jest na prawdę duże. Nie oszukujmy się.

    Jeszcze raz powtórzę: produktem dedykowanym dla osób chcących płacić
    pieniędzmi banku w czasie gdy ich gotówka leży na krótkoterminowych
    lokatach są karty charge. KK są dla jeleni. Ot taka brutalna prawda.....:(

    > I zarabia np. na prowizji od sprzedaży, którą płacą sklepy więc co mnie
    > to obchodzi ?

    Ty na prawdę wierzysz, że to SKLEP płaci tą prowizję???

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 29. Data: 2008-12-21 22:41:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-21, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > Oczywiście jeśli ktoś wydaje miesięcznie kilkanaście tyś PLN to może i
    > 100 PLN w ten sposób oszczędzi ale ile jest takich osób i czy dla nich

    U mnie płatności kartą to zysk rzędu 13.75% w skali roku. I to bez belki
    (oprocentowanie debetu, a dzięki karcie mam sporo niższy debet :), a
    więc i miesięczne odsetki są sporo niższe.

    Tandem "karta + debet" w koncie to sposób na bardzo tani kredyt
    konsumencki. Oczywiście najlepiej być na plusie, ale nie zawsze
    się tak da. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2008-12-21 22:56:24
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > U mnie płatności kartą to zysk rzędu 13.75% w skali roku. I to bez belki
    > (oprocentowanie debetu, a dzięki karcie mam sporo niższy debet :), a
    > więc i miesięczne odsetki są sporo niższe.

    ROTFL.
    A ja w ubiegłym roku NIE KUPIŁEM samochodu za 100 tys.
    Idąc Twoim tokiem rozumowania jest to mój zysk, tak???

    Wygląda też na to, że Twoje finanse to permanentny debet.
    Współczuję.

    BTW:
    Nawet Madoff obiecywał tylko 12% rocznie!

    > Tandem "karta + debet" w koncie to sposób na bardzo tani kredyt
    > konsumencki. Oczywiście najlepiej być na plusie, ale nie zawsze
    > się tak da. :)

    Kiedy ludzie zrozumieją, że KAŻDE przesunięcie w czasie płatności
    w stosunku do czasu zakupu to kredyt. A to zawsze kosztuje!
    Nigdy nie ma lunchu za darmo!

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo