  • 11. Data: 2004-05-26 22:07:04
    Temat: Re: Pytanie - CitiBank KK
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Tomasz Mikolajczak wrote:

    > Unikal jak ognia odpowiedzi odnosnie oprocentowania i tranzakcji
    > gotowkowych i bezgotowkowych (naliczanie procentow).
    > Za kozystanie z karty w pierwszym roku pobieraja 30 zl, a na pytanie
    > jak wyglada sytuacja w przyszlym roku, stwierdzil ze oplata jest
    > dobierana indywidualnie w zaleznosci od tego kto jak kozystal z
    > karty, ale konkretnej kwoty nie chcial podac.

    IMHO to nie kłamstwa tylko czysty marketing.

    > Ani slowa o oplacie dodatkowej za pakiet ubezpieczeniowy.

    Z własnej inicjatywy nie powie.
    W moim przypadku na pytanie wprost czy opłata za pakiet nadal jest pobierana
    powiedział "nie".
    Złożyłem wniosek i okazało się że to łgarz.
    To już nie marketing - to łgarstwo.

    Bogdan B.

  • 12. Data: 2004-05-27 06:49:06
    Od: Jan Miś <j...@g...pl>

    >Witam,
    >
    >Dzisaj u nas w firmie byl przedstawiciel CitiBanku z oferta kart
    >kredytowych.

    [ciach]

    >Pozdrawiam
    >Tomasz

    ja dalem im sie namowic w zeszlym roku. Akutat planowalem miesieczny
    wyjazd za granice i ta karta wydawala mi sie atrakcyjna (dobrze
    zabezpieczona i znany bank). Niestety, w 10 dniu pobytu za granica
    zablokowali karte bez zadnego ostrzezenia lub proby wyjasnienia skad
    pojawily sie transakcje zagraniczne. Ostatecznie po kolejnych 10
    dniach wymiany maili (na telefony wydalbym majatek) udalo mi sie
    odblokowac karte ale jej los i tak byl przesadzony - oddalem ja zaraz
    po przyjezdzie (choc proponoali mi beplatne wznowienia).

    generalnie odradzam - jest droga, a bank stosuje wlasne procedury
    bardzo wybiorczo.

    pozdtawiam
    Jan Mis

  • 13. Data: 2004-05-27 07:18:23
    Od: "rsa127" <r...@n...gazeta.pl>

    "damago" <m...@g...pl> wrote in message
    > Powinieneś go poprosić .... o regulamin. I go przeczytać i zrobić sobie
    > notatki. W przypadktu tego banku to naprawdę ważne.
    >
    > A poza tym
    > * ile zapłacisz odsetek i od którego dnia liczonych (to ważne) jeżeli na
    > koniec miesiąca wyjdzie ci, że masz -2500 a przez pomyłkę spłacisz tylko
    > 2499.

    Spytaj też jakie mają kursy walut przy transakcjach zagranicznych (jeśli
    czasami wyjeżdżasza). W Regulaminie jest mowa o kursach dla transakcji
    dokonanych kartą. Kursy te są dużo wyższe od już bardzo wysokich ich
    standardowych kursów walut. Co więcej kursy dla kart nie są publikowane i
    ciężko się dowiedzieć po ile przeliczą. Jak dostajesz wyciąg to dostajesz
    też zawału.

  • 14. Data: 2004-05-27 08:48:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Wed, 26 May 2004 21:56:57 +0200, damago
    <m...@g...pl> wrote:

    >A poza tym
    >* ile zapłacisz odsetek i od którego dnia liczonych (to ważne) jeżeli na
    >koniec miesiąca wyjdzie ci, że masz -2500 a przez pomyłkę spłacisz tylko
    >2499.

    Nic. Akurat 1 zl róznicy nie powoduje uznania niespłacenia całości.

    >* ile wynoszą rocznie WSZYSTKIE opłaty obowiązkowe zsumowane razem tj. za
    >prowadzenie rachunku karty, za wszystkie ubezpieczenia i obowiązkowe
    >'pakiety ochronne' wraz z wymianą raz na rok karty na nową (bo wydają ważną
    >na 5 następnych lat co miłe ale karty się zużywają przy wycieraniu lodu z
    >przedniej szyby co nie jest już miłe).

    Wydanie duplikatu karty - za darmo.

    >* ile wynosi oprocentowanie kredytu karty przeliczone na nominalne stopy
    >oprocentowania. O ile to jest więcej w porównaniu z karnymi odsetkami
    >ustawowymi.

    38% OIDP.

    >* czy da się ustalić (umówić), żeby NIE zakładać twojej zgody na
    >wprowadzanie nowych płatnych dla Ciebie usług. Tzn. żeby Cię nie zmuszać do
    >wysyłania listu że nie chcesz skorzystać z danej usługi która w przeciwnym
    >przypadku zostanie uruchomiona.

    Nie trzeba.

    >Oferta Citibank jest niezła, ale dla ludzi zdyscyplinowanych wewnętrznie i
    >świadomych tego co robią.

    To fakt.

    --
    ___________ (R)

  • 15. Data: 2004-05-27 09:05:53
    Od: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>

    Jan Miœ <j...@g...pl> napisał(a):

    > Ostatecznie po kolejnych 10
    > dniach wymiany maili (na telefony wydalbym majatek)

    Tak z ciekawosci, w jakim kraju byles? Citi ma tzw. Phone Home, czyli
    bezplatne polaczenie z Polska z niektorych krajow.
    A tak na marginesie to w wielu krajach zachodnich warto kupic sobie zdrapki
    operatorow, u ktorych rozmowa z Polska nie kosztuje wiecej niz lokalne
    polaczenie u nas.

    Karolew

  • 16. Data: 2004-05-27 09:38:27
    Od: Jan Miś <j...@g...pl>

    >Tak z ciekawosci, w jakim kraju byles? [ciach]

    >Karolew

    bylem w RPA, karta Citi miala byc podstawowym srodkiem platniczym. Na
    szczescie mialem VE Fortisa i kredytowego AmEx'a wiec jakos dalem
    rade. Ciekawie wyszly kursy wymiany - Fortis i Citi praktycznie tak
    samo, AmEx 3% lepiej :)

    Jan

  • 17. Data: 2004-05-27 18:06:11
    Od: vpw <v...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 May 2004 00:07:04 +0200, Bogdan B. wrote:

> [...]
    > powiedział "nie".
    > Złożyłem wniosek i okazało się że to łgarz.

    Rada zaslyszana w tv: w takich sytuacjach popros o spisanie
    "potwierdzonych" przez oferenta informacji wraz z jego podpisem i
    pieczatka. Poniewaz jest przedstawicielem firmy, wiec jego oferta jest
    obowiazujaca.

    Ja mam w tym roku bardzo tanie ubezpieczenie domu ze 100% zwrotem
    zadeklarowanej w polisie kwoty piniedzy w przypadku wlamania. Agent firmy
    ubezpieczeniowej przekonywal mnie, ze jak kupuje ubezpieczenie domu do
    wartosci 200 tys to przy wlamaniu oddadza mi do tej kwoty ubezpieczenie
    niezaleznie od tego co ukradna i nie chcial pokazac mi OWU. Poniewaz rok
    temu po otrzymaniu polisy widzialem, ze jest tam napisane, ze gotowka moze
    stanowic do 10%, wyposazenie elektroniki domowej do 30% itp, itd, wiec sie
    o to spytalem. Upieral sie wiec poprosilem o pisemne potwierdzenie. Spisal,
    podpisal i opieczetowal.

    Jak przyszla polisa (oczywiscie z %%) to poszedlem do firmy, wyjasnilem
    sytuacje i polisa ma 100% gotowki, 100% sprzet. Nawet chcialbym wlamania,
    zeby odebrac takie odszkodowanie.
    --
    vpw (2004-05-27 20:00:40)

  • 18. Data: 2004-05-27 20:53:09
    Od: "Tomasz Mikolajczak" <t...@d...com.pl>

    "rsa127" <r...@n...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > ciężko się dowiedzieć po ile przeliczą. Jak dostajesz wyciąg to dostajesz

    O kursach walut to sam wspomnial.
    Powiedzial ze biora sredni kurs z nbp na dzien tranzakcji, czyzby kolejna
    "sciema"??

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz Mikolajczak

  • 19. Data: 2004-05-27 21:07:51
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Jan Mio" <j...@g...pl> wrote in message

    > bank stosuje wlasne procedury
    > bardzo wybiorczo.

    Moglbys napisac cos wiecej o tych procedurach? Chetnie bym sie dowiedzial
    jak wygladaja bankowe procedury, a zwlaszcza jakie sa stosowane wybiorczo i
    w jakich przypadkach ;).

    Maciej

  • 20. Data: 2004-05-28 05:52:30
    Od: Jan Miś <j...@g...pl>

> [...]
    >jak wygladaja bankowe procedury, a zwlaszcza jakie sa stosowane wybiorczo i

    Citi zarzadal ode mnie podania telefonu stacjonarnego osoby (nie
    mieszkajacej razem ze mna) ktora bedzie wiedziec gdzie przebywam, na
    wypadek gdyby kontakt ze mna byl niemozliwy. Oczywiscie przedstawiciel
    banku dlugo zapewnial mnie, ze w przypadku gdy na mojej karcie pojawia
    sie nietypowe:) transakcje (ineternetowe, zagraniczne, duze kwoty)
    bank skontaktuje sie ze mna w celu wyjasnienia.
    Rzeczywistosc okazala sie inna, nie bylo zadnej proby kontaktu ze mna
    oraz osobami przeze mnie wskaznymi w celu wyjasnienia skad wziely sie
    transakcje zagraniczne, karta zostala zablokowana po 10 dniach jej
    uzywania za granica. Co ciekawe, bank nie chcial sie ze mna
    skontakowac nawet gdy podalem im moj mailem telefon za granica, coz
    widocznie nie przewiduje tego ich procedura :).

    pzdr
    Jan