  • 21. Data: 2004-05-28 09:57:28
    Temat: Re: Pytanie - CitiBank KK
    Od: "X-man" <l...@...P.A.M.interia.pl>

    Jan Mio wrote:
    > Co ciekawe, bank nie chcial sie ze mna
    > skontakowac nawet gdy podalem im moj mailem telefon za granica, coz
    > widocznie nie przewiduje tego ich procedura :).

    rozumiem ze to nie byl mumer juz podawany przez Ciebie, przy pelnym
    potwierdzeniu Twojej tozsamosci i zapisany u nich w systemie jako w 100%
    Twoj, jesli tak nie bylo tzn, juz wczesniej podawales ten numer to
    faktycznie dziwnie sie zachowali, natomiast jesli bylo tak jak opisalem to
    wyobraz sobie sytuacje ze zlodziej kradnie karte, wykonuje nia trasakcje
    ktore nei sa typowe dla wlasciciela karty, karta zostaje zablokowana, kazdy
    w takim wypadku zadzwoni do banku, a zlodziej podaje mailem (!) jakis nr
    telefonu pod ktory prosi o kontakt, w banku troche glupieja bo podany mailem
    numer nie pokrywa sie z zadnym nr telefonu zapisanym w systemie przy danych
    klienta, i teraz pytanie do Ciebie, bedac pracownikiem autoryzacji
    transakcji w takim banku, wezmiesz na siebie odpowiedzilnosc odblokowania
    takiej karty?
    przede wszystkim sami dbajmy o swoje bezpieczenstwo, bo bank w takich
    sytuacjach zawsze postapi jak w Twoim przypadku

    > pzdr
    > Jan

    rowniez pozdrwaiam

  • 22. Data: 2004-05-28 10:15:15
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > przede wszystkim sami dbajmy o swoje bezpieczenstwo, bo bank w takich
    > sytuacjach zawsze postapi jak w Twoim przypadku

    I nie zadzwoni ani razu na numer podany do kontaktu? No to ja dziękuję za
    taką kartę.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 23. Data: 2004-05-28 10:55:38
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> writes:

    > I nie zadzwoni ani razu na numer podany do kontaktu? No to ja dziękuję za
    > taką kartę.

    No dobrze, ale jesli ja podalem jako numer kontaktowy swoj numer do
    domu/pracy w Polsce, po czym wyjechalem za granice, to pod ten numer
    bank moze sobie dzwonic do upojenia.

    Wynika z tego, ze karta Citibank nadaje sie do uzywania na wyjazdach
    zagranicznych tylko w wypadku, gdy:

    1) posiadacz karty ma rowniez komorke
    2) jako numer kontaktowy poda te komorke
    3) wezmie te komorke ze soba
    4) bedzie przebywal wylacznie w krajach, w ktorych dziala roaming
    5) i jeszcze pokryje koszta polaczen w tym roamingu...

    Nie za duzo wymagan troszeczke?

    MJ

  • 24. Data: 2004-05-28 11:24:29
    Od: "rsa127" <r...@n...gazeta.pl>

    > O kursach walut to sam wspomnial.
    > Powiedzial ze biora sredni kurs z nbp na dzien tranzakcji, czyzby kolejna
    > "sciema"??

    Oczywiście, że ściema. Przykładowo dokonałem zapłaty w Euro w listopadzie
    2003. Kursy wyglądały następująco:
    średni NBP - 4,66
    kurs dla karty - 4,89

    Ponad 30 gr różnicy!

  • 25. Data: 2004-05-28 11:25:46
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > No dobrze, ale jesli ja podalem jako numer kontaktowy swoj numer do
    > domu/pracy w Polsce, po czym wyjechalem za granice, to pod ten numer
    > bank moze sobie dzwonic do upojenia.

    1. Przepraszam, ze sie wtrace - jedna zalet KK Citi miala byc darmowa
    infolinia z (prawie) kazdego kraju na swiecie. Nie probowales?
    2. Jesli ty masz do nich sprawe to ty zadzwon, a nie dziadujesz podajac im
    swoj numer... Zwlaszcza jesli mialo to byc szybko... Tak karta byla ci
    potrzebna do kupna Coli czy do jakichs istotnych wydatkow? Bo zachowales sie
    jak zebrak...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 26. Data: 2004-05-28 11:28:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> writes:

    > 1. Przepraszam, ze sie wtrace - jedna zalet KK Citi miala byc darmowa
    > infolinia z (prawie) kazdego kraju na swiecie. Nie probowales?

    Zapytaj osobe, ktora miala te problemy. To nie bylem ja.

    MJ

  • 27. Data: 2004-05-28 11:33:27
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Jan Miœ" <j...@g...pl> napisał:
    > bylem w RPA, karta Citi miala byc podstawowym srodkiem platniczym. Na
    > szczescie mialem VE Fortisa i kredytowego AmEx'a wiec jakos dalem
    > rade. Ciekawie wyszly kursy wymiany - Fortis i Citi praktycznie tak
    > samo, AmEx 3% lepiej :)

    Nic w tym ciekawego. Fortis i Citi mają jedne z najgorszych (najgorsze?) kursów
    walut przy transakcjach kartą. Odnosi sie to także do CitiGold. Legendarne -niby
    korzystne- kursy DC też są do kitu (może dlatego, ze to citi-group ;)).

    --
    W.

  • 28. Data: 2004-05-28 11:55:20
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > swoj numer... Zwlaszcza jesli mialo to byc szybko... Tak karta byla ci
    > potrzebna do kupna Coli czy do jakichs istotnych wydatkow? Bo zachowales

    Zaraz zaraz- to oni mu wycięli numer blokując kartę, prawda? Z tego co pisał
    podał numer do kontaktu w Polsce z osobą, która mogła udzielić ingormacji
    gdzie on aktualnie się znajduje (wymóg Citi). Citi nie skontaktował sie z
    tym numerem, a karte zablokował. Nadal podtrzymuje, że dziękuję za taką
    kartę. Zwłaszcza, że ta blokada chroni tak naprawdę tylko bank. Przecież
    własciciel karty i tak jest ubezpieczony (to słynne 6,5 PLN) i na dodatek
    chroni go ustawa o EIP.

  • 29. Data: 2004-05-28 12:57:33
    Od: Jan Miś <j...@g...pl>

    >rozumiem ze to nie byl mumer juz podawany przez Ciebie, przy pelnym
    >potwierdzeniu Twojej tozsamosci i zapisany u nich w systemie jako w 100%
    >Twoj,

    na zaden z podanych we numerow wniosku nie dzwonili, podalem im tez
    moj numer za granica (moga przeciez potwierdzic nie tylko na podstawie
    telefonu ale zwyczajowej serii pytan)

> [...]
    >ktore nei sa typowe dla wlasciciela karty, karta zostaje zablokowana, kazdy
    >w takim wypadku zadzwoni do banku, a zlodziej podaje mailem (!)

    malo prawdopodobne, kontakt z bankiem byl poprzez ich strone.

> [...]
    >klienta, i teraz pytanie do Ciebie, bedac pracownikiem autoryzacji
    >transakcji w takim banku, wezmiesz na siebie odpowiedzilnosc odblokowania

    jakos wzieli :))) w koncu odblokowali mi karte na podstawie tylko
    interwencji mailowej (co prawda potrzebne bylo kilka maili)

    pzdr
    Jan

  • 30. Data: 2004-05-28 12:58:13
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "rsa127" <r...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > 2003. Kursy wyglądały następująco:
    > średni NBP - 4,66
    > kurs dla karty - 4,89
    >
    > Ponad 30 gr różnicy!

    O ile dobrze potrafie liczyc to jest to 23 gr - wiec twierdzenie ze ponad 30
    gr jest niezlym naciagnieciem.

    --
    JaKi