  • 11. Data: 2009-02-03 07:55:15
    Temat: Re: Pytanie do Anatola....
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > masz jakies lepsze sprawdzone pomysly w kwestii oplaty za sluzbe
    > zdrowia???

    Mam. NATYCHMIAST sprywatyzować służbę zdrowia.

    Endriu

  • 12. Data: 2009-02-03 08:22:44
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sorden wrote:

    > Skad masz takie info na temat cen wolnorynkowych, skoro wolnego rynku nie
    > ma ? ;]

    Bo od wolnego rynku wszystko się robi droższe i umiera się w rynsztoku, bo
    nie ma się pieniędzy na karetkę na karcie. Nie widziałeś w telewizji?
    Państwowe jest najlepsze, a urzędnicy państwowi umieją pomnażać pieniądze,
    którymi zarządzają i robią najlepszą służbę zdrowia, poza tym zawsze tak
    było. I najważniejsze. Na leczeniu innych się nie zarabia. Są oczywiście
    wyjątki np. elektrownie i wodociągi. No ale one też są państwowe to mogą.

  • 13. Data: 2009-02-03 08:32:02
    Od: "Dieter" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kwota 360 pln/rok, ktora wymienilem nie jest calkowita kwota jaka sie buli na
    NFZ ale to jest POdwyzka o taka kwote.

    D.

  • 14. Data: 2009-02-03 10:17:50
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Jeżeli sektor bankowy bedzie miał 60 mld PLN strat, których rząd nie
    > spłaci
    > to zapłacą klienci banków i ich akcjonariusze - w efecie będzie kolaps
    > systemu finansowego Polski (zarówno gospodarki jak i budżetu).

    Rząd zapłaci - nie bój się ... taka była idea od początku. I to nie po raz
    pierwszy....

    Integracja przez bałkanizację?
    http://michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=283
    " [...] Na razie jednak rozbiór Polski odbywa się inaczej i wiele wskazuje
    na to, iż przeprowadzany jest nie bez udziału rodzimej razwiedki. Widząc, że
    państwo polskie tak czy owak skazane jest na rozbiór (a któż może lepiej
    wiedzieć takie rzeczy, niż razwiedka?), postanowiła wykroić sobie z tego
    postawu sukna już nie tyle państwo, co latyfundia. Mam oczywiście na myśli
    odszkodowanie w wysokości 35 mld zł z odsetkami, które Polska będzie musiała
    wypłacić firmie Eureko, tytułem "odszkodowania". Z jakichś tajemniczych
    powodów przenikliwi dziennikarze śledczy nie dociekają, jak rozbudowane u
    nas przecież "służby" mogły nie zauważyć tej transakcji i jej finansowych
    konsekwencji?

    Jak pamiętamy, w 1999 roku Eureko zawarło umowę na zakup części akcji PZU. W
    2001 roku, tuż przed zakończeniem misji rządu "charyzmatycznego premiera
    Buzka", aneks do umowy, dający Eureko prawo zakupu dalszych 21 proc. akcji
    podpisała ówczesna minister Skarbu Państwa, Aldona Kamela Sowińska.[...]".

    Powiedz mi Anatolu, jak to że w tym kraju za wszystkimi największymi
    skokami na publiczną kasę stoja CZOŁOWI POLSCY EURONAGANIACZE ?.

    Endriu

  • 15. Data: 2009-02-03 10:40:11
    Od: Bronisław Tatul <T...@p...taatul.eu>

    > Powiedz mi Anatolu, jak to że w tym kraju za wszystkimi największymi
    > skokami na publiczną kasę stoja CZOŁOWI POLSCY EURONAGANIACZE ?.

    W tym zdaniu jest tyle sensu co powiedzenie, ze w tym kraju za wszystkim
    stoja protestanci z Józefem Piłsudzkim na czele.

  • 16. Data: 2009-02-03 19:08:49
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Dieter wrote:
    > Kwota 360 pln/rok, ktora wymienilem nie jest calkowita kwota jaka sie
    > buli na NFZ ale to jest POdwyzka o taka kwote.

    Ceny quasi wolnorynkowe (USA)

    # The annual premium that a health insurer charges an employer for a
    health plan covering a family of four averaged $12,700 in 2008. Workers
    contributed nearly $3,400, or 12 percent more than they did in 2007. The
    annual premiums for family coverage significantly eclipsed the gross
    earnings for a full-time, minimum-wage worker ($10,712).

    12700 po stronie pracodawcy + 3400 po stronie pracownika = 16000USD za 4
    osoby rocznie.

    U nas 2 osoby zarabiajace srednia krajowa zaplaca w sumie 6240 PLN =
    3,14 razy drzwi 2000USD (ubezpieczenie obejmuje dowolna liczbe dzieci).

    Przejscie na stawki rynkowe mogloby "troche" zredukowac kolejki w
    przychodniach :)

    Wieslaw

  • 17. Data: 2009-02-03 19:33:27
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Skoryguj teraz te obliczenia o wysokosc sredniej krajowej w USA i w Polsce.

    D.

  • 18. Data: 2009-02-03 19:49:09
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Dieter" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Skoryguj teraz te obliczenia o wysokosc sredniej krajowej w USA i w
    > Polsce.

    A czy różnica płac lekarzy oraz kosztów leków, sprzętu, energii, paliwa i
    samych nieruchomości jest analogiczna do różnic w średniej krajowej ?

    Anatol

  • 19. Data: 2009-02-03 19:58:21
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Pensje lekarzy raczej na pewno nie sa takie same. Widziales w USA lekarza
    zarabiajacego 800 czy 1200$?

    D.

  • 20. Data: 2009-02-03 20:02:59
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    > Pensje lekarzy raczej na pewno nie sa takie same. Widziales w USA lekarza
    > zarabiajacego 800 czy 1200$?

    Chodzi mi o relację całkowitej płacy brutto lekarzy w USA i w Polsce w
    placówkach prywatnych do średniej płacy brutto.

    W kosztach prywatnych szpitali zapomniałem uwzględnić koszty pozyskania
    kredytu obrotowego i koszty ubezpieczenia od ryzyka kursowego.

    Anatol