  • 21. Data: 2009-02-03 22:36:37
    Temat: Re: Pytanie do Anatola....
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Dieter wrote:
    > Skoryguj teraz te obliczenia o wysokosc sredniej krajowej w USA i w
    > Polsce.

    Prosze bardzo:

    In 2007, the median annual household income rose 1.3% to $50,233.00
    according to the Census Bureau

    16000/50233 = ~32%

    W PL skladka na NFZ jest ponizej 10% (OIDP 9,75%).
    W dodatku wystarczy ze pracuje jedna osoba z najnizsza krajowa w
    rodzinie, zeby wszyscy byli ubezpieczeni.

  • 22. Data: 2009-02-03 22:44:02
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Ile wg Ciebie powinna wiec wynosic skladka w PL aby byla dostosowana do
    sredniej krajowej?

    D.

  • 23. Data: 2009-02-04 04:35:18
    Od: "vanbasten" <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dieter <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Kwota 360 pln/rok, ktora wymienilem nie jest calkowita kwota jaka sie buli na
    > NFZ ale to jest POdwyzka o taka kwote.
    >
    > D.

    ja to kleje... podwyzka jest faktem... faktem jest tez iz jego przytoczenie
    czemus sluzylo... czemu to ty wiesz i ja tez ale ja nie o tym bo mnie na
    wymioty zbiera...

    posluzyles sie czyms tam do uwypuklenia ukrytej tezy wiec ja tak na przekor
    sie tylko do tego czegos odnioslem choc pewnie cie to zgrzewa... tak wiec
    kontynuujac faktem jest rowniez to iz w kraju nie placi sie nawet czesci tego
    ile to kosztje... a w zasadzie sie placi... tyle ze w sposob ukryty...
    rozumiem ze chcialbys za free... tez bym chcial... a propos kosztow
    rynkowych... z rachunku przepisuje... porod naturalny... 2 dniowy pobyt w
    szpitalu... 10 tys usd...

    pzdr

  • 24. Data: 2009-02-04 22:35:28
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Dieter wrote:
    > Ile wg Ciebie powinna wiec wynosic skladka w PL aby byla dostosowana
    > do sredniej krajowej?

    Stawka powinna byc dostosowana do poziomu uslug i warunkow rykowych, a
    nie do sredniej krajowej. Obecnie bylbym sklonny zaplacic 1% dochodow,
    niestety jestem w majestacie prawa okradany.

    Wieslaw

  • 25. Data: 2009-02-04 22:40:47
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    vanbasten wrote:
> [...]
    > tez bym chcial... a propos kosztow rynkowych... z rachunku
    > przepisuje... porod naturalny... 2 dniowy pobyt w szpitalu... 10 tys

    Ddobre. To ja tez z rachunku, 2 godzinna diagnostyka w GBMC - 1200USD +
    w najblizszej aptece 240USD za antybiotyki na 7 dni kuracji.

    Za szpital rozliczenie bezgotowkowe, ale w aptece placisz, a dopiero po
    3 miesiacach przyszedl czek od ubezpieczyciela (po potraceniach).
    Powiedz teraz jakiejs babci z 1000 renty, ze juz, teraz wyskakuje z 7
    stow w aptece :)

    Wieslaw