  • 71. Data: 2009-01-25 21:42:18
    Temat: Re: Pytanie do Anatola - Rospuda.
    Od: "Dr.Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > I jeszce dodam że w mojej ocenie jesteś zdecydowanie najlepszym
    > Euronaganiaczem na grupie.
    > Jeszcze raz powodzenia życzę :).

    I jeszcze jedno:

    Żeby ci te Niemcy nie zbankrutowały od wprowadzania nam tych wszystkich
    dobrodziejstw, bo z tego co ostatnio się orientowałem (zresztą na tej
    grupie) to u nich z zadłużeniem w stosunku co do budżetu dużo gorzej niż u
    nas....

    https://www.cia.gov/library/publications/the-world-f
    actbook/rankorder/2186rank.html

    Dr.Endriu

  • 72. Data: 2009-01-25 22:08:24
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Dr.Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomości
    > I jeszce dodam że w mojej ocenie jesteś zdecydowanie najlepszym
    > Euronaganiaczem na grupie.
    > Jeszcze raz powodzenia życzę :).

    I jeszcze o CO2 :

    http://www.raciborz.com.pl/art8671.html
    "...Dwutlenek węgla znajdujący się w powietrzu, który powoduje częstsze
    występowanie u mieszkańców chorób dróg oddechowych oraz zwiększoną ich
    podatność na choroby nowotworowe".

    Anatol

  • 73. Data: 2009-01-25 22:24:34
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Poleciales troche z tym CO2.

    D.

  • 74. Data: 2009-01-26 17:43:30
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Dieter" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Poleciales troche z tym CO2.

    "Poleciała" Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Raciborzu, ja tylko
    zacytowałem.

    Jeszcze cytat z Wikipedii :

    "Przy oddychaniu powietrzem zawierającym dwutlenek węgla w małych stężeniach
    (poniżej 5% w powietrzu wdechowym) zwiększa się jego ciśnienie parcjalne we
    krwi (hiperkapnia), co powoduje uczucie duszności, niepokój, pobudzenie
    ośrodka oddechowego i zwiększenie częstości oddechów. Przy zwiększaniu się
    jego stężenia dochodzi do bólów i zawrotów głowy, szumu w uszach, zaburzeń
    postrzegania, tachykardii, nadmiernej potliwości i przekrwienia spojówek.
    Przy stężeniach powyżej 10% narasta duszność i osłabienie, pojawiają się
    omamy i zaburzenia świadomości do śpiączki włącznie oraz drgawki. Stężenia
    powyżej 20% powodują śmierć w ciągu kilkunastu minut, a powyżej 30% śmierć
    natychmiastową. Niedotlenienie i obrzęk mózgu mogą spowodować nieodwracalne
    zmiany w mózgu, mimo uratowania zatrutej osoby."

    Anatol