  • 11. Data: 2003-05-25 11:29:39
    Temat: Re: Pytanie dot. KK VISA Electron ??
    Od: "Mietek" <m...@p...fm>

    > http://mbank.com.pl/oferta/karty/kredytowa/szczegoly
    /index.html#VE
    no cóż nie należę do mfunclubu więc to jakoś przeoczyłem ten fakt:-)
    > Określenie "karta płatnicza" obejmuje zarówno karty kredytowe,
    obciązeniowe
    > jak i debetowe. Ty najprawdopodobniej miałeś na mysli właśnie karty
    > debetowe, gdyż ogroman większość VE to karty debetowe (obciażają od razu
    > rachunek).
    Tak, kieruję się pragmatyzmem
    > Ale to nie znaczy że nie ma VE kredytowych.
    A jaki jest cel wydawania takich kart?, poza oczywistym faktem posiadania
    nowego produktu.

    Mietek

  • 12. Data: 2003-05-25 15:32:06
    Od: "Mentos" <m...@s...o2.pl>

    Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.fi> napisał w wiadomości

    > Multi nie autoryzuje (debetowe i KK), wiec pewnie mB analogicznie też nie.

    No tak czyli zostanie to tylko sprawdzic werbalnie, bo chyba nigdzie
    oficjalnie nie bedzie nic o tym napisane

    Pozdrawiam:
    MENTOS
    m...@o...pl
    ICQ: 72467386 GG# 1335

  • 13. Data: 2003-05-25 23:44:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Mentos" <m...@s...o2.pl> writes:

    > Czy KK VISA Electron (mbanku czy PKO BP) moze byc autoryzowana powyzej
    > limitu ??

    Wiele kart moze byc (w specyficznych przypadkach) autoryzowanych
    powyzej limitu (salda), nie jest to cecha tylko kart kredytowych
    ani offlinowych (nie mozna budowac odpowiedzialnosci na takiej zasadzie).
    Z drugiej strony normalnie transakcja powyzej limitu nie powinna dostac
    autoryzacji, choc niektore banki (Citi?) podobno autoryzuja przekroczenia
    limitu, ktore nie sa na tyle duze, by prowadzily do np. zastrzezenia
    karty.

    > Wiem ze karty kredytowe wypukłe sa autoryzowane powyzej limitu.

    Wiekszosc raczej nie jest.

    > Ma to duze znaczenie przy kradziezy karty i ubezpieczeniu do jej limitu
    > (mBank)

    Raczej coraz mniejsze, w koncu jakis cel tych autoryzacji jest.
    Zreszta przyjdzie chip i wyrowna, a wczesniej ustawa.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 14. Data: 2003-05-26 11:25:04