  • 1. Data: 2005-10-15 22:00:30
    Temat: Pytanie dotyczace kredytu studenckiego i inwestowania
    Od: "Paweł" <p...@o...pl>

    Witam

    Nie orientuję się za bardzo w temacie, dlatego chce się poradzić osób, które
    są w temacie.
    Kiedyś słyszałem, że opłacalnym jest wzięcie kredytu studenckiego i
    zainwestowanie go gdzieś. Tylko że nie za bardzo wiem jak go zainwestować
    tak, aby na nim zarobić. Najbezpieczniejsze byłyby obligacje, ale wypłaty
    tegoż kredytu dostaje się co miesiąc. Istnieją lokaty, do których co miesiąc
    dopłaca się pewne sumy pieniędzy. Myślałem również nad innymi funduszami,
    ale nie wiem czy są bezpieczne.
    Czy jest jakaś opcja, dzięki której wzięcie takiego kredytu byłoby dla mnie
    opłacalne (możnaby zarobić kilka złotych) czy nie jest to możliwe?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2005-10-16 17:20:32
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    "Pawe?" <p...@o...pl> wrote in message
> [...]
    zainwestowaae
    | tak, aby na nim zarobiae. Najbezpieczniejsze by?yby obligacje, ale
    wyp?aty
    | tego? kredytu dostaje si? co miesi?c. Istniej? lokaty, do których
    co miesi?c
    | dop?aca si? pewne sumy pieni?dzy. My?la?em równie? nad innymi
    funduszami,
    | ale nie wiem czy s? bezpieczne.
    | Czy jest jaka? opcja, dzi?ki której wzi?cie takiego kredytu
    by?oby dla mnie
    | op?acalne (mo?naby zarobiae kilka z?otych) czy nie jest to
    mo?liwe?

    Tak, wlasnie do tego sluzy kredyt studencki zeby go zainwestowac. W
    siebie. Najpierw dostajesz kase i inwestujesz w siebie. Studiujesz
    za pieniadze z kredytu, na przyklad stac Cie na studia w duzym
    drogim miescie zamiast w malym rodzinnym miasteczku. Albo nie
    musisz pracowac na 1 i 2 roku jako kelner i dzieki temu nie
    dostajesz kopa z Uczelni.
    Potem po studiach inwestycja Ci sie zwraca - firmy zabijaja sie o
    Ciebie, dostajesz swietna prace. Wtedy bez problemu splacasz
    kredyt.
    --
    Pozdrawiam!
    __________
    artur at e.pl

    "What can be imagined, can be achieved"

  • 3. Data: 2005-10-16 18:16:28
    Od: "Pawel" <p...@o...pl>

    Uzytkownik "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl> napisal w wiadomosci >
> [...]
    > Potem po studiach inwestycja Ci sie zwraca - firmy zabijaja sie o
    > Ciebie, dostajesz swietna prace. Wtedy bez problemu splacasz

    Niedawno slyszalem w telewizji, ze taki kredyt nawet sam sie splacij, jak
    polowe sie zainwestuje w cos, no a druga polowe mozna bez problemu wydawac.
    Tylko pewnie to bylo kilka ladnych lat temu, kiedy oprocentowania na
    lokatach byly znacznie wieksze.

  • 4. Data: 2005-10-16 19:53:24
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Pawel napisał(a):

> [...]
    > polowe sie zainwestuje w cos, no a druga polowe mozna bez problemu wydawac.
    > Tylko pewnie to bylo kilka ladnych lat temu, kiedy oprocentowania na

    Inwestowanie w lokaty to zadne inwestowanie.

    Kredyt ten oplaca sie wziasc nawet jak ta kasa nie jest potrzebna (tzn
    poradzisz sobie bez niej, sytuacje gdy ktos dostaje 5 tys od
    rodzicow/babci/dziadka na miesiac pomijam bo wtedy branie tego kredytu
    to bzdura). Why? Oprocentowanie niskie. 5 lat studiow + 2 lata gdy go
    nie splacasz + 10 lat gdy go splacasz. Za 7 lat te pieniadze beda duzo
    mniej warte, a zarobki beda wieksze niz teraz. Zreszta, za 600
    zl/miesiac mozna sie niezle zabawic, a kiedy to robic jak nie na
    studiach ? ;)

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2005-10-17 10:30:28
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Użytkownik "Pawel" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mozna bez problemu wydawac. Tylko pewnie to bylo kilka ladnych
    > lat temu, kiedy oprocentowania na lokatach byly znacznie

    Dobrze slyszales, ale.. nie kilka lat temu, ale nawet nadal
    teraz. Poczytaj to:
    http://www.egospodarka.pl/11150,Kredyt-studencki-spl
    aca-sie-sam,1,48,1.html

    --
    Oświadczenia/Informacje: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na
    adres użyty do/podczas wysłania tej wiadomości.

  • 6. Data: 2005-10-17 11:36:22
    Od: "Paweł" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> napisał
    w wiadomości

    > Dobrze slyszales, ale.. nie kilka lat temu, ale nawet nadal
> [...]

    Dzięki. Właśnie o tym mówiłem i tego również potrzebowałem. Natomiast nie
    wiem jeszcze jaki fundusz inwestycyjny miałbym wybrać.

  • 7. Data: 2005-10-18 14:08:03
    Od: "Paweł" <p...@o...pl>

    > Dzięki. Właśnie o tym mówiłem i tego również potrzebowałem. Natomiast nie
    > wiem jeszcze jaki fundusz inwestycyjny miałbym wybrać.

    Nadal czekam na pomoc - na wskazówki jaki fundusz miałbym wybrać.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 8. Data: 2005-10-18 19:11:31
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Użytkownik "Paweł" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    aca-sie-sam,1,48,1.html

    > Dzięki. Właśnie o tym mówiłem i tego również potrzebowałem.
    > Natomiast nie wiem jeszcze jaki fundusz inwestycyjny miałbym
    > wybrać.

    Sam odpowiadasz za swoje pieniadze. Nikt ci nie powie "wsadz w
    fundusz XXX" bo byloby to konkretne wskazanie, a ty moglbys w
    wypadku niepowodzenia (bo koniunktura gospodarcza, giedla, itp
    nie sa zjawiskami w pelni przewidywalnymi) miec pretensje.

    Przyjrzyj sie notowaniom funduszy (co moze byc pewna wskazowka)
    biorac pod uwage ze autor tekstu zakladal stope zwrotu na 8% i
    sproboj cos do tego dobrac. Jako ze ma byc mozliwie stabilne i
    nie przesadnie wrazliwe na wachania koniunktury, to wskazanie
    jest w kierunku tzw funduszy hybrydowych / stabilnego wzrostu.

    Ponownie zastrzegam - powyzej jednie "glosno myslalem" - i nie
    traktuj tego bron Boze jako porady. Co wiecej wyraznie pisze:
    inwestowanie w fundusze zawsze jest w jakims stopniu obarczone
    ryzkiem, wlacznie z tym ze zamiast zyskow mozesz miec straty,
    w zaleznosci od rodzaju funduszu, mniejsze lub wieksze.