  • 1. Data: 2006-12-07 20:14:12
    Temat: Pytanie - proszę o doradzenie.?
    Od: Malyd77 <m...@g...com_BEZTEGO>

    Witam

    Niedawno zawarłem zwiazek małżeński i wiele spraw wymaga unormowania a
    także ograniczenia pewnych opłat i prowizji. Mam następującą sytuację:
    - mam konto BPH Srebrny Sezam (zostaje w BPH-u nie jest przenoszone do
    PKO) a także konto w mBanku (ekonto, emax, emax+)
    - moja żona posiada konto superkonto w PKO BP

    Potrzebuję porady szukamy dobrego rozwiązania tak żeby:
    - mozna trzymać drobne oszczędności
    - za darmo robić przelewy z netu
    - dostęp do środków przez net darmowy
    - konto dobrze zabezpieczone
    - w miarę tanie koszty utrzymania miesięczne konta
    - duża sieć bankomatów

    Co zrobić.?
    1. Oszczędności trzymać w mBanku zlikwidowac konta w BPH-u i PKO i
    przenieść wszystko do mBanku
    2. Oszczędności trzymać w mBanku zlikwidowac konto żony w PKO i mieć
    wspólne konto w BPH-u
    3. Oszczędności trzymać w mBanku zlikwidowac konta w BPH-u i PKO i
    przenieść się do jakiegoś trzeciego banku.?

    Co byście zrobili na naszym miejscu
    Pozdrawiam
    Dawid

  • 2. Data: 2006-12-07 20:26:40
    Temat: Re: Pytanie - proszę o doradzenie.?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 07 Dec 2006 21:14:12 +0100,
    osoba podpisana: Malyd77 <m...@g...com_BEZTEGO>
    napisała:
> [...]
    > - dostęp do środków przez net darmowy
    > - konto dobrze zabezpieczone
    > - w miarę tanie koszty utrzymania miesięczne konta

    Inteligo + mBank = duża sieć bankomatów w cenie (inteligo - pkobp, mbank -
    euronet + bzwbk) koszt 2*0.99 PLN/mies - karta inteligo )
    lukas lub mulitbank my do przelewów

    W przypadku gdybyście wybrali multibank, odpada konieczność mBanku.

    KJ

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html

  • 3. Data: 2006-12-07 20:42:12
    Od: j...@o...pl

    Malyd77 napisał(a):
> [...]
    > 3. Oszczędności trzymać w mBanku zlikwidowac konta w BPH-u i PKO i
    > przenieść się do jakiegoś trzeciego banku.?

    Oto moja propozycja
    Ja bym to widział w ten sposób - nie ma sensu trzymania na raz tylu
    rachunków - widzę że znasz się na prowadzeniu swoich rachunków
    przez internet. Przenieś wszystkie swoje rachunki oraz oszczędności
    do jednego banku i załóz konto wspólne razem z żoną (ja mam
    takie).

    Jak sam wiesz mBank jest typowym bankiem wirtualnym, który nie ma
    sieci placówek - co cię w nim trzyma - no jasne nic za rachunek nie
    płacisz, ale za każdy przelew 50 groszy.

    Polecam ci MultiBank - ta sama grupa kapitałowa co mBank. Ich serwisy
    transankcyjne są bardzo podobne. A prowadzenie wspólnego rachunku z
    żoną w MultiBanku kosztuje 8 zł miesięcznie i uwaga WSZYSTKIE
    przelewy są za darmo.

    A w kwestii oszczędności w MultiBanku chyba jako jedynym banku w
    Polsce możesz nabywać fundusze inewstycyjne bez żadnych prowizji a
    rachunek do obsługi tych funduszy jest za darmo!!

    Ja jestem zajebiście zadowolony z tego banku.
    aha dodatkowo dostęp do konta za darmo przez komórkę (stan salda)

    Pozdr:)

  • 4. Data: 2006-12-08 10:14:59
    Od: Malyd77 <m...@g...com_BEZTEGO>

> [...]

    > Ja jestem zajebiście zadowolony z tego banku.
    > aha dodatkowo dostęp do konta za darmo przez komórkę (stan salda)

    No dobrze ale: (gdy porównam do mBanku)
    - opłaty w multibanku 8zł + 2X2zł za karty = 12 miesięcznie.?
    - w mBanku musiałbym zrobić 24 przelewy żeby zapłacić 12 zł
    - w mBanku też mam darmowe fundusze
    - ta podobna sieć bankomatów
    - bezpieczeństwo podobne (hasła sms i jednorazowe)
    - więc mimo wszystko konto dla dwojga jest tańsze i tak samo
    funkcjonalne jak w multibanku.

    Mam także drugie pytanie czy staż w banku moze pomóc w jakiś sposób w
    uzyskaniu kredytu hipotecznego. Mam 10 lat konto w BPH-u czy to ma
    jakieś znaczenia
    Pozdrawiam
    Dawid

  • 5. Data: 2006-12-08 10:18:22
    Od: Malyd77 <m...@g...com_BEZTEGO>

    Użytkownik Kamil Jońca napisał:

> [...]

    > Inteligo + mBank = duża sieć bankomatów w cenie (inteligo - pkobp, mbank -
    > euronet + bzwbk) koszt 2*0.99 PLN/mies - karta inteligo )

    Inteligo to PKO BP.? Jeśli tak to własnie tak mamy. Żona ma PKO BP +
    dostęp do konta przez internet a ja mam mBank i BPH. wystarczy zatem
    zrezygnować z BPH-u. Ale w który banku mieć wspólne konto w Inteligo a
    mbank trzymać na oszczędności.?

    Pozdrawiam
    Dawid

  • 6. Data: 2006-12-08 10:27:34
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > No dobrze ale: (gdy porównam do mBanku)
    > - opłaty w multibanku 8zł + 2X2zł za karty = 12 miesięcznie.?
    8zł + 2x1zł = 10zł/m-c

> [...]
    > - bezpieczeństwo podobne (hasła sms i jednorazowe)
    > - więc mimo wszystko konto dla dwojga jest tańsze i tak samo
    Ale Multi posiada oddzialy i mozesz tam pojsc i osobiscie cos zalatwisz,
    jezeli oczywiscie mialbys taka potrzebe.

    Oraz w Multi mozesz zalozyc konto wspolne (MY), mBank (chyba) tego nie
    oferuje...

    > Mam także drugie pytanie czy staż w banku moze pomóc w jakiś sposób w
    > uzyskaniu kredytu hipotecznego. Mam 10 lat konto w BPH-u czy to ma
    > jakieś znaczenia

    jestes ich klientem i byc moze troche zejda z marzy, ale wielka obnizka
    to nie bedzie...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2006-12-08 10:43:14
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Malyd77 wrote:

    > Inteligo to PKO BP.? Jeśli tak to własnie tak mamy. Żona ma PKO BP +

    Nie. Jest "Konto inteligo" (http://www.inteligo.pl) i dostęp do
    rachunków PKOBP nazywający się PKO Inteligo.
    Za superkonto Twoja żona pewnie płaci coś koło 4-5 PLN, w inteligo
    byłoby to 2*0.99

    KJ

  • 8. Data: 2006-12-08 10:54:52
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    RobertS napisał(a):
    > Oraz w Multi mozesz zalozyc konto wspolne (MY), mBank (chyba) tego nie
    > oferuje...

    Oferuje.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-12-08 16:53:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Malyd77 <m...@g...com_BEZTEGO> writes:

> [...]
    > dostęp do konta przez internet a ja mam mBank i BPH. wystarczy zatem
    > zrezygnować z BPH-u. Ale w który banku mieć wspólne konto w Inteligo a

    Wspolne konto moze nie byc wcale korzystnym wyjsciem. Zwlaszcza
    jesli pomiedzy malzonkami nie ma nieporozumien na tle "finansowym" :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2006-12-10 15:19:49
    Od: d...@o...pl (Dario)

    jesli chcesz robić wplaty gotówkowe to polecam www.inteligo.pl - b. duzo
    placówek, odziałów agencji: wszędzie wplaty i wyplaty za darmo: oraz bezp.
    polecenie zaplaty za telefony wszystkie za gaz i TV.
    oplata tylko 0,99 zł za miesią, A w przypadku konta wspolnego 1 za
    wspolników może zrezygnowac z karty bankomatowej i miec tylko karte kodów
    1razowych i wtedy tę bedzie oplata taka sama czyli 0,99zł.
    ZAs mbank jest tez dobry do przelewów przez internet 0,50zł za pztelwe do
    innego banku oraz do oszzcedzania w fund inwest.
    polecam więc inteligo oraz mbank. ZAs PKO superkonto lepiej zlikwidowac bo
    jest za drogie: 5,40zł na miesiac.
    BPH tez lepiej likwodować.