  • 1. Data: 2012-02-10 19:36:41
    Temat: Pytanie z egzaminu
    Od: Michal Niewazne <m...@g...com>

    Która z wymienionych poniżej pozycji opcyjnych wiąże się z ponoszeniem
    największego ryzyka?

    A. covered call writing (wystawienie pokrytej opcji kupna)
    B. uncovered call writing (wystawienie niepokrytej opcji kupna)
    C. put writing (wystawienie opcji sprzedaży)
    D. put buying (nabycie opcji sprzedaży)

    Prawidłowa odpowiedź B.

    Moje pytanie: dlaczego ryzyko z B jest większe niż z C przecież to się
    różni tylko kierunkiem, albo o czymś nie wiem.

    Michał

  • 2. Data: 2012-02-10 22:04:13
    Temat: Re: Pytanie z egzaminu
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    Michal Niewazne <m...@g...com> napisał(a):

    > Kt=F3ra z wymienionych poni=BFej pozycji opcyjnych wi=B1=BFe si=EA z ponosz=
    > eniem
    > najwi=EAkszego ryzyka?
    >
    > A. covered call writing (wystawienie pokrytej opcji kupna)
    > B. uncovered call writing (wystawienie niepokrytej opcji kupna)
    > C. put writing (wystawienie opcji sprzeda=BFy)
    > D. put buying (nabycie opcji sprzeda=BFy)
    >
    > Prawid=B3owa odpowied=BC B.
    >
    > Moje pytanie: dlaczego ryzyko z B jest wi=EAksze ni=BF z C przecie=BF to si=
    > =EA
    > r=F3=BFni tylko kierunkiem, albo o czym=B6 nie wiem.

> [...]

    Moze tu znajdziesz odpowiedż?:

    http://www.optionsclearing.com/components/docs/risks
    toc.pdf

    Ja chyba znalazłem, mimo, że nie zainteresowany tematem. Najbardziej jednak
    spodobało mi się stwierdzenie w dokumencie, które zacytuję:

    "a complexity not well understood is, in itself, a risk factor"

    pozdrawiam
    kc

  • 3. Data: 2012-02-10 22:14:06
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    kc <k...@g...pl> napisał(a):

    > spodobało mi się stwierdzenie w dokumencie, które zacytuję:
    >
    > "a complexity not well understood is, in itself, a risk factor"
    >
    > pozdrawiam
    > kc

    Autorowi też się podobało, bo podkreślił :).
    kc

  • 4. Data: 2012-02-10 22:24:02
    Od: "Maniek" <a...@d...ed>

    Użytkownik "Michal Niewazne" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]
    >
    >Moje pytanie: dlaczego ryzyko z B jest większe niż z C przecież to się
    >różni tylko kierunkiem, albo o czymś nie wiem.

    Bo w B, w najgorszym scenariuszu masz nieograniczoną stratę, a w przypadku
    C tracisz co najwyżej wartość aktywa bazowego.

  • 5. Data: 2012-02-11 13:09:37
    Od: Michal Niewazne <m...@g...com>

    On 10 Lut, 23:24, "Maniek" <a...@d...ed> wrote:

    > Bo w B, w najgorszym scenariuszu masz nieograniczoną stratę, a  w przypadku
    > C tracisz co najwyżej wartość aktywa bazowego.

    Maniek, dzięki. Kombinuję jak koń pod górę i tracę najprostsze i
    najważniejsze rzeczy.