  • 21. Data: 2006-10-12 07:24:12
    Temat: Re: RACHUNEK NIEZGODNY Z BRZMIENIEM BRAK DANYCH KREDYTOBIORCY
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    news:983a5$452d66f1$540ad935$23440@news.chello.pl...
    > Myslem wierzyciel, a napisalem dluznik. Przepraszam za wprowadzenie w blad
    > tych wszytkich, ktorzy nie wywnioskowali tego z kontekstu. Mam nadzieje,
    ze
    > byla to tylko jedna osoba, bo inaczej nasz piekny kraj marnie skonczy ;).

    Szczególnie jeśli wszyscy zaczniemy co innego myśleć a co innego mówić czy
    pisać...

    JS

  • 22. Data: 2006-10-12 08:35:44
    Od: m...@g...com

    Kamil Jońca wrote:

    > Ale obstawiam, że tam jest o wierzycielu, a nie dłużniku. :-)

    Aj tam, takie szczegóły :):)

    p. m.

  • 23. Data: 2006-10-12 17:05:21
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "ianus" <U...@o...pl> wrote in message

    > Szczególnie jeśli wszyscy zaczniemy co innego myśleć a co innego mówić czy
    > pisać...

    Eeeee... pomylic kazdemu zdarzyc sie moze. Gorzej gdy czytajacy nie potrafi
    zrozumiec sensu wypowiedzi i wyeliminowac blad. Ale to juz temat na inna
    dyskusje.

    MK

  • 24. Data: 2006-10-12 18:17:11
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Witam,
    to ja w nawiązaniu do wątku:
    http://pl-biznes-banki.my-use.net/weryfikacja,nr,rac
    h,z,nazwa,beneficjenta_a1695426.aspx
    do daję do listy banków, które weryfikują GE Money Bank S.A.
    I jak tam Kubusie Puchatki i inne milusie stworzonka ? A - miał też być
    przelew na mamę Muminka :)

    Pozdrawiam,

  • 25. Data: 2006-10-12 20:43:14
    Od: "EKRA" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "FW" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dziś dostałem taki zwrot przelewu:
    >
    > Nadawca GE Money Bank S.A.
    > ul.Elżbietańska 2
    > 80-894 Gdańsk 9675
    >
    > Tytuł przelewu WPL Z DN 07.10.06 ZWROT
    > RACHUNEK NIEZGODNY Z BRZMIENIEM
    > BRAK DANYCH KREDYTOBIORCY

    Jaka była kwota przelewu ?
    Niektóre banki weryfikują nazwę z nr konta od pewnego progu kwotowego - np.
    Kredyt Bank robi to od kwoty 30 000.
    Jak brzmiała nazwa odbiorcy ?
    Może napisałeś tylko GE Money Bank SA.
    Było gdzieś wpisane imię i nazwisko kredytobiorcy ?
    Może pomyliłeś konta.
    Z opisu banku wynika,że nie posiadał na przelewie danych kredytobiorcy.
    To, że Ty płaciłeś za sąsiada nie ma żadnego znaczenia - masz prawo dokonać
    spłaty, ale ważne jest aby prawidłowo napisać dane odbiorcy.
    EKRA

  • 26. Data: 2006-10-14 08:19:38
    Od: "FW" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    EKRA <l...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > To, że Ty płaciłeś za sąsiada nie ma żadnego znaczenia - masz prawo dokonać
    > spłaty, ale ważne jest aby prawidłowo napisać dane odbiorcy.

    Małe podsumowanie

    Przelew poszedł z tytułem: Imię Nazwisko (właściwego kredytobiorcy), spłata
    raty kredytu
    Odbiorca: GE Money Bank (tylko tyle, ale mamy w Polsce tylko jeden bank GE
    Money. Bank to nie Jan Kowalski, których jest pewnie z tysiąc).

    Rata była typowo hipermarketowa, dwieście złotych z hakiem.

    W GE Money nie byłem w stanie uzyskać żadnych informacji, zasłonili się
    tajemnica bankową.

    Zwrot przelewy reklamowałem w swoim banku, dwukrotnie (oddział i infolinia).
    W obu przypadkach zostałem zapewniony, ze przelew był w pełni poprawny i nie
    ma najmniejszego powodu, by został zwrócony.

    We wtorek wieczorem puściłem przelew ponownie, bez żadnych zmian, więc wyszedł
    pierwszą sesją eliksiru w środę.

    Do dziś (sobota) przelew nie został zwrócony, więc zakładam, że tym razem
    został zaksięgowany.

    Wnioski

    Gdybym nie zauważył przez przypadek, że mam w historii uznanie, nie
    zauważyłbym pewnie, że miałem do dyspozycji 200 zł więcej i wydałbym je w
    ciągu miesiąca.
    Znajomy dostałby pewnie pod koniec października pismo z banku, po którym by
    mnie przeklął, że połakomiłem się na dwie stówy.

    Z bankiem, w którym przyjęcie przelewu zależy od widzimisię pracownika nie
    chcę mieć nic wspólnego, a i innym szczerze odradzam GE Money Bank.

  • 27. Data: 2006-10-14 10:59:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "FW" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

    > Odbiorca: GE Money Bank (tylko tyle, ale mamy w Polsce tylko jeden bank GE
    > Money.

    I tak mialo byc? Moze ten znajomy ma jakas np. umowe, w ktorej jest
    napisane kto ma byc odbiorca przelewu? Moze ktos inny?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 28. Data: 2006-10-14 16:58:44
    Od: "FW" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > I tak mialo byc? Moze ten znajomy ma jakas np. umowe, w ktorej jest
    > napisane kto ma byc odbiorca przelewu? Moze ktos inny?

    Pytasz serio, czy trochę jaja sobie robisz?

    W sumie, to ciekawy wątek może się zrobić; kto może być odbiorcą raty kredytu
    zaciągniętego w GE Money?

    Przyjęcie ponownie wysłanego przelewu ma proste rozwiązanie. Aż dziw, że nikt
    na nie do tej pory nie wpadł.
    Otóż siódmego była pełnia księżyca. W tej złej atmosferze jakiś nadgorliwiec
    cofnął przelew. Za kilka dnia blask księżyca zelżał i przelewy przeszłe
    wszystkie.

    Jestem pewien, że w Gdańsku, na Elżbietańskiej w przedpokoju prezesa wisi
    zmiana regulaminu uwzględniająca wpływ faz księżyca na księgowanie przelewów.
    A że jak powszechnie wiadomo, bank może wszystko, a klient nic, więc
    zamiłowanie teściowej prezesa GE Money do astrologii jest najbardziej
    prawdopodobnym wytłumaczeniem zaistniałej sytuacji.

    Drugie, mniej prawdopodobne wytłumaczenie to takie, że przelew cofnął ktoś
    czytający tę grupę.
    Po liczbie osób poważnie zastanawiających się, czy GE Money Bank, a nie GE
    Money Bank przy ulicy Elżbietańskiej, kwalifikuje przelew do odrzucenia z
    powodu braku danych kredytobiorcy wnoszę, że nadgorliwców ci u nas dostatek.

    Strach się bać, co by było, gdyby ktoś wpisał jako odbiorcę np. GE Many Bank.

    Ponieważ nie sądzę, by takie wybiórcze odrzucanie przelewów wynikało z
    celowego działania ani były efektem polityki banku, byłoby dobrze, by ludzie
    odpowiedzialni za procedury doszli do wniosku, że tu akurat dano pracownikom
    zbyt dużo swobody. Zawsze może się trafić, że przed monitorem zasiądzie
    nadgorliwiec z klapkami na oczach i o umyśle tak ścisłym, że aż głowa boli z
    ucisku. Żadna firma nie może odpowiadać za pracownika - czarną owcę, który
    cofa przelew przekręcając przy tym nazwisko, ale może i powinna stworzyć takie
    procedury, by czarna owca nie mogła narobić szkód.

    P.S.
    Odwiedziłem znajomego z pytaniem o samopoczucie i pod wymyślonym naprędce
    pretekstem zajrzałem do umowy. Kredyt zaciągnięty w GE Money banku, z siedzibą
    w Gdańsku przy ulicy Elżbietańskiej.

    Dla mnie sprawa zakończona. Niesmak pozostał.

  • 29. Data: 2006-10-14 18:16:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "FW" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

> [...]
    > z siedzibą
    > w Gdańsku przy ulicy Elżbietańskiej.
    >
    > Dla mnie sprawa zakończona. Niesmak pozostał.

    Dziwny sposob postepowania - dlaczego nie zlozysz (lub znajomy, albo
    obaj) reklamacji?

    To, ze bank sprawdza nazwe beneficjenta to bardzo dobrze, natomiast
    odrzucone bezpodstawnie przelewy to inna bajka - na dobra sprawe
    mozna upierac sie, ze rata zostala zaplacona (zwlaszcza ze to bylo
    placone z cudzego konta - co by bylo w przypadku "agencji grosik"?).
    Niech bank wyjasni o co chodzi.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 30. Data: 2006-10-14 19:18:27
    Od: "FW" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > Dziwny sposob postepowania - dlaczego nie zlozysz (lub znajomy, albo
    > obaj) reklamacji?

    Złożyłem dwukrotnie reklamację w moim banku, raz w pobliskiej placówce, raz na
    infolinii.
    Bank stwierdził dwa razy, ze przelew był prawidłowy.

    Gdyby kredyt był mój lub kogoś z rodziny, nie odpuściłbym GE Money i dochodził
    prawdy do skutku.

    W tym przypadku to nie ma sensu, gdyż okazało się, że rata i tak została
    opłacona w terminie.

    A drugi, ważniejszy powód, to robienie niepotrzebnego zamieszania.
    Ja jestem urodzony za Gomółki (tak mi się z kaczorami ten okres kojarzy), a
    tamten facet nim komuna nastała. Ja wiem, że banki kombinują jak mogą, i
    trzeba swoich praw dochodzić.
    Internetem posługuję się na co dzień, od banków począwszy, przez TFI, po WGPW.
    Natomiast tamten facet całe życie wszelkie rachunki płacił w okienku, na
    blankiecie, z pieczątką.
    Pierwsza jego wirtualna płatność to ten nieszczęsny przelew, który dla niego
    zrobiłem.
    Gdyby miał on teraz miesiąc albo i dłużej prowadzić korespondencję z GE Money
    i wyjaśniać, to wyrządziłbym mu tyle kłopotu, że nie spojrzałbym mu w oczy. A
    on po takich przejściach na drugi raz, choćby z czterdziestostopniową gorączką
    zasuwałby do okienka na pocztę.

    A sprawa i tak by się zakończyła bez winy banku. Dlaczego? No cóż, jestem
    pewien, że bank przytoczyłby odpowiedni punkt regulaminu, w którym całą
    odpowiedzialność zrzuciłby na klienta.
    Taki mamy system bankowy, w którym bank może wszystko, a klient tylko płacić.

    Przypominają mi się od razu legendarne[1] wpłatomaty mBanku, których działanie
    polega na zawieszaniu się i blokowaniu pieniędzy.
    Wpłaciłeś naiwny kliencie forsę na cały miesiąc? To płacz, skoro byłeś głupi.
    Popatrz do regulaminu, który podpisałeś. Bank ma 30 dni na rozpatrzenie
    reklamacji.

    Drążenie tematu w GE Money nie przyniosłoby nikomu pożytku.
    Nie już tylko Google nakarmi archiwum.

    [1] Google wyrzuciło sympatyczną odpowiedź ekipy mBanku (to nie moja historia)

    http://www.mbank.com.pl/cafe/forum/read.html?f=1&i=7
    73908&t=773908&sr=dd&pn=4
    http://tinyurl.com/y9uwtr
    [mRadny] No cóż, w takiej sytuacji, jedynym co powinno Cię interesować jest
    punkt regulaminu, mówiący o tym, że bank na rozpatrzenie takiej reklamacji ma
    do 30 dni. I wszelkie żale i połajanki schowaj głęboko do kieszeni, bo bank
    nie przekroczył limitu czasu.

    P.S.
    Ciekawe kiedy nasycenie na rynku zmusi Mac Banki, jak mBank czy GE Money, do
    wprowadzenia do słowników słowa przepraszamy?