  • 1. Data: 2008-02-06 00:17:29
    Temat: ROR, a dzialalnosc gosp.
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Czy obecnie jest jakiś przepis, który zmusza przy jednoosobowej dz.gosp. do
    prowadzenia osobnego rachunku "firmowego"?
    Pasozytnicza waadza ma chyba taki myk, ze zmusza do płacenia na zus i do us przez
    rachunek - tak?
    A z kolei wiele (wiekszość? wszystkie? niektóre?) ROR-y w leguraminach miały jakis
    rodzaj zobowiązania klienta o
    niewykorzystywaniu rachunku do prowadzenia dz.gosp.
    THX

  • 2. Data: 2008-02-06 05:29:47
    Temat: Re: ROR, a dzialalnosc gosp.
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > miały jakis rodzaj zobowiązania klienta o
    > niewykorzystywaniu rachunku do prowadzenia dz.gosp.

    od paru lat obowiazek ten wypadl z prawa bankowego. nie musisz miec konta
    firmowego.

  • 3. Data: 2008-02-06 07:19:33
    Od: "Tomek." <p...@o...pl>

> [...]
    > miały jakis rodzaj zobowiązania klienta o
    > niewykorzystywaniu rachunku do prowadzenia dz.gosp.

    regulują to tylko regulaminy banków,
    które mogą nie zgodzić się na uzywanie prywatnego ROR w działalności
    gospodarczej.

    pzdr
    tomek

  • 4. Data: 2008-02-06 08:35:51
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    > regulują to tylko regulaminy banków,
    > które mogą nie zgodzić się na uzywanie prywatnego ROR w działalności
    > gospodarczej.

    jeśli operacje na rachunku ograniczają się do płacenia ZUS i PIT za
    siebie, to bank nie ma "haka".

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2008-02-06 08:45:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 06 Feb 2008 01:17:29 +0100, 666 napisał(a):

    > Czy obecnie jest jakiś przepis, który zmusza przy jednoosobowej dz.gosp.
    > do prowadzenia osobnego rachunku "firmowego"?

    Nie ma. Ale władza zmusza do informowania Urzędu Skarbowego o rachunkach
    używanych w działalności. Dodatkowo odsetki z takiego rachunku każe
    doliczać do dochodu z działalności. W ten sposób tak wykorzystywany
    rachunek osobisty jest podwójnie opodatkowany.

  • 6. Data: 2008-02-06 10:30:03
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Ale jesli na rachunek wpływa część przychodu z działalności (przelewem)?
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-02-06 10:47:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-06, 666 <j...@w...eu> wrote:
    > Ale jesli na rachunek wpływa część przychodu z działalności (przelewem)?

    To trzeba taki rachunek zgłosić do US, right?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2008-02-06 12:06:10
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Feb 6, 11:30 am, " 666" <j...@w...eu> wrote:
    > Ale jesli na rachunek wpływa część przychodu z działalności (przelewem)?
    > JaC
    >
    > -----

    bank nie ma "haka".

    Od klientów? No to niby łamiesz regulamin rachunku. Ale jeśli wpłaty
    własne, to wszystko OK.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2008-02-07 01:24:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    " 666" foau8q$f72$...@n...wp.pl

    > Czy obecnie jest jakiś przepis, który zmusza przy jednoosobowej
    > dz.gosp. do prowadzenia osobnego rachunku "firmowego"?

    IMO tak.

    > Pasozytnicza waadza

    władza, nie waadza

    > ma chyba taki myk, ze zmusza do płacenia na zus i do us przez rachunek - tak?

    Chyba tak. A do płacenia na co ma jeszcze zmuszać?
    Mogłaby na moje konto, ale chyba uważa (owa władza)
    że jeszcze nie czas na takie zmuszenia. ;) Ludzie
    mogliby płacić dobrowolnie na moje konto. ;)

    > A z kolei wiele (wiekszość? wszystkie? niektóre?) ROR-y w leguraminach
    > miały jakis rodzaj zobowiązania klienta o niewykorzystywaniu rachunku
    > do prowadzenia dz.gosp.

    Ale chyba chodzi tu tylko o przyjmowanie wpłat, nie wysyłanie. :)
    Jeśli się mylę -- proszę o sprostowanie. :)

    -=-

    Ponoć mBank prowadzi za freeko konto firmowe i przelewy na ZUS oraz US.
    A PKO BP SA pobiera ponoć raptem 0.50 złotych za taki przelew.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 10. Data: 2008-02-07 04:45:15
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    pierdoły piszą...

    Składając NIP-1 musisz okazac umowę z bankiem na prowadzenie rachunku
    firmowego, nie ma innej mozliwości złożenia NIP-1, tylko z wpisanym
    oddzielnym kontem firmowym i umową w której jest zawarte że jest to
    rachunek firmowy, chyba że nie jesteś Vatowcem, zwroty VATu moga się odbywać
    tylko na rachunek firmowy, jak go nie będzie, nie będzie zwrotów, jeśli nie
    jesteś byc może przejdzie bez rachunku firmowego.

    nie zmusza Cię to jednak do płacenia ZUSu i podatku z tego konta, płacic se
    mozesz skąd chcesz