  • 11. Data: 2008-02-07 04:47:56
    Temat: Re: ROR, a dzialalnosc gosp.
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    napisał w wiadomości news:fodmlb$ate$3@flis.man.torun.pl...

> [...]
    >
    > IMO tak.

    > władza, nie waadza

    > Chyba tak. A do płacenia na co ma jeszcze zmuszać?
    > Mogłaby na moje konto, ale chyba uważa (owa władza)
    > że jeszcze nie czas na takie zmuszenia. ;) Ludzie
    > mogliby płacić dobrowolnie na moje konto. ;)

    > Ale chyba chodzi tu tylko o przyjmowanie wpłat, nie wysyłanie. :)
    > Jeśli się mylę -- proszę o sprostowanie. :)
    >
    > -=-
    >
    > Ponoć mBank prowadzi za freeko konto firmowe i przelewy na ZUS oraz US.
    > A PKO BP SA pobiera ponoć raptem 0.50 złotych za taki przelew.

    nie wiesz nie pisz, pobiera 3,99 za Zus, i to za każda wpłatę, tj. 3x3,99

  • 12. Data: 2008-02-07 05:37:22
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek." <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > regulują to tylko regulaminy banków,
    > które mogą nie zgodzić się na uzywanie prywatnego ROR w działalności
    > gospodarczej.

    naprawde moga sie nie zgodzic, jesli prawo tego nie zabrania? ten zapis
    specjalnie zostal usuniety z prawa bankowego. czy znasz takei banki, ktore
    tego zabronily?

  • 13. Data: 2008-02-07 05:38:54
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Zephyr" <z...@T...com> napisał w wiadomości

> [...]

    nie ponoc, tylko naprawde - potwierdzam:)

  • 14. Data: 2008-02-07 08:08:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-07, Zephyr <z...@T...com> wrote:

    [...]

    > nie zmusza Cię to jednak do płacenia ZUSu i podatku z tego konta, płacic se
    > mozesz skąd chcesz

    A nie trzeba przypadkiem takiego konta do ZUSu zgłosić?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2008-02-07 12:02:33
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    jak pamiętam, zgłaszałem osobiste na początku, bo też Skarbowy mnie zmusił
    do założenia konta firmowego, potem aktualizowałem i NIP-1 i w ZUSie, ale to
    już przez Płatnika.

    A ZUSy płaciłem ze swojego bo na firmowym miałem długo 0...

  • 16. Data: 2008-02-07 16:10:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zephyr" foe2hq$26f$...@n...onet.pl

    > nie wiesz nie pisz, pobiera 3,99 za Zus, i to za każda wpłatę, tj. 3x3,99

    A to bestie!!! A piszą, że tylko zł 0.5 za przelew...

    W historii operacji (niechirurgicznych -- czy jakoś podobnie) po każdym
    przelewie jest pozycja zł 0.5 -- prowizja za przelew, czy jakoś podobnie...
    Czyli zabierają i nic mi nie mówią!?! Pewnie zabierają z cudzych kont!
    Jak tak można?! A ja o tym nic nie wiem!!!

    -=-

    A poważniej -- jak oni zabierają, skoro ja tego nie widzę, a przyglądam się raczej
    uważnie?

    Może diabeł śpi w szczegółach? Może powinienem był napisać, że chodzi o przelew
    internetowy?

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 17. Data: 2008-02-07 16:41:12
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Czy obecnie jest jakiś przepis, który zmusza przy jednoosobowej dz.gosp.
    > do prowadzenia osobnego rachunku "firmowego"?

    Konto nie musi być firmowe

    środa, 29 marzec 2006, 12:25
    źródło: Twoja Firma

    Osoba fizyczna prowadząca firmę na podstawie wpisu do ewidencji
    działalności gospodarczej, nie musi zakładać firmowego konta bankowego,
    żeby rozliczać się z ZUS i urzędem skarbowym - wyjaśnia
    "Rzeczpospolita".

    Zarówno ustawa o swobodzie działalności gospodarczej (dalej: uosdg) jak
    i ustawy podatkowe nie wskazują jednoznacznie, że indywidualny
    przedsiębiorca powinien założyć firmowy rachunek bankowy. Artykuł 22
    uosdg mówi jedynie, że "dokonywanie lub przyjmowanie płatności
    związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą następuje za
    pośrednictwem rachunku bankowego przedsiębiorcy (...)". Stwierdzenie
    zawarte w artykule 61 § 1"Zapłata podatków przez podatników prowadzących
    działalność gospodarczą i obowiązanych do prowadzenia księgi rachunkowej
    lub podatkowej księgi przychodów i rozchodów następuje w formie
    polecenia przelewu", nie oznacza, że przelew musi być dokonany z
    rachunku firmowego.

    Ministerstwo Finansów również wyjaśnia, że przepisy ordynacji podatkowej
    regulują tylko formę zapłaty podatku. Żaden przepis ordynacji nie mówi
    tutaj o konieczności zapłaty z rachunku firmowego. W przypadku składek
    zusowskich jest identycznie, ponieważ artykuł 31 ustawy zusowskich
    systemie ubezpieczeń społecznych odsyła w tej kwestii do ordynacji
    podatkowej.

    Prawo bankowe nie nakazuje, żeby indywidualny przedsiębiorca płacił
    składki i podatki jedynie z konta firmowego. Może się jednak zdarzyć, że
    właściciel pakietu dla biznesu (konto osobiste i rachunek firmowy), w
    umowie zawieranej z bankiem spotyka przepis zmuszający go do opłacania
    składek i podatków z konta firmy. Sposobem na uniknięcie tego obciążenia
    jest założenie konta internetowego.

    AR
    Na podstawie: "Rzeczpospolita"
    Katarzyna Jędrzejewska, "Podatki i składki niekoniecznie z firmowego
    konta"

  • 18. Data: 2008-02-07 19:42:30
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości

    chyba ustawa o VAT chociazby, prawdopodobnie zwrot musi być dokonywany na
    podany przez przedsiebiorce rachunek firmowy i koniec, wszystko przez
    palantów z Sejmu, a banki się cieszą, firmowe konta tanie nie są... jakies
    lobby bankowe zadziałało, jak zwykle, brawo...
    miałem te same dylematy jak zakładałem ostatnio nową firmę, przewertowałem
    net i niby nie trzeba, dopiero zderzenie z US uświadomiło mnie że trzeba, bo
    inaczej wypad...

    > Konto nie musi być firmowe

    do płacenia podatków czy ZUSu nie musi, to wiemy i ustaliliśmy, można sobie
    płacic skąd sie chce, na poczcie czy z prywatnego konta, ważne by podac NIP
    i takie tam, chodzi o zwroty np. VAT, żeby miec zwroty VAT trzeba miec
    firmowe, nawet jesli prowadzisz samodzielnie DG, tego nie przeskoczysz, US
    W-wa Wola był nieubłagany, i tyle. Nie pomogło żadne tłumaczenie, kazali mi
    przeczytac jakąś ustawę już nie pamiętam dokładnie nr

  • 19. Data: 2008-02-08 10:44:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zephyr" foe2hq$26f$...@n...onet.pl

    > nie wiesz nie pisz, pobiera 3,99 za Zus, i to za każda wpłatę, tj. 3x3,99

    Konto firmowe w PKO BP SA:

    przelewy przez internet na rachunki ZUS, US i inne -- 50 groszy za przelew
    dostęp do ,,ineternetowej bankowości'' -- 2 złote miesięcznie
    powiadamianie SMS -- 7 złotych i 50 groszy miesięcznie
    niskie (praktycznie żadne) oprocentowanie kredytu
    (aby było jasne -- oprocentowanie nie jest jedynym kosztem kredytu)

    --