  • 11. Data: 2003-11-14 21:14:32
    Temat: Odp: Odp: [RP] Szansa na niższe prowizje
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:m...@d...pm.waw.pl...
    > Bez PINu bedzie mu trudno, choc teoretycznie da sie go stamtad wydobyc.
    > No i przeciez karty beda zastrzegane tak jak teraz.
    Ale autoryzacja off-line kilka minut po ukradnieciu karty i jej
    zastrzeżeniu...
    OFF_LINE czyli BEZ POŁĄCZENIA z centrum, dobrze myślę?
    Czyli bez sprawdzenia , czy to nie jest własnie ukradziona karta...
    A normalny złodziej raczej z kartą ukradzioną tydzień wcześniej już do
    sklepu nie pojdzie, raczej OD RAZU.
    Nawet jak sie OD RAZU zorientuje i przez komórkę zastzegę, to złodziej
    pójdzie zrobicoperacje OFFLINE

  • 12. Data: 2003-11-16 14:36:42
    Temat: Re: Odp: Odp: [RP] Szansa na niższe prowizje
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "k...@i...pl" <k...@i...pl> writes:

    > Ale autoryzacja off-line kilka minut po ukradnieciu karty i jej
    > zastrzeżeniu...
    > OFF_LINE czyli BEZ POŁĄCZENIA z centrum, dobrze myślę?

    Czyli tak naprawde bez autoryzacji samej transakcji, innej niz we wnetrzu
    karty.

    > Czyli bez sprawdzenia , czy to nie jest własnie ukradziona karta...
    > A normalny złodziej raczej z kartą ukradzioną tydzień wcześniej już do
    > sklepu nie pojdzie, raczej OD RAZU.

    Od razu to jedno i tego przypuszczalnie nie da sie uniknac, chocby dlatego,
    ze czesto okradziony jeszcze o tym nie wie. Ale to jest jakis tam
    niewielki odsetek.
    Natomiast problemem bylyby kradzione karty, ktorych nie daloby sie
    zastrzec.

    Przypuszczalnie stop listy beda w przyszlosc uaktualniane
    czesciej/szybciej, w koncu to wszystko jest czesto polaczone na stale.

    > Nawet jak sie OD RAZU zorientuje i przez komórkę zastzegę, to złodziej
    > pójdzie zrobicoperacje OFFLINE

    Tak jak teraz.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 13. Data: 2003-11-16 16:40:00
    Temat: Re: Odp: [RP] Szansa na niższe prowizje
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 14 Nov 2003 14:09:19 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    >Bez PINu bedzie mu trudno, choc teoretycznie da sie go stamtad wydobyc.

    wg jakiej teorii da się wydobyć PIN z karty chipowej?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 14. Data: 2003-11-18 13:36:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> writes:

    > wg jakiej teorii da się wydobyć PIN z karty chipowej?

    Karta to taki maly komputer, da sie z niej wydobyc PIN "podobnie"
    jak z duzego, tradycyjnego komputera. Tyle ze trzeba miec "nieco" mniejszy
    srubokret (wtedy na pewno sie uda), albo kombinowac z zegarami
    i zasilaniami (karty sa na takie ataki ostatnio dosc odporne, ale
    nie moga byc calkowicie odporne - dzialaja jednak na terenie wroga).
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 15. Data: 2003-11-18 22:36:24
    Temat: Re: [RP] Szansa na niższe prowizje
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

> [...]
    > i zasilaniami (karty sa na takie ataki ostatnio dosc odporne, ale
    > nie moga byc calkowicie odporne - dzialaja jednak na terenie wroga).

    Jesli chodzi o karty-portmonetki, to byc moze sie da, bo autoryzacja
    odbywa sie calkowicie wg danych z karty. Jesli chodzi o karty bardziej
    zaawansowane (autoryzacja wymaga kontaktu z serwerem), to nie wierze by
    byl na niej PIN w jakiejkolwiek postaci.

    Zreszta nic prostszego jak przechowywanie w karcie zakodowanego PINu
    (analogicznie do hasel w unixie). Chocbys sie wsciekl i zakodowane
    chaslo wygrzebal, to nic Ci po nim jesli nie znasz klucza.

    Bartol

  • 16. Data: 2003-11-19 22:19:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> writes:

> [...]
    > zaawansowane (autoryzacja wymaga kontaktu z serwerem), to nie wierze
    > by byl na niej PIN w jakiejkolwiek postaci.

    Stopien zaawansowania karty nie ma zupelnie nic wspolnego z tym, czy
    traksakcja wymaga autoryzacji banku czy tez nie.

    Praktycznie wszystkie karty procesorowe (wlasciwie mikrokomputerowe)
    maja PIN zapisany w srodku.

    > Zreszta nic prostszego jak przechowywanie w karcie zakodowanego PINu
    > (analogicznie do hasel w unixie). Chocbys sie wsciekl i zakodowane
    > chaslo wygrzebal, to nic Ci po nim jesli nie znasz klucza.

    Niestety tego zdania nie podziela nikt, kto choc raz zetknal sie
    z kryptografia. Szczerze mowiac nie chce mi sie juz nawet kolejny
    raz tego tlumaczyc, jest to wielokrotnie w archiwum.

    BTW: standardowe systemy hasel w systemie UNIX nie uzywaja zadnego
    specjalnego klucza - raczej samo haslo jest kluczem.
    Najprosciej powiedziec, ze na dysku (czy gdzie to tam jest)
    przechowywany jest (wzglednie) bezpieczny skrot kryptograficzny
    hasla (hash) - rzecz, ktora nie istnieje dla karcianych PINow.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 17. Data: 2003-11-21 18:09:36
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    > Stopien zaawansowania karty nie ma zupelnie nic wspolnego z tym, czy
    > traksakcja wymaga autoryzacji banku czy tez nie.

    Eeeee, po co wypuszczac karte z zaawansowanym procesorem do placenia za
    gazete bez autoryzacji?

    > Praktycznie wszystkie karty procesorowe (wlasciwie mikrokomputerowe)
    > maja PIN zapisany w srodku.

    A po cholere?

> [...]
    > przechowywany jest (wzglednie) bezpieczny skrot kryptograficzny
    > hasla (hash) - rzecz, ktora nie istnieje dla karcianych PINow.

    No dobrze. Nie chodzi o technike, a analogie.

    Bartol

  • 18. Data: 2003-11-25 21:58:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> writes:

    > Eeeee, po co wypuszczac karte z zaawansowanym procesorem do placenia
    > za gazete bez autoryzacji?

    Wlasnie po to. Albo ja nie rozumiem pytania.

    > A po cholere?

    Zeby mozna bylo odroznic wlasciwego usera od zlodzieja.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > No dobrze. Nie chodzi o technike, a analogie.

    Dlatego wlasnie napisalem ze taka analogia nie ma miejsca, choc na
    pierwszy rzut oka moze sie wydawac ze jest inaczej.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 19. Data: 2003-11-26 15:48:43
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    > Wlasnie po to. Albo ja nie rozumiem pytania.

    Hmmmm, elektroniczna portmonetka, to nic innego jak garsc drobniakow,
    wiec na dobra sprawe w ogole nie trzeba tego zabezpieczac (pod wzgledem
    identyfikacji uzytkwnika, a nie przechowywanych danych dotyczacych jej
    zawartosci finansowej).

    > Zeby mozna bylo odroznic wlasciwego usera od zlodzieja.

    A CA to pies? Ale OK. Jesli chodzi o karty bedace gdzies pomiedzy
    prymitywna portmonetka, a kartami autoryzowanymi zewnetrznie. I co niby
    PIN jest gdzies na karcie umieszczony? Tak explicite? Przeciez to
    kompletny bezsens. Powinien byc w formie zakodowanej, a PIN wprowadzany
    przez uzytkownika jest kodowany i wtedy porownywany. To tak a propos
    analogii, o ktorej bylo dalej.

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Dlatego wlasnie napisalem ze taka analogia nie ma miejsca, choc na
    > pierwszy rzut oka moze sie wydawac ze jest inaczej.

    Nic z tego nie rozumiem, ale niech bedzie.

    Bartol

  • 20. Data: 2003-11-27 01:05:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > wiec na dobra sprawe w ogole nie trzeba tego zabezpieczac (pod
    > wzgledem identyfikacji uzytkwnika, a nie przechowywanych danych

    Kto mowi o elektronicznej portmonetce? One sie nie sprawdzaja.
    Mialem na mysli normalna karte z normalnym limitem itd.

    > A CA to pies?

    Jak wyobrazasz sobie potwierdzanie tozsamosci usera przez CA???

    > Ale OK. Jesli chodzi o karty bedace gdzies pomiedzy
    > prymitywna portmonetka, a kartami autoryzowanymi zewnetrznie.

    Nie wiem co to sa "karty autoryzowane zewnetrznie".

> [...]
    > kompletny bezsens. Powinien byc w formie zakodowanej, a PIN
    > wprowadzany przez uzytkownika jest kodowany i wtedy porownywany.

    Nie widze problemu z przetestowaniem wszystkich PINow, jest ich cale
    10 tysiecy (albo milion przy 6 cyfrach, to jest drobny moment dla
    komputera).
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH