  • 1. Data: 2011-06-08 12:10:36
    Temat: RPP podnosi.
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    http://www.rp.pl/artykul/670766_Stopy_ponownie_w_gor
    e.html

    wiatrak

  • 2. Data: 2011-06-08 12:30:09
    Temat: Re: RPP podnosi.
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:isnort$lt5$...@n...news.atman.pl...
    > http://www.rp.pl/artykul/670766_Stopy_ponownie_w_gor
    e.html

    Pięknie zwiększamy dysparytet do strefy EUR. Przynajmniej wiadomo, że nikt
    nadmiernie poważnie nie traktuje dobrowolnego wcielenia się tam, o tyle
    dobrze.

    A i obligacje może się będą trochę lepiej sprzedawać to i agonia będzie
    trochę dłuższa.

  • 3. Data: 2011-06-09 16:43:16
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    MarekZ napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >dobrze.
    >
    >A i obligacje może się będą trochę lepiej sprzedawać to i agonia będzie

    Min. fin. już podobno przygotowuje "Narodowy Program" przystąpienia do
    EUR. Czyli harmonogram co czynić nam należy aby się załapać. Wg dobrze
    poinformowanych nie są jednak podawane konkretne daty :) .
    Polska w czołowej 20-ce krajów zagrożonych bankructwem. Prowadzą
    Grecja, Wenezuela i Portugalia.
    http://gb.pl/artykuly-redakcyjne/wiadomosci/polska-n
    a-liscie-bankrutow.html
    Ma ktoś całą liste?

    Arek

  • 4. Data: 2011-06-09 17:09:49
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości grup

    > Polska w czołowej 20-ce krajów zagrożonych bankructwem. Prowadzą
> [...]

    Ta lista jest dynamiczna i ma raczej znaczenie tylko medialne, powstaje na
    podstawie notowań CDS-ów. Te można brać na przykład z bloomberga, tyle że
    trzeba znać tickery).

    Np dla pl:
    http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=CPOLD1U5:
    IND

  • 5. Data: 2011-06-10 09:27:47
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 9 Jun 2011 19:09:49 +0200, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    >Ta lista jest dynamiczna i ma raczej znaczenie tylko medialne, powstaje na
    >podstawie notowań CDS-ów. Te można brać na przykład z bloomberga, tyle że

    nie wiem, co rozumiesz przez "medialne", ale IMHO taka lista to jest
    szczery wyraz obaw co do bankructwa tych, którzy ryzykują swoimi
    pieniędzmi, a więc coś znacznie bardziej wiarygodnego niż np. ocena
    agencji ratingowej (szczególnie, gdy ktoś przypomni sobie rating
    Lehman Brothers na dwa tygodnie przed bankructwem :-).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2011-06-10 10:08:17
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 10 Jun 2011 11:27:47 +0200, Jarek Andrzejewski

    >nie wiem, co rozumiesz przez "medialne", ale IMHO taka lista to jest
    >szczery wyraz obaw co do bankructwa tych, którzy ryzykują swoimi
    >pieniędzmi, a więc coś znacznie bardziej wiarygodnego niż np. ocena

    zamieszałem. Więc dla jasności: ci, którzy ryzykują swoimi pieniędzmi
    obawiają się bankructwa emitentów papierów.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2011-06-10 10:17:35
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:v6r3v6psp17kc4jaal2aujg27t456pdhoc@4ax.
    com...

    > zamieszałem. Więc dla jasności: ci, którzy ryzykują swoimi pieniędzmi
    > obawiają się bankructwa emitentów papierów.

    Naturalnie same wartości są o wiele bardziej wiarygodne niż ratingi,
    natomiast miejsce na liście nie niesie ze sobą żadnej istotnej informacji.
    To jest ocena rynku, która może się dynamicznie zmieniać na skutek
    przeróżnych wydarzeń, zazwyczaj bardziej politycznych czy
    ogólno-nastrojowych, niż gospodarczych.