  • 1. Data: 2013-11-27 10:29:31
    Temat: Rachunek maklerski - dywidenda i podatek od dywidendy!!!!
    Od: m...@g...com

    Witam

    Zawsze myślałem że dochód z dywidendy jest opodatkowany zryczałtowanym podatkiem 19%
    - no więc czytam na wyciągu ze swojego rachunku maklerskiego:

    26-07-2013 DYWIDENDA 19,50

    26-07-2013 PODATEK od dywidendy 4,00

    Jak to sie ma do 19% skoro jakbym nie liczył wychodzi 20,51%

    A może ja czegoś nie jestem świadomy - czy to jakoś inaczej się liczy?

  • 2. Data: 2013-11-27 10:43:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Jak to sie ma do 19% skoro jakbym nie liczył wychodzi 20,51%
    >A może ja czegoś nie jestem świadomy - czy to jakoś inaczej się

    Zaokragla sie do pelnej zlotowki ?

    J.

  • 3. Data: 2013-11-27 13:26:01
    Od: m...@g...com

    W dniu środa, 27 listopada 2013 10:43:53 UTC+1 użytkownik J.F napisał:
    > U�ytkownik napisa� w wiadomo�ci grup
    >
    > Zawsze my�la�em �e doch�d z dywidendy jest opodatkowany zrycza�towanym
    >
    > podatkiem 19% - no wi�c czytam na wyci�gu ze swojego rachunku
    >
    > maklerskiego:

    > Zaokragla sie do pelnej zlotowki ?
    >

    > J.

    ale pytasz czy wiesz na 100 % bo jakoś no nijak mi to nie gra

  • 4. Data: 2013-11-27 13:55:41
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >26-07-2013 DYWIDENDA 19,50
    >26-07-2013 PODATEK od dywidendy 4,00
    >Jak to sie ma do 19% skoro jakbym nie liczył wychodzi 20,51%
    >A może ja czegoś nie jestem świadomy - czy to jakoś inaczej się liczy?

    Podstawa opodatkowania: 20,00.
    Obliczony podatek: 3,80.
    Pobrany podatek: 4,00.

  • 5. Data: 2013-11-27 15:08:39
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 27 Nov 2013 01:29:31 -0800 (PST), m...@g...com wrote:

    >26-07-2013 DYWIDENDA 19,50
    >26-07-2013 PODATEK od dywidendy 4,00
    >Jak to sie ma do 19% skoro jakbym nie liczył wychodzi 20,51%
    >A może ja czegoś nie jestem świadomy - czy to jakoś inaczej się liczy?
    zaokr(0,19*zaokr(dywidenda;0);0)
    mniej więcej tak :)

    WAM

  • 6. Data: 2013-11-28 13:29:38
    Od: m...@g...com

    czyli na dwukrotnym niekorzystnym dla mnie zaokrągleniu płacę de facto 20,51% podatku
    a nie 19%

    co za kraj gdzie to jest napisane - jaka ustawa nakazuje tak obliczać i zaokrąglać?

  • 7. Data: 2013-11-28 13:39:30
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-11-28 13:29, m...@g...com pisze:
    > czyli na dwukrotnym niekorzystnym dla mnie zaokrągleniu płacę de facto 20,51%
    podatku a nie 19%

    oj tam, oj tam, masz tylko o 1% więcej. Przy podatku od zysków
    kapitałowych (tzw. belka) w wyniku zaokrągleń podatek ten może wynieść
    100%. Oczywiście zgodnie z prawem. A Ty tu o taki drobiazg wielkie larum
    podnosisz ;)

  • 8. Data: 2013-11-28 14:16:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
    >czyli na dwukrotnym niekorzystnym dla mnie zaokrągleniu płacę de
    >facto 20,51% podatku a nie 19%

    Oj tam, o 50 gr sie klocisz.
    Ktore przy innej dywidendzie moze byc na twoja korzysc.
    A przeciez wiecej podatkow placisz i one tez zaokraglone.

    >co za kraj gdzie to jest napisane - jaka ustawa nakazuje tak obliczać
    >i zaokrąglać?

    Jesli nie wprost w ustawie, to w rozporzadzeniu wydanym na podstawie
    ustawy.

    Zaokraglaja podatki od lat i nikt sie nie klocil, z wyjatkiem Belki
    :-)

    J.

  • 9. Data: 2013-11-28 14:21:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 listopada 2013 13:29:38 UTC+1 użytkownik m...@g...com
    napisał:
    to jest napisane - jaka ustawa nakazuje tak obliczać i zaokrąglać?
    Jak jeszcze nie tak dawno zaokraglali inaczej i był wysyp lokat tzw" bezbelkowych" to
    tez protestowałeś?

  • 10. Data: 2013-11-28 19:10:48
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-11-28, osa <w...@p...fm> wrote:

> [...]
    > kapitałowych (tzw. belka) w wyniku zaokrągleń podatek ten może wynieść
    > 100%. Oczywiście zgodnie z prawem. A Ty tu o taki drobiazg wielkie larum

    Przecież on zapłacił belkę. To o czym Ty mówisz dotyczy jedynie lokat,
    a nie całego podatku od zysków kapitałowych jako takiego.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl