  • 31. Data: 2008-12-27 00:21:35
    Temat: Re: [Prasowka] Rachunki bankowe okradzione tuż przed Wigilią
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 26 Dec 2008 11:47:12 +0100, Szymon napisał(a):

    > Tyle, że w przypadku KK także może dojść do zeskanowania (niekoniecznie w
    > bankomacie) i wówczas złodziej może wybrać limit.

    I dlatego bezpieczniejsza jest karta debetowa.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 32. Data: 2008-12-27 00:23:22
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 26 Dec 2008 04:53:22 -0800 (PST), k...@o...pl napisał(a):

    > W artykule bank pisze, że w pieniądze klienci odzyskają w ciagu 2-3
    > tygodni.

    Znajomy w podobnej sytuacji przepychał się z bankiem prawie rok.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 33. Data: 2008-12-27 10:04:13
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 26 Dec 2008 17:14:26 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
    > No przeciez napisalem ze juz mi sie nie chce tlumaczyc.

    Może jednak wytłumacz, bo raczej się mylisz :>
    To że w terminalu obsługującym chipy karta będzie żądała autoryzacji chipem
    nie znaczy, że w terminalu który nie obsługuje chipów nie będzie się dało
    dokonać transakcji przy użyciu paska.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 34. Data: 2008-12-27 15:38:53
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    W artykule bank pisze, że w pieniądze klienci odzyskają w ciagu 2-3
    tygodni.
    W takiej sytuacji lepsza jest KK bo tracisz dostep do pieniedzy które
    bank Ci mógłby pożyczyć
    ale nadal ma się dostęp do własnych pieniędzy.
    --------------------------

    Teoria. W praktyce limit kredytowy jest często wyższy niż środki dostępne na
    (najczęściej nieoprocentowanym) RORze. Weź pod uwagę, iż dziś standardem
    wśród banków jest limit x6 pensja. Ciekawe kto tyle trzyma na ROR z podpiętą
    kartą, którą się na co dzień posługuje.
    Zwróć też uwagę, iż zadłużenie trzeba będzie najprawdopodobniej pokryć do
    czasu rozpatrzenia i uznania reklamacji. Samo wniesienie reklamacji nie
    zwalnia bowiem od spłacenia KK. Dlatego nie wiem czy ay na pewno w tym
    układzie "lepsza jest KK".

  • 35. Data: 2008-12-27 16:14:28
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Użytkownik "Szymon" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Teoria. W praktyce limit kredytowy jest często wyższy niż środki dostępne
    > na (najczęściej nieoprocentowanym) RORze. Weź pod uwagę, iż dziś
    > standardem wśród banków jest limit x6 pensja.

    Chyba jednak nie. Ktos zarabiajacy srednia krajowa (ok. 3300)
    mialby wtedy KK z limitem prawie 20 000. Ja mam tylko odrobine
    wiecej niz moja jedna pensja brutto. Z drugiej strony oczywiscie
    na debetowce mialbym duzo mniej dostepnych srodkow
    niz mam na KK.

> [...]
    > czasu rozpatrzenia i uznania reklamacji. Samo wniesienie reklamacji nie
    > zwalnia bowiem od spłacenia KK. Dlatego nie wiem czy ay na pewno w tym

    Zalezy od karty i banku. Czesto jednak jest tak, ze jezeli skladasz
    reklamacje to nie placisz za reklamowane transakcje do czasu
    rozpatrzenia reklamacji, (np. Citi). Tutaj bym powiedzial, ze
    nalezy wybrac KK z "dobrego" banku i wtedy zycie bedzie
    mniej stresujace ;)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 36. Data: 2008-12-27 16:17:54
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Chyba jednak nie. Ktos zarabiajacy srednia krajowa (ok. 3300)
    > mialby wtedy KK z limitem prawie 20 000. Ja mam tylko odrobine
    > wiecej niz moja jedna pensja brutto.

    Zależy oczywiście od banku. Znam osobę, która na pojedynczej karcie ma limit
    prawie 12x dochody. Na mojej pojedynczej max to 7x dochód, ale już pracuję
    nad tym, aby mieć 35x dochód.

    Z drugiej strony oczywiscie
    > na debetowce mialbym duzo mniej dostepnych srodkow
    > niz mam na KK.

    Czyli zasadniczo mam rację - kwestia jaki kto sobie życzy limit.

> [...]
    > rozpatrzenia reklamacji, (np. Citi). Tutaj bym powiedzial, ze
    > nalezy wybrac KK z "dobrego" banku i wtedy zycie bedzie

    Pewnie masz rację - nie miałem do tej pory konieczności składania reklamacji
    na KK. Niemniej nie sądzę, aby bank lekką ręką wstrzymywał płatność, bo jak
    ktoś napisał postępowanie reklamacyjne może trwać nawet rok. Niejeden
    przedsiębiorczy klient zaraz wpadłby na pomysł złożenia reklamacji, gdyby
    zaszalał ze swoją KK i w ten sposób przedłużyłby sobie grace period :-)

  • 37. Data: 2008-12-27 17:03:09
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-27, Szymon <n...@o...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > przedsiębiorczy klient zaraz wpadłby na pomysł złożenia reklamacji, gdyby
    > zaszalał ze swoją KK i w ten sposób przedłużyłby sobie grace period :-)

    Jesteś pewny? IMHO po odrzuceniu reklamacji klient by miał do zapłaty
    całość wraz z odsetkami za cały okres rozpatrywania reklamacji.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 38. Data: 2008-12-27 17:10:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "adas;" <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > To moze ktos w bankach wpadnie na tak prosty pomysl, jakim jest blokada
    > operacji z bankomatow i terminali zagranicznych?

    Aż dziwne, że dotąd tego nie zrobiono.

    > Przeciez to chyba wiadomo na etapie komunikacji miedzy terminalem lub
    > bankomatem a centrum wystawcy kart, ze operacja jest dokonywana w kraju
    > X.
    >
    > Podejrzewam, ze 95% posiadaczy kart w platniczych w Polsce nie wybierze
    > sie do
    > Bulgarii w ciagu najblizszych 2 lat. Osoby, ktore to zrobia moga sobie
    > natomiast wyrobic kolejna karte - wylacznie do platnosci za granica.

    Albo przed wyjazdem odblokować odpowiednie kraje na odpowiedni czas.

  • 39. Data: 2008-12-27 17:20:16
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    Szymon pisze:

    > Zależy oczywiście od banku. Znam osobę, która na pojedynczej karcie ma limit
    > prawie 12x dochody. Na mojej pojedynczej max to 7x dochód, ale już pracuję
    > nad tym, aby mieć 35x dochód.

    Jakie jest praktyczne zastosowanie posiadania takiego limitu na karcie
    kredytowej ?
    Najdrozszy bilet lotniczy jaki kupowalem kosztowal 1200 EUR...

    --
    pozdrawiam | best regards | saludos
    Dan the Man

  • 40. Data: 2008-12-27 17:28:42
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Jesteś pewny? IMHO po odrzuceniu reklamacji klient by miał do zapłaty
    > całość wraz z odsetkami za cały okres rozpatrywania reklamacji.

    Nie reklamowałem, więc pewny nie jestem, ale jeśli masz rację to wracamy do
    punktu wyjścia i trzeba spłacić złodzieja po czym liczyć na uznanie
    reklamacji. W przeciwnym wypadku ostro można się naciąć...