  • 61. Data: 2008-12-27 20:53:12
    Temat: Re: Rachunki bankowe okradzione tuż przed Wigilią
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dannyboy wrote:

    > Jakie jest praktyczne zastosowanie posiadania takiego limitu na karcie
    > kredytowej ?
    > Najdrozszy bilet lotniczy jaki kupowalem kosztowal 1200 EUR...

    Najtańsza oferta na trasie Kraków - Singapur - Sydney - Kraków jaką
    znalazłem to 6kpln zł (pewnie da się znaleźć taniej, ale dużo drożej też
    można). Jeżeli teraz chciałbym się wybrać w taką trasę w 2 osoby + hotel +
    wydatki, to trochę tego limitu jednak trzeba.

    p. m.

  • 62. Data: 2008-12-27 21:03:24
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 27 Gru, 19:14, "Szymon" <n...@o...pl> wrote:

> [...]
    > 7200zł odsetek rocznie to całkiem sympatyczna kwota.Aczkolwiek obstawiam, że
    > wkrótce zlikwidują przelewy, bo to już ostatni bank, który je posiada w tej
    > formie.
    > Podobno (!) Getin nie sprawdza i nie wprowadza kart do BIK. A nawet jeśli -
    > mam duże problemy z nadmiarem gotówki i nigdy nie zaciągałem kredytu ani też
    > nie zamierzam zaciągać. Dlatego nie ma to dla mnie znaczenia... zupełnie.
    > Dodam, że nie każdy bank interesuje się BIKiem przy wydawaniu kolejnej
    > karty. Gdybyś podliczył limity kart niektórych osób to już są one łącznie w

    Na pewno moja Getinowa KK jest w BIKu :)

  • 63. Data: 2008-12-27 21:08:43
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    Na pewno moja Getinowa KK jest w BIKu :)
    ---------------
    Wiem na pewno, że tak ze 2 lata w tył Getin nie sprawdzał BIK przy wydawaniu
    KK. Czy moja jest - nie wiem. Przy jakiejś okazji sprawdzę.

  • 64. Data: 2008-12-27 21:22:33
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 27 Dec 2008 19:29:01 +0100, Szymon napisał(a):

    > Alior i przelewy to na razie czysta teoria.

    No przecież piszę, że teoretycznie ;). ale urzekli mnie gorszym podglądem w
    sieci niż Polbankowy, aż się zastanawiam czy sobie nie wyrobić.

    > Może zaglądają. Ale dają kolejne karty bez problemu, bez zaświadczeń itp.

    Do czasu.

    --
    Kojer

  • 65. Data: 2008-12-27 21:41:20
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    mvoicem pisze:

> [...]
    > można). Jeżeli teraz chciałbym się wybrać w taką trasę w 2 osoby + hotel +
    > wydatki, to trochę tego limitu jednak trzeba.

    Ten tez byl do Sydney.
    Na jaki miesiac szukasz dla 2 osob ?
    Wylot koniecznie z Krakowa ?

    --
    pozdrawiam | best regards | saludos
    Dan the Man

  • 66. Data: 2008-12-27 21:56:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Szymon" <n...@o...pl> writes:

    > Zakładając, że to są szajki bułgarskie, rumuńskie czy jeszcze tam jakieś
    > obce,

    Te co kopiuja karty w Polsce?

    > mogliby oczywiście wybrać złotówki w PL, ale co dalej?

    A co to za roznica dla klienta?

    > Trzeba byłoby
    > jakoś te kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy zamienić na inną walutę (jeszcze nie
    > daj Boże rumuńską czy bułgarską),

    Lepiej na europejska lub amerykanska.

    > bo już nie musi być proste, szczególnie
    > anonimowo.

    Ekstremalnie proste. To nie ta skala, przy ktorej zaczynaja sie
    problemy z "czystoscia".

    > Jakiś czas temu była opisana akcja polowania na słupy w PL. Otrzymywały
    > pieniądze na konto, a potem (po potrąceniu sobie %) wysyłały na Ukrainę
    > Western Union.

    No widzisz, dokladnie tak samo tu mozna je wyslac przez WU.
    Przeciez tam problem takze nie byl z gotowka, a z tym, ze trzeba bylo
    ja uzyskac z jakiegos istniejacego konta w malo ryzykowny sposob.

    > Sama "firma" rekrutująca była w Rosji... sądzę, iż nie bez
    > przyczyny... Jednak transport takiej gotówki przez granicę UE niesie pewne
    > ryzyko.

    Nie jest potrzebny.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 67. Data: 2008-12-27 22:11:36
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > A co to za roznica dla klienta?

    W momencie, gdy bank odzyskałby pieniądze pewnie szybciej zwróciłby je na
    konta klientów.

    > Lepiej na europejska lub amerykanska.

    Nadal to nie takie proste. Swego czasu czytałem o szajce (akurat Polaków),
    która wyczyściła konta na ponad 600 tys. zł. Sądzę, że jednak proces zamiany
    ich na euro czy dolary nie byłby taki prosty, jak Ci się wydaje.

    > Ekstremalnie proste. To nie ta skala, przy ktorej zaczynaja sie
    > problemy z "czystoscia".

    Właśnie - zależy od skali zjawiska.

    > No widzisz, dokladnie tak samo tu mozna je wyslac przez WU.

    ćwierć miliona dolarów? Można... i może nawet nikt nie zauważy, prawda?

    > Przeciez tam problem takze nie byl z gotowka, a z tym, ze trzeba bylo
    > ja uzyskac z jakiegos istniejacego konta w malo ryzykowny sposob.

    Co za problem założyć konto na lewy dowód? A jednak mimo posiadania lewego
    dowodu ukraińskiego nie udało się sfabrykować polskiego i potrzebny był
    słup.

  • 68. Data: 2008-12-28 12:06:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-27, Szymon <n...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Nadal to nie takie proste. Swego czasu czytałem o szajce (akurat Polaków),
    > która wyczyściła konta na ponad 600 tys. zł. Sądzę, że jednak proces zamiany
    > ich na euro czy dolary nie byłby taki prosty, jak Ci się wydaje.

    A jaką widzisz trudność w zamianie złotówek na Euro w dowolnym kantorze?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 69. Data: 2008-12-28 12:29:21
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > A jaką widzisz trudność w zamianie złotówek na Euro w dowolnym kantorze?

    buhaha... w kantorze mówisz... Proponuję się zapoznać ile _w banku_ się
    czeka na wymianę takiej gotówki i z jakimi procedurami jest to związane...

  • 70. Data: 2008-12-28 13:32:36
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-28, Szymon <n...@o...pl> wrote:

    > buhaha... w kantorze mówisz... Proponuję się zapoznać ile _w banku_ się
    > czeka na wymianę takiej gotówki i z jakimi procedurami jest to związane...

    Wypłacali z bankomatów, tak? Jednorazowo z bankomatu wypłacisz 5k.
    A sób uczestniczących jest więcej niż jedna.

    Mówisz że na przestrzeni całego dajmy na to Krakowa 20 osób się
    zdecyduje wymienić 20 tyś. zł / każdy, to nie zrobią tego w około
    2 godziny? Come on.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl