  • 1. Data: 2011-03-12 17:59:26
    Temat: Raiffeisen, Alianz czy może coś innego "prestiżowego"?
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Witajcie,

    proszę o pomoc w wyborze konta. Chodzi mi o takie, które za określone wpływy
    na konto pozwolą mi zapomnieć o wszystkich (popularnych) opłatach. Do tej pory
    miałem konto w ING i było całkiem OK, trochę przeszkadzała mi wizja opłaty za
    kartę w przypadku nie wydania 100 zł (płacę głównie kredytówką), potwierdzanie
    tylko niektórych przelewów kodem SMS; po ostatniej zmianie konto sporo
    straciło...

    Istotne dla mnie są następujące kryteria - obsługa przez internet MUSI być
    wygodna (BOS, CITI, DB są niewygodne). Niestety ING strzelił sobie w stopę
    ostatnią zmianą. Nie wiem jak wygląda bankowość Raiffaisena ani Alianz (flash
    mnie nie odstrasza). Konto powinno być dostępne 24h - kiedyś bardzo sparzyłem
    się na Aliorze i nie chcę tego powtarzać. Będzie mi potrzebne konto w EUR,
    czasami wpada mi jakaś kasa z zagranicy, poza tym mam kredyt w EUR więc
    możliwość kupowania i natychmiastowego przelewania waluty między kontem a
    popularnymi kantorami internetowymi (np. Raiffaisen i cinciarz.pl) będzie
    wielkim plusem!
    Chcę żeby bank posiadał kilka placówek w Warszawie (odpadają totalnie
    wirtualne banki).
    Możliwość lokowania nadwyżek na czymś wyżej oprocentowanym będzie plusem (jak
    będą fundusze to super).
    Konsjerże, ubezpieczenia czy inni osobiści doradcy nie będą na razie mi
    potrzebni, chcę tylko odpowiednim przelewem na konto uwolnić się od zawracania
    sobie głowy opłatami. Konto ma być moim głównym.

    Biorąc powyższe pod uwagę - Raiffaisen czy Alianz, a może coś innego? (może
    ktoś posiada konto w którymś z w/w banków i może zamieścić kilka zrzutów?)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-03-12 18:21:02
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 17:59:26 +0000 (UTC), m...@N...gazeta.pl
    napisał(a):

    > Istotne dla mnie są następujące kryteria - obsługa przez internet MUSI być
    > wygodna (BOS, CITI, DB są niewygodne).

    Multibank AQ. Wygoda systemu to jeden z powodów dla których zostałem w
    Multi. http://www.multibank.pl/dostep_do_uslug/internet/dem
    o/

    > ostatnią zmianą. Nie wiem jak wygląda bankowość Raiffaisena ani Alianz (flash
    > mnie nie odstrasza). Konto powinno być dostępne 24h - kiedyś bardzo sparzyłem
    > się na Aliorze i nie chcę tego powtarzać.

    Z dostępnością Multi nigdy nie miałem problemów. System online 24/7 (z
    dokładnością do nocnego przetwarzania, ale jedynym objawem tego w systemach
    BRE był brak możliwości zrywania lokat jednodniowych po północy w mBanku).

    > Będzie mi potrzebne konto w EUR,

    Jest

    > Chcę żeby bank posiadał kilka placówek w Warszawie (odpadają totalnie
    > wirtualne banki).

    Są i marmurki

    > Możliwość lokowania nadwyżek na czymś wyżej oprocentowanym będzie plusem (jak
    > będą fundusze to super).

    Fundusze chyba te same co w mBanku, czyli sporo. Lokaty - tak sobie, BRE
    nie zachwyca ostatnio.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2011-03-12 18:35:01
    Temat: Re: Raiffeisen, Alianz czy może coś innego
    Od: " " <m...@g...pl>

    Aquarius wygląda całkiem fajnie, WWW nie zmieniło się od czasu kiedy miałem tam
    konto studenckie :)
    Jednak 12.000 to trochę dużo jak na kwotę zwalniającą z opłaty... A niższa
    taryfa mnie nie interesuje, w wymienionych wcześniej przeze mnie bankach limit
    wpływów zwalniających opłatę za prowadzenie konta jest znacznie niższy (8.000
    Raiffeisen, 7.500 Allianz).

  • 4. Data: 2011-03-12 19:43:14
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 18:35:01 +0000 (UTC), m...@g...pl
    napisał(a):

> [...]
    > konto studenckie :)
    > Jednak 12.000 to trochę dużo jak na kwotę zwalniającą z opłaty... A niższa

    A w czym konkretnie Ci nie pasuje zwykły AQ (z wpływami >=5000), że
    bierzesz pod uwagę tylko wersję Intensive? Bo ja do dzisiaj nie wiem jaka
    jest różnica między nimi, która uzasadnia taką różnicę w opłatach i
    warunkach zwolnienia. Tańsze operacje w oddziałach, tańsze o 10zł/mies.
    ubezpieczenie medyczne i... ?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2011-03-12 20:15:32
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości grup
    et...

> [...]
    > jest różnica między nimi, która uzasadnia taką różnicę w opłatach i
    > warunkach zwolnienia. Tańsze operacje w oddziałach, tańsze o 10zł/mies.

    Podstawowa różnica to bezwarunkowa miesięczna opłata za kartę debetową
    główną oraz karty dodatkowe. W tej niższej taryfie jest to 3 zł miesięcznie
    od każdej karty.

  • 6. Data: 2011-03-12 20:36:44
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 21:15:32 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Podstawowa różnica to bezwarunkowa miesięczna opłata za kartę debetową
    > główną oraz karty dodatkowe. W tej niższej taryfie jest to 3 zł miesięcznie
    > od każdej karty.

    To też bez szału, zważywszy, że opłaty za te konta to kolejno 19,50 PLN i
    49,50 PLN. Musiałbyś mieć 10 tych kart, by to miało racjonalne uzasadnienie
    :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2011-03-12 20:50:40
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości grup
    .net...

    > To też bez szału, zważywszy, że opłaty za te konta to kolejno 19,50 PLN i
    > 49,50 PLN. Musiałbyś mieć 10 tych kart, by to miało racjonalne
    > uzasadnienie
    > :)

    Ma to takie uzasadnienie, że opłata za karty jest nie do uniknięcia inaczej
    niż przez zamykanie kart, a opłata za rachunek jest do uniknięcia w
    dziecinnie prosty sposób. Ta niższa taryfa to po prostu kuriozum.

  • 8. Data: 2011-03-12 22:44:52
    Od: b...@o...pl

    jeśli już wybór między Rajfajsenem a Allianzem,
    to wybierz Allianz

    jeśli nie lubisz opłat to naprawdę wq... jest opłata
    od drugiej wpłaty gotówkowej na konto "prestiżowe"

    mnie tym wnerwili do żywego. "Prestiż" a dziadują
    i okradają w biały dzień. A opłatę 50zł i tak czyhają

  • 9. Data: 2011-03-13 00:00:18
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    m...@g...pl <m...@g...pl> napisał(a):
    > Aquarius wygląda całkiem fajnie, WWW nie zmieniło się od czasu kiedy
    > miałem tam konto studenckie :)
    > Jednak 12.000 to trochę dużo jak na kwotę zwalniającą z opłaty...

    Więc np. przelewasz 4000 3 razy między AQ a kontem w innym banku.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 10. Data: 2011-03-13 00:26:58
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 13 Mar 2011 01:00:18 +0100, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

    > Więc np. przelewasz 4000 3 razy między AQ a kontem w innym banku.

    Wskazany mBank, dzięki czemu można obrócić w kilka minut :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl