  • 1. Data: 2012-02-15 07:44:47
    Temat: "Ratowanie" Grecji...
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    Dobre: http://www.macrobusiness.com.au/2012/02/the-killing-
    of-greece/
    i za nim
    http://kryzys.mises.pl/2012/02/14/grecki-konsensus-w
    -sprawie-braku-konsensusu/

    cytat: "/.../ grecki dług wynosił w 2008 roku ok. 260 miliardów euro.
    Pierwszy bailout wyniósł 110 miliardów, drugi ma dać 130 miliardów, do
    tego jeszcze posiadacze obligacji mają zgodzić się na redukcję
    wierzytelności o kolejne 100. To w sumie 340 miliardów, czyli o 80
    miliardów więcej niż cały dług z 2008 roku..."

    Cos mi to wygląda raczej na dyskretne zasilanie niemieckich i
    francuskich banków, niż ratowanie Grecji: nie chodzi o to by złapać
    króliczka, ale o to by gonić go (zwłaszcza jeśli za pogoń dobrze
    płacą) :-)

  • 2. Data: 2012-02-15 08:04:54
    Temat: Re: "Ratowanie" Grecji...
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Podczepię się pod wątek.

    Czy nie czujecie wstydu i zażenowania, gdy politycy z UE idą na żebry do
    Chin? Ja tak.

    Nieudacznicy rządzący UE nie potrafią sami naprawić własnych błędów. Od
    Grecji wymagają reform przed transzą pomocową, ale gdy lecą do Chin - to
    żadnych reform we własnym ogródku nie przedkładają.

    Kto jest winny sytuacji w Europie? Grecy? Niemcy? Polacy? Francuzi? Ależ
    skąd. Ludzie żyją, jak im władza pozwala. Winni są politycy. Co więcej -
    politycy są nieudolni. Balują w najlepsze, a gdy kończą się pieniądze,
    to rozglądają, od kogo by tu pożyczyć. Pojęcia nie mają, jak naprawić
    sytuację.

    Czekam, żeby jakieś odważne media w końcu zaczęły o tym mówić.

  • 3. Data: 2012-02-15 08:14:05
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > sytuację.
    >
    > Czekam, żeby jakieś odważne media w końcu zaczęły o tym mówić.

    Myślisż że do "władzy" dochodzą politycy którzy maja jakikolwiek plan poza
    checią utrzymania sie na stołku ?

    george

  • 4. Data: 2012-02-15 08:19:20
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-02-15 09:14, george pisze:

    > Myślisż że do "władzy" dochodzą politycy którzy maja jakikolwiek plan
    > poza checią utrzymania sie na stołku ?

    Za stary już jestem, żeby tak myśleć. Zdaję sobie sprawę, że dopóki
    kryzys nie wybuchnie w twarz tej pożal się Boże "elicie", to nic się nie
    zmieni. Wygląda jednak na to, że ten moment jest blisko, a wtedy - albo
    zamieszki i rewolucja, albo do władzy dojdą prawdziwi eksperci, żeby
    posprzątać bajzel.

    Póki co - z zażenowaniem patrzę na Baroso płaszczącego się w Chinach.

  • 5. Data: 2012-02-15 08:34:50
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    On 15 Lut, 09:19, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
    > W dniu 2012-02-15 09:14, george pisze:

    > Póki co - z zażenowaniem patrzę na Baroso płaszczącego się w Chinach.

    3 lata temu do Chin pojechała H. Clinton w charakterze żebraczki i jak
    żebraczka została tam potraktowana

  • 6. Data: 2012-02-15 08:41:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-02-15 09:34, eisenberg pisze:

    > 3 lata temu do Chin pojechała H. Clinton w charakterze żebraczki i jak
    > żebraczka została tam potraktowana

    Ironia losu, nie?
    Kto 30 lat temu - przed upadkiem ZSRR - pomyślałby, że dojdzie do
    sytuacji, gdy bogaty "zachód" padnie na kolana przed komunistycznym
    rządem Chin i będzie prosił o pomoc.

  • 7. Data: 2012-02-15 09:19:18
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 15 Feb 2012 09:04:54 +0100, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:

    >Podczepię się pod wątek.
    >
    >Czy nie czujecie wstydu i zażenowania, gdy politycy z UE idą na żebry do
    >Chin? Ja tak.

    A dlaczego miałbym wstydzić się za kogoś, kto jest mi obcy, a jego
    działania są całkowicie sprzeczne z wyznawanymi przeze mnie
    wartościami?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2012-02-15 09:46:18
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 15 Feb 2012 09:41:54 +0100, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:

    >Ironia losu, nie?
    >Kto 30 lat temu - przed upadkiem ZSRR - pomyślałby, że dojdzie do
    >sytuacji, gdy bogaty "zachód" padnie na kolana przed komunistycznym
    >rządem Chin i będzie prosił o pomoc.

    Hmmm, sam upadek "Zachodu" to i od strony ekonomicznej i moralnej był
    przewidywany przez wielu (choćby i przez przytaczanego przeze mnie
    Murraya Rothbarda, który "rozprawia się" z systemem pieniądza
    kontrolowanego całkowicie przez rząd). A z kolei propagowaniem wolnego
    rynku 30 lat temu zajmował się m.in. w Chile, Jugosławii i Chinach
    Milton Friedman, więc pewnie i dla niego skuteczność propagowanych
    rozwiązań nie jest zaskoczeniem.
    Milton Friedman o (strefie) euro też się wypowiadał, np.
    http://libertas.cba.pl/?p=87

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2012-02-15 11:10:55
    Temat: Re: "Ratowanie" Grecji... [+Ostrzeżenie :-) ]
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2012-02-15_10:46
> [...]
    > Murraya Rothbarda, który "rozprawia się" z systemem pieniądza
    > kontrolowanego całkowicie przez rząd). A z kolei propagowaniem wolnego

    Należy zawsze pamiętać, że J.A. jest skrajnie bezkrytycznym
    apologetą M.Rothbarda i że daleko nie wszyscy z taką postawą się
    zgadzają...

> [...]
    > rozwiązań nie jest zaskoczeniem.
    > Milton Friedman o (strefie) euro też się wypowiadał, np.

    Wielkich szkół ekonomicznych było/jest co najmniej parę i jeszcze
    żadna (no, prawie) nie została jakoś wyraźnie obalona, a
    rozbieżności pomiędzy nimi - co nie miara. Tylko niektórzy nijak
    ich nie mogą zauważyć, bo musieliby jakoś poradzić sobie z
    zarzutami wobec zasad, którym sami hołdują.
    I nie myślę tu bynajmniej o niektórych z tej listy ;-)

    witrak()
    PS. Ostrzeżenie - polemika z wątkotwórcą grozi wątkiem na 200
    postów :-)

  • 10. Data: 2012-02-15 11:51:43
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 15 Feb 2012 12:10:55 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >PS. Ostrzeżenie - polemika z wątkotwórcą grozi wątkiem na 200
    >postów :-)

    Tobie już nie grozi. Miłego dnia.
    --
    pozdrawiam,