  • 151. Data: 2012-02-20 08:18:28
    Temat: Re: "Ratowanie" Grecji... [+Ostrzeżenie :-) ]
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 17 Feb 2012 15:26:48 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >PS. Brak stopki to nie powód do niepodpisywania postów.

    a to jakiś obowiązek jest?

  • 152. Data: 2012-02-20 08:18:31
    Temat: Re: "Ratowanie" Grecji...
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > A autostrady? A4 o ile pamiętam zbudował prywatnie p.Kulczyk. Czyli da
    > się budować i bez zadłużania państwa.
    > "Koszt obsługi" zadłużenia państwa (czyli odsetki od tego
    > niefrasobliwie zaciągniętego długu) to kwota porównywalna z wpływami z
    > PIT, czyli parędziesiąt miliardów. Otóż teraz nie stać nas na budowę
    > autostrad (pi*drzwi ponad półtora tysiąca km rocznie za tę kasę dałoby
    > się zbudować) i portów _właśnie_ _dlatego_, że rządy nas zadłużały.

    Trochę pomieszałeś.
    A4 jest w rękach STX - STX dostało to w prezencie od państwa i po
    drobnym remoncie - skubie nas, jakby samo zbudowało A4 od zera.

    Kulczyk wybudował kawałek A2 - i także skubie nas tak, że spowodował
    zawalenie systemu winietowego (który nota bene był błędnie
    skalkulowany). Jednak kulczykowa A2 także dolicza się do długu kraju,
    ponieważ Polska musiała udzielić gwarancji na ten jego kredyt.

    Polski absolutnie nie stać na budowę 1.5 tys km autostrad rocznie. To,
    że teraz budujemy prawie tyle - to pojedynczy wyskok. Świetnym
    osiągnięciem byłoby teraz budować 150-200 km rocznie.

    Nasza sieć A i S będzie miała około 3 tys km za około rok. Szkielet
    będzie gotowy. Te 150 km rocznie (średnio) od 2014 roku - byłoby w sam raz.

  • 153. Data: 2012-02-20 09:09:05
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 20 Feb 2012 09:18:31 +0100, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:

    >Trochę pomieszałeś.

    możliwe, nie upieram się, co do autostrad.

    >Polski absolutnie nie stać na budowę 1.5 tys km autostrad rocznie. To,
    >że teraz budujemy prawie tyle - to pojedynczy wyskok. Świetnym
    >osiągnięciem byłoby teraz budować 150-200 km rocznie.

    oczywiście się z Tobą zgadzam. Nie stać, bo państwo się zadłużyło i
    teraz lwia część pieniędzy z podatków idzie tylko na odsetki od tego
    długu. A mogłoby być nas stać, gdyby nie te odsetki, bo o te
    kilkadziesiąt miliardów więcej byłoby do dyspozycji.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 154. Data: 2012-02-20 09:21:19
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:m734k79fb53i41ogb6rk84m7mudikcda5e@4ax.
    com...

> [...]
    > długu. A mogłoby być nas stać, gdyby nie te odsetki, bo o te
    > kilkadziesiąt miliardów więcej byłoby do dyspozycji.

    Ni zapominajmy, że prawdziwym problemem jest system emerytalny. Kredytowane
    inwestycje to nie jest w zasadzie problem, ani na poziomie centralnym, ani
    na poziomie lokalnym. Owszem, post factum prawdopodobnie w większości
    przypadków okazało się to może i nieopłacalne, ale raz, że trudno pewne
    rzeczy (wygodę) przeliczyć na opłacalność, a dwa, że co do zasady zapewne
    większość z tych kredytowanych inwestycji była sensowna, a posypało się to
    ze względu na zjawiska typu łapówki, niemądre przepisy itp.

    Katastrofę spowodowało kredytowanie niebilansującego się systemu
    emerytalnego. Teraz ludzie będą niesłusznie protestować przeciwko
    podniesieniu wieku emerytalnego. A co to biedne państwo ma zrobić innego? To
    rozwala wszelki sens hamowania inwestycji jako drogi w stronę równoważenia
    budżetu, bo to i tak nic nie da, więc już lepiej trwać nadal w fikcji i
    przynajmniej coś budować. Gdybyśmy nic nie budowali na kredyt, może obecnie
    deficyt byłby o 20 czy 30% niższy. Niczego by to nie zmieniło oprócz tego,
    że system emerytalny w przeszłym (obecnym jeszcze na tę chwilę) kształcie
    pociągnąłby kilka lat dłużej.

  • 155. Data: 2012-02-20 17:33:35
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>

    Dnia Mon, 20 Feb 2012 09:14:55 +0100, Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    wklepał(-a):

    >Ile?
    >http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,8153326,Podpisa
    no_porozumienie_ws__terenow_pod_budowe_lotniska.html

    >400 milionów złotych przy wpływach z akcyzy i VAT ponad 200 mld
    >rocznie to "pikuś".

    Khem khem. Tam już było lotnisko. Miałem na myśli budowę od zera, taka np.
    Gdynia w latach 20-tych XX w.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 156. Data: 2012-02-20 17:51:58
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2012-02-20_9:18

    > a to jakiś obowiązek jest?

    Nie, podobnie jak niedłubanie w nosie, mycie rąk po wyjściu z
    toalety, używanie dezodorantu i zdejmowanie niektórych rodzajów
    nakrycia głowy, jak się człowiek komuś (od)kłania...

    witrak()

  • 157. Data: 2012-02-20 17:57:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 20 Feb 2012 09:09:08 +0100, Jarek Andrzejewski napisał(a):

    > A autostrady? A4 o ile pamiętam zbudował prywatnie p.Kulczyk. Czyli da
    > się budować i bez zadłużania państwa.

    Nie A4, tylko A2 i nie 'pan Kulczyk', a państwo, ktore do tego p. Kulczyka
    zatrudniło.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 158. Data: 2012-04-01 22:55:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" 4f3f59de$...@n...home.net.pl

    > Mnie się wydaje, że nawet z kalkulatorem nie umieją liczyć (jak chodzi o państwowe,
    bo jak o swoje to jakby umieją).

    A nie jest aby tak, że licząc swoje, pomylą się o ileś,
    więc licząc państwowe, muszą pomylić się w przeciwnym
    kierunku, aby wyszło w sumie na zera?

    Jak siebie wzbogaci o 100 dolarów, to dla równowagi
    okradnie państwo też na 100 dolarów i będzie kwita. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 159. Data: 2012-04-01 22:58:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "marfi" 4f3d6a22$0$1270$6...@n...neostrada.pl

    > Czy to oznacza, że Grecy muszą kupować broń od
    > Niemiec za pieniądze od Niemiec aby bronić się
    > przed Turcją z którą są w NATO razem z Niemcami ?

    Aby bronić Niemców przed Turkami.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 160. Data: 2012-04-03 12:16:25
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sun, 1 Apr 2012 22:58:13 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    >"marfi" 4f3d6a22$0$1270$6...@n...neostrada.pl

    >Aby bronić Niemców przed Turkami.

    Ale owi Turcy już są w środku w twierdzy :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski