  • 11. Data: 2004-10-24 06:18:49
    Temat: Re: Raty -2,18% :)) [BYŁORe: Raty 0% - gdzie?]
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    Dawid Świtała wrote:

> [...]
    > z zarządzeniem ich prezesa kredyt jest spłacony jeli na rachunku
    > kredytowym występuje saldo od -10,00 zł do +10,00 zł :).
    > Łopatologicznie myśląc /z czysta premedytacją/ zapodałem ostatnią
    > ratę niższą o 9,99 pln :)
    > 459 / 449,01 = 0,978 co daje że dopłacili mi do kredytu 2,18% :)
    >
    > Wnioski
    > jeden - zachowanie niegodne naśladowania :)
    > dwa - przy kredycie np 100zł na 10 m-cy masz -9,99 %
    > trzy - uwazne czytanie umowy ze zrozumieniem, kluczem
    > do zrozumienia podstępnych zamysłów instytucji kredytujących :)

    A ubezpieczenia nie musiałeś płacić??

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 12. Data: 2004-10-24 08:51:35
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Dawid Świtała wrote:
    > Po zafonowaniu na GE Linię do Gdańska dowiedziałem się że zgodnie
    > z zarządzeniem ich prezesa kredyt jest spłacony jeli na rachunku
    > kredytowym występuje saldo od -10,00 zł do +10,00 zł :).

    masz to na piśmie? ;)

    KG

  • 13. Data: 2004-10-24 12:16:50
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    > masz to na piśmie? ;)

    ;) mam - wprawdzie nie w kredycie na zakupy rtv, i przy dużo większym
    oprocentowaniu niż zerowe, ale mam - ciekawostka:

    z regulaminu kredytów mieszkaniowych w lukas banku:
    par41 [całkowita spłata zadłużenia] pkt2:

    "karedytobiorca i bank uznają, że kredyt uważa się za całkowicie spłacony
    również w przypadku, gdy kwota należna bankowi lub kredytobiorcy z tytułu
    umowy kredytu jest mniejsza niż pięciokrotność opłaty za list polecony."

    jeszcze raz: nie jest to kredyt na rtv/agd typu 0%. jednak jest (nieco
    przekornym i żartobliwym) dowodem na to, że można nie spłacić całości
    zadłużenia, o czym napisał Dawid, a równocześnie strony uznają kredyt za
    spłacony całkowicie.
    paradoks spłaty mimo jej braku? ;)))

    na dzień dzisiejszy polecony kosztuje 3.45pln. pięciokrotność to 17,25.
    zysk zatem większy jako wartość bezwzględna niż 10 pln podane przez Dawida
    :), choć znikomo mały w ujęciu całościowym kredytu hipotecznego :(

    pozostaje jeszcze podkreślić obosieczność takiego zapisu - nadpłacając
    zadłużenie do kwoty 17,25pln nie możesz dochodzić zwrotu tych pieniędzy od
    banku

    zbyszko janke

  • 14. Data: 2004-10-24 15:44:37
    Od: "Piotr" <(nospam)pioz@go2.pl>

> [...]
    > umowy kredytu jest mniejsza niż pięciokrotność opłaty za list polecony."

    Taki zapis był również w mojej umowie kredytu rtv. Jednakże pisze się tam
    również, że ta pięciokrotność nie może być przekroczona "w chwili
    rozliczenia kredytu". Pytanie kiedy jest ta "wiekopomna chwila".
    Zakładając, że z premedytacją niedopłaciliśmy jakiejś kwoty a rozliczenie
    przeciąga się to kwota powiększona o karne odsetki może nam tą
    "pieciokrotność" przekroczyć.

  • 15. Data: 2004-10-24 17:51:29
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 24 Oct 2004 08:18:49 +0200, Marcin Lubojański
    <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl> wrote:

    >A ubezpieczenia nie musiałeś płacić??

    nie jest obowiązkowe. Ostatnio już prawie kupiłem na kredyt w RTV Euro
    AGD, ale tak to długo trwało, że kupiłem na kredyt w KK :-) W każdym
    razie na informację: ubezpieczenie będzie kosztowała fafnaście złotych
    powiedziałem, że za ubezpieczenie dziękuję i na tym zakończyła się
    sprawa ubezpieczenia.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 16. Data: 2004-10-24 18:02:35
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2004-10-24, Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl> wrote:

    > A ubezpieczenia nie musiałeś płacić??

    Nie - nie trzeba - kilka razy brałem kredyt w GE - nigdy nie
    placiłem więcej niż kwota towaru na metce ..10x(cena/10)
    Żadnych opłat ukrytych.
    Sa bardzo skrupulatni z wysyłaniem danych do BIK'u :)
    Pieknie widać każdą ratę :P

    P.S Przy tych kredytach są odsetki - płaci je sklep ..

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 17. Data: 2004-10-24 18:26:50
    Temat: w Marsie - owszem!
    Od: "jk" <j...@g...pl>

    Piotr <(nospam)pioz@go2.pl> napisał(a):

    > Ostatnio widziałem takie ogłoszenie na szybie w sklepie sieci MARS.
    > Szczegółów nie znam.
    > Co do ubezpieczenia - bez przesady jeśli jest taka opłata to powinna być
    > minimalna. Korzystałem z oferty Lukasa.Miałem 18 pln ubezpieczenia na kwocie
    > 2500 pln kredytu.

    w sici MARS (http://www.mars.net.pl) mozna kupic towar na raty wlasnie
    "podzielony" na 10 rownych rat

    niestety siec sie tym zazwyczaj nie chwali (naklejki na szybach to co innego),
    ostatnio na topie jest 20x0% (plus _obowiazkowe_ ubezp. w wysokosci 11,4%!!!)
    - ale warto sie zapytac o to, czy nie mozna danego towaru wziac wlasnie na 10
    rownych rat, splacajac rzecziwista cene towaru - byc moze podziala

    tak czy siak, siec MARS ma _zawsze_ taka opcje w ratach, jezeli poprosisz czy
    sie dopytasz, to ejst szansa, ze dostnaiesz kredyt o% :)

  • 18. Data: 2004-10-25 07:35:51
    Temat: Re: Raty 0% - gdzie?
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <(nospam)pioz@go2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co do ubezpieczenia - bez przesady jeśli jest taka opłata to powinna być
    > minimalna. Korzystałem z oferty Lukasa.Miałem 18 pln ubezpieczenia na

    kiedy chciałem skorzystać z kredytu 3*0% w Savii (sklepy powiązane z tesco)
    to koszt tego kredytu stanowił dla mnie 10% upust, który mógłbym uzyskać
    kupując za gotówkę - jeżeli brałbym na raty oferta na upust byłaby
    nieaktualna (warunków promocji nie można łączyć)

    sprawa jest prosta - w przypadku kredytów 0% koszty kredytu ponosi
    sprzedawca lub dzieli się nimi w określonej proporcji z kredytodawcą

    Adam

  • 19. Data: 2004-10-26 08:12:42
    Od: "Polikarp_1973" <s...@p...onet.pl>

    Slogan: "Raty 0%" jest często tylko sloganem, bo w regulaminie albo ogólnych
    warunkach wydrukowanych drobna czcionką znajdują się jakieś zapisy o
    dodatkowych opłatach.
    Często jest tak, że oprocentowania nie ma ale jest kilka opłat z byle okazji
    np:
    opłata przygotowawcza
    opłata inicjacyjna
    opłata manipulacyjna itd

    Zeby ograniczyć takie działania różnych firm w stosunku do klienta, kilka
    lat temu SEJM uchwalił ustawę (tzw. o kredycie konsumenckim) zgodnie z którą
    kredytujący oferujący kredyt dla osoby fizycznej nie proewadzącej
    działalności gospodarczej (konsumenta) musi podawać ujednoliconą wartość
    odsetek tzw: RZECZYWISTĄ STOPĘ PROCENTOWĄ (RSP).

    RSP może być traktowana jako "spólny mianownik" przy porównywaniu różnych
    ofert kredytowych bo do niej mają być [zgodnie z ustawą] wliczone wszystkie
    dodatkowe opłaty jakie musi zapłacić klient i podzielone przez dany okres
    kredytowania. Przyjęto że okresem porównawczym jest okres roku. Zatem
    kredytodawca podaje RSP w skali roku.

    W ten sposób można porównywać sensownie. Tylko uwaga: czasami oferenci
    maskują gdzieś tę informację, aby zbałamucić klienta innymi "walorami".
    Musicie być namolni i żądać podania RSP. Możecie być pewni, że to jest
    gdzieś wśród papierów, które dadzą wam zaraz do podpisania gdybyście
    zdecydowali się na ten kredyt -- gdyby bowiem nie było, to na podstawie
    wspomnianej ustawy możecie odmówić spłaty takich odsetek.

    Powodzenia w walce z systemem.

    Pozdrawiam,

    Polikarp niedoszły bankowiec (prawnik)

    "Marcin Lubojański" <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl> wrote in
    message news:cldsf7$3jr$1@inews.gazeta.pl...

  • 20. Data: 2004-10-26 15:35:44
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "Polikarp_1973" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dodatkowych opłatach.
    > Często jest tak, że oprocentowania nie ma ale jest kilka opłat z byle

    nie byloby tylu nieszczesc, gdyby ludzie czytali umowy przed podpisaniem:(