  • 1. Data: 2009-09-08 07:34:20
    Temat: Raty Cetelem- czy możliwe takie coś?
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    W Euro Rtv mozna zakupic sprzet bnna raty. Koszt rat to 0%. Cena sprzętu
    podzieliona przez 30.Trzeba tylko nie godzić się na ubezpieczenia itp.
    Finasuje to Cetelem.
    A ponieważ kasa jest nieoprocentowana to warto wziąć soprzet na 30rat.
    Moje pytanie dotyczy jednak czegoś innego.
    Jak sądzicie czy to się może udać:

    Kupuję przez net w Euro.com.pl sprzęt za np 30 000zł
    Odbieram go w sklepie, zakup finansuje ratami 30x0%(zdolność itp jest wiec
    problemu nie przewiduję)
    Do spłaty mam 30 rat po 1000zł.
    Dwa dni po zakupie oddaję nierozpakowany nawet sprzęt.
    Sklep zwraca mi więc 30 000zł.
    I teraz pytanie- czy zwrócą mi gotówkę a ja będesobie spłacał
    30nieoprocentowanych rat po 1000zł
    Te 30 000zł mogę wrzucić np na lokatę.

    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-09-08 07:42:58
    Temat: Re: Raty Cetelem- czy możliwe takie coś?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kris pisze:
> [...]
    > problemu nie przewiduję)
    > Do spłaty mam 30 rat po 1000zł.
    > Dwa dni po zakupie oddaję nierozpakowany nawet sprzęt.

    Na jakiej podstawie miałbyś mieć możliwość zwrotu?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-09-08 07:58:33
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 08 Sep 2009 09:34:20 +0200, kris napisał(a):

    > Kupuje przez net w Euro.com.pl sprzet za np 30 000z? Odbieram go w
    > sklepie, zakup finansuje ratami 30x0%(zdolno?ae itp jest wiec problemu
    > nie przewiduje)
    > Do sp?aty mam 30 rat po 1000z?.
    > Dwa dni po zakupie oddaje nierozpakowany nawet sprzet. Sklep zwraca mi
    > wiec 30 000z?.
    > I teraz pytanie- czy zwróc? mi gotówke a ja bedesobie sp?aca?
    > 30nieoprocentowanych rat po 1000z?
    > Te 30 000z? moge wrzuciae np na lokate.

    Pomyśl najpierw logicznie i to najlepiej ze trzy razy a wszystko się samo
    wyjaśni.

    Xenocide

  • 4. Data: 2009-09-08 08:01:26
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 8 Wrz, 09:34, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Sklep zwraca mi więc 30 000zł.
    > I teraz pytanie- czy zwrócą mi gotówkę a ja będesobie spłacał
    > 30nieoprocentowanych rat po 1000zł
    > Te 30 000zł mogę wrzucić np na lokatę.

    Watpie.
    Masz w dokumencie zakupu zaznaczone, ze platnosc ratalna.
    Prawdopodobnie bylby zwrot towaru i anulowanie umowy kredytowej.

  • 5. Data: 2009-09-08 08:33:45
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Na jakiej podstawie miałbyś mieć możliwość zwrotu?

    Każdy sprzęt zakupiony przez net można zwrócic bez problemu.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-09-08 08:40:54
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 8 Wrz, 09:34, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    >Watpie.
    >Masz w dokumencie zakupu zaznaczone, ze platnosc ratalna.
    >Prawdopodobnie bylby zwrot towaru i anulowanie umowy kredytowej.

    Właśnie o to "prawdopodobnie"
    Sprzęt kupiony w www.euro.com.pl
    Raty załatwia się przez spółke córke- Eurofinase
    Pożyczka(bo są to umowy pożyczki) zaciągnieta w Banku Cetelem
    I własnie dlatego że wystepuja tu trzy podmioty zastanawiam się czy taki
    manewr jak opisałem nie mógł by się udać.
    Euro.com.pl gotówkę za swój sprzet dostało. Teoretycznie nie ich problemem
    moje ew. raty w Cetelem.

    Może ktoś już zwracał sprzęt zakupiony na raty przez net. I czy wtedy sklep
    oddał gotówke na konto kupujacego czy przelał ją do banku finansującego
    raty.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-09-08 08:49:06
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    kris pisze:

> [...]
    > Sklep zwraca mi więc 30 000zł.
    > I teraz pytanie- czy zwrócą mi gotówkę a ja będesobie spłacał

    Nie mogę teraz sprawdzić, ale jak pamiętam, to w mojej umowie z
    Euro/Cetelem jest wyraźnie napisane, że zwrot towaru powoduje anulowanie
    umowy kredytowej.

    --
    MiCHA

  • 8. Data: 2009-09-08 08:52:26
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:h855uc$ik9$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Nie mogę teraz sprawdzić, ale jak pamiętam, to w mojej umowie z
    > Euro/Cetelem jest wyraźnie napisane, że zwrot towaru powoduje anulowanie
    > umowy kredytowej.

    O to mi własnie chodzi. Proszę Cię jeśli możesz to sprawdż czy taki zapis
    faktycznie jest.

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-09-08 09:07:03
    Temat: Re: Raty Cetelem- czy mo?liwe takie co??
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Dnia Tue, 08 Sep 2009 09:34:20 +0200, kris napisał(a):
    >

    > Pomyśl najpierw logicznie i to najlepiej ze trzy razy a wszystko się samo
    > wyjaśni.

    Pomyśleć to ja pomyślałe ale jak jest w praktyce to nie wiem i dlatego
    pytam.
    Teoretycznie- sklep towar przyjąć musi. Ban jest zainteresowany abym
    terminowo spłacał raty.;))0

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-09-08 10:15:39
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Sklep zwraca mi więc 30 000zł.
    > I teraz pytanie- czy zwrócą mi gotówkę a ja będesobie spłacał

    Sklepy staraja sie zabezpieczac przed tym. Np. w Castoramie jest
    powiedziane, ze dla kwot zakupu powyzej .... kilkuset zlotych (?)
    droga zwrotu pieniedzy przy zwrocie towaru musi byc taka sama, jak
    droga platnosci (czyli w przypadku placenia kk, zwrot nastapi
    bezgotowkowa na karte).
    Z praktyki jednak wiem, ze "bardzo nie zawsze" jest to przestrzegane.
    Dodajac zakupy ponizej limitu - bardzo latwo naciagnac Castorame na
    nieoprocentowana gotowke na ich koszt (chodzi mi o grace period na
    kk).

    W LM nie ma limitu - teoretycznie kazdy zwrot wymusza uzycie tego
    samego kanalu dla zwrotu gotowki, co przy zakupie. Ale w praktyce -
    czesto nie patrza na to.

    Odnosnie kredytow indywidualnych - zapewne sie nie uda to, co
    napisalec. Trzeba sprawdzic, ale byloby to pole do naduzyc na duza
    skale...