  • 11. Data: 2009-09-08 10:32:17
    Temat: Re: Raty Cetelem- czy mo?liwe takie co??
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 08 Sep 2009 11:07:03 +0200, kris napisał(a):

    > Pomy?leae to ja pomy?la?e ale jak jest w praktyce to nie wiem i dlatego
    > pytam.
    > Teoretycznie- sklep towar przyj?ae musi. Ban jest zainteresowany abym
    > terminowo sp?aca? raty.;))0

    No widzisz coś nie bardzo u Ciebie z tym myśleniem. Dostajesz towar i
    popisujesz umowę na zapłacenie za ten towar w ratach. Jeżeli chcesz oddać
    towar to rozwiązujesz umowę - skąd tutaj pomysł, że ktoś ma Ci dać jakieś
    pieniądze i to jeszcze zupełnie nieoprocentowane? Caritas czy jak?

    PS Ustaw poprawnie kodowanie, albo zacznij korzystać z prawdziwego
    czytnika ;)

    Xenocide

  • 12. Data: 2009-09-08 10:52:33
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > towar to rozwiązujesz umowę - skąd tutaj pomysł, że ktoś ma Ci dać jakieś
    > pieniądze i to jeszcze zupełnie nieoprocentowane? Caritas czy jak?

    Pewnie masz racje
    Ale to Polska jest, ja w niej żyję już kilkadziesiąt lat i nie takie rzeczy
    widziałem.
    Inżynieria finansowa ma się u nas dobrze- patrz omijanie Belki, czy ostatnie
    sprawa z Eurobankiem
    Więc tak gdybam czy i tu się nie uda.
    Pewnie nie ale zapytac nie zaszkodzi

    > PS Ustaw poprawnie kodowanie, albo zacznij korzystać z prawdziwego
    > czytnika ;)

    A coś mam źle? Na tych ustawieniach piszę już kilka lat na kilku grupach i
    nikt mi uwagi nie zwracał.
    A outlook expres jest jak dla mnie ok i żadnego innego czytnika instalować
    nie zamierzam.
    Ale jesli faktycznie mam coś nie tak to napisz to zmienie- nie problem.

    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-09-08 10:56:14
    Temat: Re: Raty Cetelem- czy możliwe takie coś?
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adp" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Odnosnie kredytow indywidualnych - zapewne sie nie uda to, co
    >napisalec. Trzeba sprawdzic, ale byloby to pole do naduzyc na duza
    >skale...

    Jakie tam nadużycie.
    Ale sprawdzić trzeba
    Mało prawdopodobne ale może się udać.

    Krzysiek

  • 14. Data: 2009-09-08 11:09:34
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 08 Sep 2009 12:52:33 +0200, kris napisał(a):

    > Pewnie masz racje
    > Ale to Polska jest, ja w niej ?yje ju? kilkadziesi?t lat i nie takie
    > rzeczy widzia?em.
    > In?ynieria finansowa ma sie u nas dobrze- patrz omijanie Belki, czy
    > ostatnie sprawa z Eurobankiem
    > Wiec tak gdybam czy i tu sie nie uda. Pewnie nie ale zapytac nie
    > zaszkodzi

    Zawierasz umowę, że płacisz za towar w ratach > oddajesz towar i umowa
    przestaje obowiązywać.

    http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

    Xenocide

  • 15. Data: 2009-09-08 11:15:00
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nie mogę teraz sprawdzić, ale jak pamiętam, to w mojej umowie z
    > Euro/Cetelem jest wyraźnie napisane, że zwrot towaru powoduje anulowanie
    > umowy kredytowej.

    towar a umowa kredytu to dwie odrębne kwestie:
    1. bank nie udziela kredytu za darmo - jeżeli wszystko jest 0% to
    dopłaca do tego sklep (najwidoczniej mu się opłaci)
    2. zwrot towaru nie musi oznaczać zakończenia umowy kredytu, aczkolwiek
    jaki interes miałby w tym sklep, aby oddać kasę a nie zaspokoić bank?
    3. tak samo banku nie interesuje czy jesteś zadowolony z towaru, masz
    spłacać raty i już, pewnie (nie wiem, bo nie sprawdzałem) na umowie
    kredytu nie ma nawet info jakiego towaru dotyczy umowa sprzedaży

    generalnie przetestuj i pochwal się jak wyszło ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 16. Data: 2009-09-08 11:16:25
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Odnosnie kredytow indywidualnych - zapewne sie nie uda to, co
    > napisalec. Trzeba sprawdzic, ale byloby to pole do naduzyc na duza
    > skale...

    skoro udaje się z kartami to dlaczego miałoby się nie udać z kredytem
    ratalnym? ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 17. Data: 2009-09-08 17:32:00
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    kris wrote:

    > O to mi własnie chodzi. Proszę Cię jeśli możesz to sprawdż czy taki zapis
    > faktycznie jest.

    Sprawdziłem - jednak pamięć mnie zawiodła, bo jest dokładnie odwrotnie:
    Odstąpienie od umowy powoduje konieczność zwrotu towaru lub zapłaty za
    niego sprzedawcy. Ty jednak nie o to pytałeś... :-)

    Nie ma nic o zwrocie towaru, ale mimo to jestem przekonany, że się to
    nie uda. :-)

    --
    MiCHA

  • 18. Data: 2009-09-08 18:55:22
    Od: "fbi" <franekbalwanek@WYTNIJ_TOgmail.com>

    Przetestowane na wlasnej skorze. Po zakupie przez internet zwrot towaru do sklepu, w
    kasie wyplacono mi pieniadze w gotówce. Umowa kredytowa nie zostala anulowana.
    Wplacilem pieniadze na lokate.

  • 19. Data: 2009-09-08 19:46:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 08.09.09 19:32, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

> [...]
    > niego sprzedawcy. Ty jednak nie o to pytałeś... :-)
    >
    > Nie ma nic o zwrocie towaru, ale mimo to jestem przekonany, że się to

    O ile sklep zezwoli na zwrot towaru.
    Bo tylko zamówienie będzie złożone przez internet - natomiast odbiór
    nastąpi już w siedzibie sklepu.

    --
    Pete

  • 20. Data: 2009-09-08 20:26:41
    Od: Peter <p...@p...fm>

    fbi pisze:
    > Przetestowane na wlasnej skorze. Po zakupie przez internet zwrot towaru do sklepu,
    w kasie wyplacono mi pieniadze w gotówce. Umowa kredytowa nie zostala anulowana.
    Wplacilem pieniadze na lokate.

    To teraz policz ile zyskałeś: oprocentowanie roczne lokaty minus roczna
    inflacja :P

    --
    Peter