  • 11. Data: 2002-05-23 17:51:46
    Temat: Re: Re[2]: bezpieczenstwo kart kredytowych
    Od: "hosi" <h...@W...pl>

    Użytkownik "inkoguto" <p...@b...pl> napisał:

    > nie mam pojęcia jakim cudem numery kart dostały się w
    > niewłaściwe ręce.

    Przez kasjerke w supermarkecie?

    hosi

  • 12. Data: 2002-05-24 05:37:00
    Temat: Re: bezpieczenstwo kart kredytowych
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > imie, nazwisko, numer karty, date wygasniecia, no i kod ktory jest ostatnimi

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > liczbami numeru karty
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Myslisz o o numerkach cvc. Szkoda, że nikt Cie nie wyprowadził z błędu. Ten kod
    znajduje się na rewersie karty i nie jest uwidoczniony na slipach z posa. Zna go
    tylko ten, kto ma kartę i ewentualnie ten kto podpatrzy ;-). Min dlatego
    transakcje z użyciem cvc uważa się za bezpieczniejsze.
    Grzegorz

  • 13. Data: 2002-05-24 06:04:00
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, May 24, 2002 at 07:37:00AM +0200, Grzegorz wrote:

> [...]
    > tylko ten, kto ma kartę i ewentualnie ten kto podpatrzy ;-). Min dlatego
    > transakcje z użyciem cvc uważa się za bezpieczniejsze.

    Tyle teoria. Niestety, cvc wymagaja (czytaj: sa niezbedne) karty ze
    stajni epi. Visowe tego nie wymagaja.

    I pewnie protokol sie predzej zmieni niz visowe beda konieczne ;-)

    --

    --w

  • 14. Data: 2002-05-24 06:35:30
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tylko ten, kto ma kartę i ewentualnie ten kto podpatrzy ;-). Min dlatego
    > transakcje z użyciem cvc uważa się za bezpieczniejsze.

    Tak, a powidzcie co za problem by kasjerka zapamietala te 3 liczby? Np. pod
    pozorem porownywania podpisu moze gapic sie na nie calkiem legalnie :-)

    pzdr

  • 15. Data: 2002-05-24 07:04:48
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    inkoguto <p...@b...pl> wrote:

    > Akurat w PKO BP i Pekao. To były trudno zauważalne transakcje na pojedyncze
    > dolary.
    > Domniemuje, że za porno strony. Od tamtego czasu niczego nie kupuje w
    > Internecie. nie mam pojęcia jakim cudem numery kart dostały się w
    > niewłaściwe ręce.

    Przepraszam, i bank nie uznał reklamacji?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 16. Data: 2002-05-24 11:30:15
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Dnia Thu, 23 May 2002 14:49:27 +0200, fewrem napisał(a):

    >zastanawiam sie jak to dziala,
    >ktos ma karte kredytowa np. visa clasic i zeby dokonac zaplaty za jakis
    >towar w sieci wystarczy spisac dane z karty takie jak,
    >imie, nazwisko, numer karty, date wygasniecia, no i kod ktory jest ostatnimi
    >liczbami numeru karty

    Wystarczy 16-cyfrowy numer i data ważności. Kiedyś przez pomyłkę wpisałem w
    amazon.con "Bank BPH" jako "card holder" - i wszystkie transakcje
    przechodziły bez najmniejszego problemu...

    >co jesli karta dostanie sie w niepowolane rece, lub ktos przechyci dane z
    >karty?

    No nic - kupi coś sobie, Ty dostaniesz rachunek i zareklamujesz transakcję.
    Koszt poniesie bank albo sprzedawca - chyba że uda im się udowodnić że to
    jednak Ty kupowałeś...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 17. Data: 2002-05-24 11:45:15
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Dnia Thu, 23 May 2002 19:37:18 +0200, inkoguto napisał(a):

> [...]
    >Domniemuje, że za porno strony. Od tamtego czasu niczego nie kupuje w
    >Internecie. nie mam pojęcia jakim cudem numery kart dostały się w

    Najprawdopodobniej NIE przez internet :-)))
    Transakcje internetowe z reguły są znacznie bezpieczniejsze niż np. zakupy
    na stacji beznynowej czy supermarkecie... (mam na myśli zakupy w PEWNYM
    sklepie internetowym :-) przynajmniej jeśli chodzi o prawdopodobieństwo
    "wycieku" numeru karty.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 18. Data: 2002-05-24 14:33:59
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <o...@m...oldfield.org.pl> napisał w
    wiadomości news:ackomg$3fh$1@news.onet.pl...
    > Przepraszam, i bank nie uznał reklamacji?

    A to takie dziwne ????
    To było kilka lat temu. Wtedy twierdzili że do bodajże $40 nie odpowiadają,
    jeśli karta nie byłą zastrzeżona.
    Na wyciągu do VC oprócz operacji, które robiłem były jakieś transakcje na
    pojedyncze dolary za jakieś "WWW magazin..." czy podobnie nieznane teksty

  • 19. Data: 2002-05-25 12:43:36
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 24 May 2002 16:33:59 +0200, "inkoguto" <p...@b...pl>
    wrote:

    >Użytkownik "Adam Płaszczyca" <o...@m...oldfield.org.pl> napisał w
    >wiadomości news:ackomg$3fh$1@news.onet.pl...
    >
    >A to takie dziwne ????

    Tak

> [...]
    >pojedyncze dolary za jakieś "WWW magazin..." czy podobnie nieznane teksty

    Wynika z tego, ze od kart tych bankow nalezy sie trzymac z daleka.
    Jak pisalem we wspomnianym watku regulaminy kart nie daja zwykle
    klientowi gwarancji uznania reklamacji IO ale pozadne banki nie robia
    z tym problemow. Z tego prostego powodu, ze moga latwo srodki za te
    transkacje odzyskac.
    Masz jakies pisemne stanowisko bankow w sprawie tamtych reklamacji ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 20. Data: 2002-05-26 06:45:37
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    inkoguto <p...@b...pl> wrote:

    > A to takie dziwne ????

    Bardzo.

    > To było kilka lat temu. Wtedy twierdzili że do bodajże $40 nie odpowiadają,
    > jeśli karta nie byłą zastrzeżona.

    A co było w umowie?

    > Na wyciągu do VC oprócz operacji, które robiłem były jakieś transakcje na
    > pojedyncze dolary za jakieś "WWW magazin..." czy podobnie nieznane teksty

    No i? Czy w umowie było napisane, że odpowiadasz za każde użycie numerów
    Twojej karty?
    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313