eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiLukas. Nowa TOiP.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 34

  • 21. Data: 2010-02-10 08:59:13
    Temat: Re: Re: Lukas. Nowa TOiP.
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>


    >no i w ten sposób można zachować sobie darmowe nieużytkowane konto.
    i tak trzeba będzie zrobić...

    wiem ze e-konto praktycznie od poczatku bylo (w pewnych warunkach)
    darmowe, tylko czy nie wprowadza oplat i na nie niedługo?


  • 22. Data: 2010-02-10 09:05:30
    Temat: Re: Re: Lukas. Nowa TOiP.
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>


    >I zrobię to tokenem samodzielnie bez wizyty w placówce bankowej...
    ha, ja to samo wykonam, ciekawe jednak czy zmieni mi sie sposob
    logowania z: login / hasło+token, na: login / hasło?

    dawniej jak mialem e-konto to logowalem sie tylko haslem, i szczerze
    to wolalem ten sposob :)


  • 23. Data: 2010-02-10 10:08:14
    Temat: Re: Lukas. Nowa TOiP.
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    A ja ich pochwalę: w poczcie wewnętrznej jasna i krótka wiadomość
    wymieniająca zmiany, jakie dotyczą mojego konta (e-). A nie jak np. w
    Pekao S.A., gdzie piszą, że "jest zmiana" i sam sobie kliencie szukaj,
    co się zmieniło.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski


  • 24. Data: 2010-02-10 11:00:12
    Temat: Re: Lukas. Nowa TOiP.
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-09, XYZ <j...@m...bin> wrote:

    [...]

    > I co z tego?

    A to z tego, że teraz wykorzystuje się te numery w oprogramowaniu
    przeróżnym jako "bazę", jak również pomoc przy weryfikacji (jak robisz
    przelew online, to masz podany bank). Nie wiem czy wszyscy będą skłonni
    rozpieprzać sobie systemy informatyczne z tego powodu, że to przestanie
    działać.

    > Numer telefonu też pochodzi z puli przyznanej konkretnemu
    > operatorowi. Taki przeniesiony numer jest zawsze kierowany do centrali
    > operatora, który zarządza daną pulą numerów, a dopiero stamtąd
    > przekierowywany do centrali operatora do którego numer został
    > przeniesiony. W bankach mogłobyć identycznie. Przelewy zawsze kierowane
    > byłyby do banku zgodnego z tym co zapisane w numerze rachunku, a ten
    > udzielałby informacji do jakiego banku takie konto zostało przeniesione.

    No super. I na pewno to skróci czas przelewu.

    > Ewentualnie KNF mógłby trzymać centralny rejestr przeniesionych numerów
    > rachunków w postaci numer konta docelowego-numer oddziału banku do
    > którego go kierować.

    Ewentualnie niech zostanie jak jest.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl


  • 25. Data: 2010-02-10 16:56:31
    Temat: Re: Lukas. Nowa TOiP.
    Od: "Anna" <a...@o...pl>

    czy jak mam lokate na 11.000 to czy spełniam warunek bezpłatności e-konta
    pro?


  • 26. Data: 2010-02-10 18:02:35
    Temat: Re: Lukas. Nowa TOiP.
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2010-02-10 12:00, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2010-02-09, XYZ<j...@m...bin> wrote:
    >
    > [...]
    >
    >> I co z tego?
    >
    > A to z tego, że teraz wykorzystuje się te numery w oprogramowaniu
    > przeróżnym jako "bazę", jak również pomoc przy weryfikacji (jak robisz
    > przelew online, to masz podany bank). Nie wiem czy wszyscy będą skłonni
    > rozpieprzać sobie systemy informatyczne z tego powodu, że to przestanie
    > działać.
    W celu weryfikacji jest cyfra kontrolna i zobowiązanie do sprawdzania nr
    rachunku z nazwą odbiorcy w banku docelowym, a nie informacja która się
    wyświetli po wpisanu numer rachunku. Nie wiem jakie mam mieć zaufanie do
    tego co się pokaże, skoro nawet ostatnio na grupie jest historia, z
    błędną bazą kodów pocztowych. Nic nie przestanie działać, tylko pokaże
    nazwę banku, który dokona "przekierowania" przelewu do właściwiego banku.

    >> Numer telefonu też pochodzi z puli przyznanej konkretnemu
    >> operatorowi. Taki przeniesiony numer jest zawsze kierowany do centrali
    >> operatora, który zarządza daną pulą numerów, a dopiero stamtąd
    >> przekierowywany do centrali operatora do którego numer został
    >> przeniesiony. W bankach mogłobyć identycznie. Przelewy zawsze kierowane
    >> byłyby do banku zgodnego z tym co zapisane w numerze rachunku, a ten
    >> udzielałby informacji do jakiego banku takie konto zostało przeniesione.
    >
    > No super. I na pewno to skróci czas przelewu.
    Zależy od sposobu realizacji takiego systemu.

    >> Ewentualnie KNF mógłby trzymać centralny rejestr przeniesionych numerów
    >> rachunków w postaci numer konta docelowego-numer oddziału banku do
    >> którego go kierować.
    >
    > Ewentualnie niech zostanie jak jest.
    Na szczęście nie wszyscy jeszcze skostnieli.


  • 27. Data: 2010-02-10 18:06:40
    Temat: Re: Lukas. Nowa TOiP.
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2010-02-10 19:02, XYZ wrote:
    > On 2010-02-10 12:00, Wojciech Bancer wrote:
    >> On 2010-02-09, XYZ<j...@m...bin> wrote:
    >>
    >> [...]
    >>
    >>> I co z tego?
    >>
    >> A to z tego, że teraz wykorzystuje się te numery w oprogramowaniu
    >> przeróżnym jako "bazę", jak również pomoc przy weryfikacji (jak robisz
    >> przelew online, to masz podany bank). Nie wiem czy wszyscy będą skłonni
    >> rozpieprzać sobie systemy informatyczne z tego powodu, że to przestanie
    >> działać.
    > W celu weryfikacji jest cyfra kontrolna i zobowiązanie do sprawdzania nr
    > rachunku z nazwą odbiorcy w banku docelowym, a nie informacja która się
    > wyświetli po wpisanu numer rachunku. Nie wiem jakie mam mieć zaufanie do
    > tego co się pokaże, skoro nawet ostatnio na grupie jest historia, z
    > błędną bazą kodów pocztowych. Nic nie przestanie działać, tylko pokaże
    > nazwę banku, który dokona "przekierowania" przelewu do właściwiego banku.
    >
    Przez takie "przekierowanie" nie mam na myśli oczywiście przesyłania
    informacji o kwocie uznania, a jedynie udzielenie wiadomości zwrotnej do
    KNF do którego banku, skierować przelew.


  • 28. Data: 2010-02-10 18:38:42
    Temat: Re: Lukas. Nowa TOiP.
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-10, XYZ <j...@m...bin> wrote:

    [...]

    > W celu weryfikacji jest cyfra kontrolna i zobowiązanie do sprawdzania nr
    > rachunku z nazwą odbiorcy w banku docelowym, a nie informacja która się
    > wyświetli po wpisanu numer rachunku.

    Ale ta informacja wiele pomaga.

    > Nie wiem jakie mam mieć zaufanie do tego co się pokaże, skoro nawet ostatnio
    > na grupie jest historia, z błędną bazą kodów pocztowych. Nic nie przestanie
    > działać, tylko pokaże nazwę banku, który dokona "przekierowania" przelewu
    > do właściwiego banku.

    Już widzę jak rzesze słabiej obeznanych użytkowników się z tym pogodzą.
    "Chcę przelać na konto XYZ, znajomy podał że to ING, a tu mi się Pekao
    pokazuje". Jasne. :)

    >>> Numer telefonu też pochodzi z puli przyznanej konkretnemu
    >>> operatorowi. Taki przeniesiony numer jest zawsze kierowany do centrali
    >>> operatora, który zarządza daną pulą numerów, a dopiero stamtąd
    >>> przekierowywany do centrali operatora do którego numer został
    >>> przeniesiony. W bankach mogłobyć identycznie. Przelewy zawsze kierowane
    >>> byłyby do banku zgodnego z tym co zapisane w numerze rachunku, a ten
    >>> udzielałby informacji do jakiego banku takie konto zostało przeniesione.
    >> No super. I na pewno to skróci czas przelewu.
    > Zależy od sposobu realizacji takiego systemu.

    I kto za to zapłaci?

    >>> Ewentualnie KNF mógłby trzymać centralny rejestr przeniesionych numerów
    >>> rachunków w postaci numer konta docelowego-numer oddziału banku do
    >>> którego go kierować.
    >> Ewentualnie niech zostanie jak jest.
    > Na szczęście nie wszyscy jeszcze skostnieli.

    Niemerytoryczny argument.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl


  • 29. Data: 2010-02-10 19:10:16
    Temat: Re: Re: Lukas. Nowa TOiP.
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    >No super. I na pewno to skróci czas przelewu.
    jakos w telefonii nie wydluza to czasu zestawienia polaczenia...
    powinien byc mechanizm kontroli w trakcie realizacji elixiru do kogo
    ma trafic przelew


  • 30. Data: 2010-02-10 19:13:53
    Temat: Re: Lukas. Nowa TOiP.
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-10, sunwick <s...@W...op.pl> wrote:
    >> No super. I na pewno to skróci czas przelewu.
    > jakos w telefonii nie wydluza to czasu zestawienia polaczenia...

    A komunikacja między operatorami (sesja) następuje 3x dziennie,
    bez sobót i niedziel?

    > powinien byc mechanizm kontroli w trakcie realizacji elixiru do kogo
    > ma trafic przelew

    No. I przelewy w czasie rzeczywistym też powinny być. W weekendy też.
    Tylko jakoś wola na to by za takie rzeczy płacić nie jest za wielka.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1