  • 21. Data: 2007-07-20 17:35:19
    Temat: Re: Polbank i jego konto oszczędzające - czyżby nowy lider?
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <f7q5hu$6aq$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "MarekZ" <m...@t...irc.pl> wrote:

> [...]
    > wiadomości news:f7q47a$msr$1@inews.gazeta.pl...

    > Może to świadczyć o tym, że prawidłowo alokują zasoby. Nie byłoby sensowne z
    > punktu widzenia banku poświęcanie znacznej części zasobów (czasu,
    > pracowników) dla powiedzmy 3% klientów, którzy akurat nie mogą lub nie chcą
    > albo nie potrafią korzystać z Microsoft Windows. Zresztą nawet gdyby zająć
    > się linuksiarzami, to za chwilę pojawi się ktos na przyklad na HPUX PARISC
    > 2.0 albo z czymś na Alpha EV67 i znowu będą narzekania, że mu coś nie
    > działa, albo nie wie jak sobie skonfigurować żeby działało.

    Ech, to jakies androny sa.
    Wystarczylo stworzyc system zgodny ze standardami, a nie tworzyc cos co
    wykorzystuje jakies windowsowe ficzery.

    TA

  • 22. Data: 2007-07-20 18:15:43
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ napisał(a):
    > Tym niemniej całkowity brak odpowiedzi jest godny piętna. :-) Rozumiem, że
    > sprawdziłeś, że coś nie chodzi i nie jesteś linuksiarzem-teoretykiem?

    Taka jest teraz praktyka, ze sie nie odpisuje.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 23. Data: 2007-07-20 19:54:58
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    T...@s...in.the.world napisał(a):

    > Kolega niedawno zalozyl tam rachunek.
    > Ma te same problemy pod MacOS. Wprawdzie na MacOS byl zawsze jakie
    > InternetExplorery, ale ostatnia wersja to 5.23 i ta nie dziala. Zreszta
    > - nowsza tez by nie dzialala, bo Polbankowy system korzysta z jakichs
    > windows-only ficzerow.
    > Kolega juz zlozyl rezygnacje z konta.
    >
    > TA

    No coz. Gdy bank ruszal, oferowali dostep (przynajmniej jesli chodzi o KK) w formie
    jednej dziury z haslem i loginem, wraz z sugestia, zeby w celach bezpieczenstwa
    zmieniac haslo raz w miesiacu.
    rozbawilo mnie to, pomyslalem, ze widocznie w Grecji sa takie standardy i realia
    polskie predko ich naprostuja.
    Jak widac, dlugo nie trzeba bylo czekac.

    Teraz, jako potentat na polskim rynku uslug bankowych, wykupili system
    bezpieczenstwa ignorujacy uzytkownikow windows vista (zapewne z racji zastosowanych
    w systemie najnowoczesniejszych rozwiazan uwzgledniajacych najnowoczesniejsze trendy
    w informatyce......) i linuxa.

    Poniewaz nie wiem, z uslug ktorego jeszcze banku nie da sie skorzystac spod
    Linuxa, nie wymienie, kto jeszcze im w tym towarzyszy. Moge wspomniec, ze o ile
    Citibank na stronach macierzystego banku w USA nie uwzglednia Linuxa,i trudno nawet
    wygodnie przegladac czesc stron bankowych, to juz dla filii polskiej jak
    najbardziej system jest przyjazny linuxowi.

    Tyle o Linuxie.
    Natomiast wracajac do mojej uwagi wyjsciowej.
    Raczej nie przypominam sobie, zeby na podobe pytanie nie odpowiedzial ktos z maila
    kontaktowego ktoregos z bankow.. Raczej nie wrozy to dobrze jakosci, przynajmniej
    jesli chodzi o kontakty mailowe, ich obslugi. Moze w kontaktach telefonicznych sa
    lepsi?

  • 24. Data: 2007-07-20 20:44:10
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 20 Jul 2007 11:28:32 +0000 (UTC), Krzysztofsf wrote:

    > np citi, nie chodzi pod opera - ale firefoxa spod linuxa akceptuje.

    Citi chodzi pod Operą windowsową - wystarczy tylko ustawić Operę, by na
    stronie Citi identyfikowała się jako IE. Z linuksa nie korzystam, więc nie
    wiem jak wygląda sprawa z Operą na pingwina.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 25. Data: 2007-07-21 12:39:06
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    MarekZ pisze:

    > Linuks zapewne może być fajna zabawą dla osób, które takie rzeczy
    > kręcą, lub które na tym zarabiają.

    Zapewne dla takich osób też, ale nie tylko...

    > Ja komputer traktuję czysto użytkowo.

    No popatrz: moja żona również. I dlatego korzysta z Linuksa :-)

    Marek

  • 26. Data: 2007-07-22 21:26:12
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    W sprawie dostępu do www z poziomu linuxa to z testów, które aktualnie
    przeprowadziłem wychodzi, że Polbank działa pod linuxem, a jakże, jednak
    musimy zainstalować sobie IE6. Ja testowałem to przy pomocy IEs4Linux
    (http://www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Main_Page)
    . Mam jeszcze jedną
    koncepcję, ale sprawdzę ją dopiero jutro jak będę miał dostęp do
    jakiegoś Windowsa.
    Chciałem przetestować też wpłatomat, ale okazało się, że karta nie jest
    podpięta do mojego konta (jakiś błąd oddziału gdzie zakładałem) i
    dopiero w poniedziałek poprawią. Ta pierwsza mała reklamacja na
    partyline przebiegła szybko i sprawnie. Także jak wpłacę pieniądze w
    poniedziałek to przetestuje przeliczniki i przelewy wykonywane spod
    linuxa no i oczywiście podzielę się wynikami.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 27. Data: 2007-07-22 21:38:57
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net> napisał(a):

> [...]
    . Mam jeszcze jedną
    > koncepcję, ale sprawdzę ją dopiero jutro jak będę miał dostęp do

    Pod wzgledem legalnosci to chyba duzo nie zmienia - bez licencji windzianej z tym
    nie powojujesz.

    http://www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Legal_notic
    es

  • 28. Data: 2007-07-23 11:25:24
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Sun, 22 Jul 2007 21:38:57 +0000, Krzysztofsf napisał(a):

    > Pod wzgledem legalnosci to chyba duzo nie zmienia - bez licencji windzianej z tym
    > nie powojujesz.
    >
    > http://www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Legal_notic
    es

    Dokładnie tak. Ja chciałem tylko sprawdzić czy chodzi po linuxem ;)

  • 29. Data: 2007-07-23 11:34:43
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net> napisał(a):

    > tym

    > Dokładnie tak. Ja chciałem tylko sprawdzić czy chodzi po linuxem ;)

    Mam od nich odpowiedz.
    Draze temat dalej :)))
    Zapytalem sie o przyszlosc - bo stan biezacy, to sobie ze stron mozna
    przeczytac. Wspomnialem tez, ze np. wlasciciele macow, to duzo kasiory maja
    :))))

    "Witam serdecznie!

    Dziękujemy za zainteresowanie naszą witryną internetową.

    Uprzejmie informuję, że Bank gwarantuje prawidłowe funkcjonowanie systemu
    bankowości internetowej pod warunkiem, że klient spełni następujące wymagania
    techniczne:

    - IE 5.0 lub wyżej

    - JAVA 6.0 (Dostępna pod wskazanym adresem: http://www.java.com/pl/download/
    windows_ie.jsp?begindownload=true#download )

    - System operacyjny Windows ( z wyjątkiem Vista)

    Miło nam będzie odpowiedzieć na ewentualne pytania pod numerem infolinii: 0 801
    822 000

    Proszę pamiętać, że jesteśmy tu dla Pana."

  • 30. Data: 2007-07-23 12:28:08
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Krzysztofsf <k...@g...pl> napisał(a):

    > Zapytalem sie o przyszlosc - bo stan biezacy, to sobie ze stron mozna
    > przeczytac. Wspomnialem tez, ze np. wlasciciele macow, to duzo kasiory maja
    > :))))

    I skoczylo sie rumakowanie

    "Witam serdecznie!

    Dziękujemy za zainteresowanie naszą witryną internetową.

    Uprzejmie informuję, że w najbliższym czasie nie planujemy udostępnienia
    Polbank24 dla systemu Linux oraz MAC, jednakże wychodząc naprzeciw oczekiwaniom
    Klientów nie wykluczamy tego w dalszej przyszłości.

    Nie jesteśmy jednak w stanie podać nawet przybliżonej daty dostosowania
    bankowości internetowej dla wspomnianych systemów."