-
31. Data: 2002-12-06 12:53:00
Temat: Re: błąd w systemie Multibanku - pilnujcie wyciągów!
Od: p...@p...onet.pl
> Primo - nie używamy tu formy Pan.
Secundo: jak widzę, za to "pouczalskich" tu dostatek :-)
> > A brak takiego ostrzeżenia być może jest celowy, w końca taki debet to
> kolejna
> > prowizja dla banku! I tu dochodzimy do etyki biznesu, ale to już temat na
> > osobny wątek...
>
> A to jest pomówienie - i raczej niesmaczne, więc nie będę komentował.
>
A szkoda. Bo jak dotąd ta kwestia jest znanym problemem w systemie
informatycznym Multibanku, od wielu miesięcy są z tego tytułu uznawane
reklamacje, ale zarząd tego banku jak dotąd nie jest zainteresowany decyzją o
naprawieniu błędu. Wnioski nasuwają się same, ale pracownicy (lub rzecznicy)
banku jak widzę mogą mieć inne zdanie.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
32. Data: 2002-12-06 12:56:38
Temat: Re: Re: błąd w systemie Multibanku - pilnujcie wyciągów!
Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
On Fri, Dec 06, 2002 at 01:53:00PM +0100, p...@p...onet.pl wrote:
>A szkoda. Bo jak dotąd ta kwestia jest znanym problemem w systemie
>informatycznym Multibanku, od wielu miesięcy są z tego tytułu uznawane
>reklamacje, ale zarząd tego banku jak dotąd nie jest zainteresowany decyzją o
>naprawieniu błędu. Wnioski nasuwają się same, ale pracownicy (lub rzecznicy)
>banku jak widzę mogą mieć inne zdanie.
No to teraz pisz do bankow wydajacych karty platnicze wypukle ze mozna
robic transakcjie _nieautoryzowane_ ktore _zawsze_ beda powodowaly
wystapienie debetu (jesli na koncie byla mniejsza ilosc kasy w
momencie ksiegowania).
Czeka Cie sporo pisania.
--
--w
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki
-
33. Data: 2002-12-06 13:06:07
Temat: Re: Re: błąd w systemie Multibanku - pilnujcie wyciągów!
Od: p...@p...onet.pl
> No to teraz pisz do bankow wydajacych karty platnicze wypukle ze mozna
> robic transakcjie _nieautoryzowane_ ktore _zawsze_ beda powodowaly
> wystapienie debetu (jesli na koncie byla mniejsza ilosc kasy w
> momencie ksiegowania).
>
> Czeka Cie sporo pisania.
>
Sytuacja z wątku dotyczy Multikonta MY gdzie transakcje są zawsze On-Line i do
którego nie ma KK
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
34. Data: 2002-12-06 13:17:45
Temat: Re: Re: Re: błąd w systemie Multibanku - pilnujcie wyciągów!
Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
On Fri, Dec 06, 2002 at 02:06:07PM +0100, p...@p...onet.pl wrote:
>Sytuacja z wątku dotyczy Multikonta MY gdzie transakcje są zawsze On-Line i do
>którego nie ma KK
po pierwsze - co z tego? ;-)
po drugie - kk mozna dostac w multi, trudno to nazwac 'karta do
multikonta my'
po trzecie - mozesz dostac rowniez karte zwykla wypukla.
po czwarte - czy koniecznie musi byc kk aby moje zalozenie bylo
prawdziwe?
--
--w
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki
-
35. Data: 2002-12-06 14:10:01
Temat: Re: Re: Re: błąd w syst emie Multibanku - pilnujcie wyciągów!
Od: p...@p...onet.pl
> On Fri, Dec 06, 2002 at 02:06:07PM +0100, p...@p...onet.pl wrote:
>
> >Sytuacja z wątku dotyczy Multikonta MY gdzie transakcje są zawsze On-Line i
do
> >którego nie ma KK
>
> po pierwsze - co z tego? ;-)
"Z tego", że piszesz:
> No to teraz pisz do bankow wydajacych karty platnicze wypukle ze mozna
> robic transakcjie _nieautoryzowane_ ktore _zawsze_ beda powodowaly
> wystapienie debetu (jesli na koncie byla mniejsza ilosc kasy w
> momencie ksiegowania).
>
> Czeka Cie sporo pisania.
a ja nie wiem, po co miałbym to robić.
Opisana sytuacja nie odtyczyła sytuacji związanej z transakcją off-line.
Prawdopodobnie nie zrozumiałem Twojej intencji
Pozdr.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
36. Data: 2002-12-06 14:15:09
Temat: Re: Re: Re: Re: błąd w syst emie Multibanku - pilnujcie wyciągów!
Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
On Fri, Dec 06, 2002 at 03:10:01PM +0100, p...@p...onet.pl wrote:
>"Z tego", że piszesz:
>> No to teraz pisz do bankow wydajacych karty platnicze wypukle ze mozna
>> robic transakcjie _nieautoryzowane_ ktore _zawsze_ beda powodowaly
>> wystapienie debetu (jesli na koncie byla mniejsza ilosc kasy w
>> momencie ksiegowania).
>>
>> Czeka Cie sporo pisania.
>
>a ja nie wiem, po co miałbym to robić.
>Opisana sytuacja nie odtyczyła sytuacji związanej z transakcją off-line.
>Prawdopodobnie nie zrozumiałem Twojej intencji
W tej sytuacji tez mozesz (bez problemu) wykonac niedozwolony debet i
tez winy w tym Twojej nie ma - po prostu wynika ona z dzialania karty
i Twoim obowiazkiem jest niejako dbac o to.
We wczesniejszym przypadku widze rowniez sytuacje gdzie jest znany
blad/ficzer banku (krytykant/zwolennik niech nazywa jak chce). Fakt,
wina lezy po stronie banku, co nie zmienia faktu ze ograniczasz sie
wylacznie do bicja piany.
--
--w
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki
-
37. Data: 2002-12-06 14:46:21
Temat: Re: błąd w syst emie Multibanku - pilnujcie wyciągów!
Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)
Wojtek Piecek wrote:
>
> We wczesniejszym przypadku widze rowniez sytuacje gdzie jest znany
> blad/ficzer banku (krytykant/zwolennik niech nazywa jak chce). Fakt,
> wina lezy po stronie banku, co nie zmienia faktu ze ograniczasz sie
> wylacznie do bicja piany.
Wojtku, napiszę jeszcze raz: mojej Mamie system Multibanku naliczył
takie odsetki i karę za debet w sytuacji kiedy nie było żadnych
księgowań weekendowo/przyszłych.
KK dostał na priv zrzut ekranu i numer klienta. Reklamacja została
oczywiście uznana, ale bez słowa wyjaśnienia.
pzdr
Tomek
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki
-
38. Data: 2002-12-06 14:56:23
Temat: Re: Re: błąd w syst emie Multibanku - pilnujcie wyciągów!
Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
On Fri, Dec 06, 2002 at 03:46:21PM +0100, Tomasz Staszewski wrote:
>Wojtku, napiszę jeszcze raz:
Mam niejasne wrazenie ze z osoba o takich inicjalach pierwszy raz
teraz pisze ;-)
>mojej Mamie system Multibanku naliczył
>takie odsetki i karę za debet w sytuacji kiedy nie było żadnych
>księgowań weekendowo/przyszłych.
>KK dostał na priv zrzut ekranu i numer klienta. Reklamacja została
>oczywiście uznana, ale bez słowa wyjaśnienia.
Oczywiscie, powiem wiecej - sprawa czesci osob jest znana chyba od
roku (albo tak od okolicy kwietnia?). Ale ja sie bardziej czepialem
podejscia ktore ktos tutaj prezentowal.
A ze multi troche na to leje - inna sprawa. Mysle ze RB podobne ma z
tym problemy, ale ze nie maja internetu to ciezej ich sprawdzic ;-)
Swoja droga ciekawe czy sa jakies sposoby aby bank zmusic do
poprawienia bledow ktore leza ewidentnie po ich stronie. Np. taki citi
w przypadku zlecenia przelewu jednego dnia, ale po wszelkich sesjach,
przyjmowal je, ale wykonywal nastepnego. Na potwierdzeniu bylo juz
napisane ze data waluty jest nastepnego, ale ze zrealizowane
poprzedniego (o ile dobrze testy pjo pamietam). Reakcja citi byla
smieszna, OIDP po prostu nie przyjmowali wtedy zlecen. No i sposobu
(poza pojsciem sobie) na nich nie ma.
--
--w
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki
-
39. Data: 2002-12-06 14:59:42
Temat: Re: błąd w syst emie Multibanku - pilnujcie wyciągów!
Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>
> Wojtku, napiszę jeszcze raz: mojej Mamie system Multibanku naliczył
> takie odsetki i karę za debet w sytuacji kiedy nie było żadnych
> księgowań weekendowo/przyszłych.
> KK dostał na priv zrzut ekranu i numer klienta. Reklamacja została
> oczywiście uznana, ale bez słowa wyjaśnienia.
Ale jaki jest cel Twojego działania?
- bicie piany? nie zakładam - znam Twój poziom
- wskazanie problemu? chyba za mało
- słowo wyjaśnienia? a może bank nie chce Ci tego wyjaśnić (nie wiem -
spekuluję)
- rozwiązanie problemu? mam nadzieję, że to - tylko dlaczego zakładasz, że
problem zosatnie rozwiązany w ciągu kilku dni?
K. Kowalski
-
40. Data: 2002-12-06 15:16:42
Temat: Re: błąd w syst emie Multibanku - pilnujcie wyc iągów!
Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)
Krzysztof Kowalski wrote:
>
> Ale jaki jest cel Twojego działania?
> - bicie piany? nie zakładam - znam Twój poziom
Nie
> - wskazanie problemu? chyba za mało
Za mało zrobiłem? Bo nie rozumiem?
> - słowo wyjaśnienia? a może bank nie chce Ci tego wyjaśnić (nie wiem -
> spekuluję)
No może...
> - rozwiązanie problemu? mam nadzieję, że to - tylko dlaczego zakładasz, że
> problem zosatnie rozwiązany w ciągu kilku dni?
OK przenosimy dyskusję na priv
pzdr
Tomek
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki