  • 11. Data: 2004-04-01 00:06:12
    Temat: Re: Uczelnia żąda ksera umowy z bankiem
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 31 Mar 2004 22:52:04 +0200, "Q" <o...@g...gov.pl> wrote:

    >moj pracodawca powiedzial, ze bedzie mi przelewal
    >kase na konto, ale chce zobaczyc umowe;
    >no i pokazalem mu umowe z mBankiem o eKonto,
    >a on ...skserowal ja sobie (?!);
    <ciach>
    >czy dane z umowy (imie, nazwisko, adres, pesel)

    przecież te dane i tak pracodawca zna, więc dlaczego akurat umowa z
    bankiem ma mu dać jakieś wielkie możliwości?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2004-04-01 05:52:12
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Anna Idzik" <aniai_usun_to@i_to_o2.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Chciałam podać na uniwersytecie swój numer konta, na które ma wpływać
    > stypendium. /Pani z okienka/ zażądała ksera umowy z bankiem.

    Wydje mi sie ze wystarczyloby zwykle potwierdzenie z banku - np wyciag z
    pelnym nr konta. Po czesci rozumiem to - pewnie maja niezle doswiadczenia w
    tym ze student pomyli sie w przepisywaniu nr - potem uczelnia nie moze
    wyslac przelewu - student wpada z pyskiem "bo nie mam pieniedzy..."

    Podobne sytuacje mozna spotkac tez w niekorych US :-)

    --
    JaKi

  • 13. Data: 2004-04-01 06:40:24
    Od: "Pies Pankracy" <f...@s...com>

    Wedlug mnie "pani z okienka" potrzebuje podkladki, zeby sie nie okazalo ze
    przyjdziesz za pol roku i powiesz ze zadnej dyspozycji przelewu na konto
    bankowe nie skladalas (to nie twoje konto, etc.) i chcesz swoje pieniadze.

    Z doswiadczenia w podobnym przypadku wiem ze wystarczy na kartece papieru
    napisac ze taka a taka osoba (data urodzenia, pesel, etc.) prosi o
    przelewanie stypendium na takie a takie konto (numer konta, nazwa banku). Do
    tego podpis i powinno byc po sprawie.

    Pozdrownienia,

  • 14. Data: 2004-04-01 06:42:21
    Temat: Re: Re: Uczelnia żąda ksera umowy z bankiem
    Od: SunWoj <sunwoj@WYMAZ_TO.gazeta.pl>

    > Panie w dziekanacie to panstwo w panstwie. Pociesz sie,
    >ze te zasade musza respektowac nie tylko studenci, ale takze pracownicy, nie
    >wylaczajac dziekana ;(
    U nas na panie w dziekanacie mowia Firewall'e :) Widze ze na kazdej
    uczelni jest tak samo. Firewall'e sa najwazniejsze! :]
    Ja tez musialem na swojej uczelni dawac xero, inaczej nie przelalyby
    stypendium. Nie bylo gadania, a ewentualnie moglem dostac do reki
    pieniazki, ale z tym musialbym do kasy latac co miesiac... :(

  • 15. Data: 2004-04-01 07:54:49
    Od: "Q" <o...@g...gov.pl>

    > przecież te dane i tak pracodawca zna, więc dlaczego akurat umowa z
    > bankiem ma mu dać jakieś wielkie możliwości?

    no tak;
    ma od dawna moj adres i pesel :)

    spanikowalem jak wariat :)
    /i na szczescie dalem mu moja umowe,
    a tam nie bylo nr klienta, bo nie wpisalem z lenistwa :)
    wiec nie jest tak zle :)

  • 16. Data: 2004-04-01 09:25:54
    Od: Anna Idzik <aniai_usun_to@i_to_o2.pl>

    Użytkownik Pies Pankracy napisał:

> [...]
    > napisac ze taka a taka osoba (data urodzenia, pesel, etc.) prosi o
    > przelewanie stypendium na takie a takie konto (numer konta, nazwa banku). Do

    Hm... w sumie to ma sens. A zeźliłam się, bo pierwszy raz takie numery
    robią, do tej pory wystarczyło podać nr konta. A teraz jeszcze nie dość,
    że trzeba umowę z bankiem przynieść, to jeszcze żeby przelewali, trzeba
    być co najmniej współwłaścicielem konta- inaczej nici. No i w sumie pod
    działem spraw studenckich stoi cały czas kolejka ludzi z różnymi
    papierkami :( Dzięki za zainteresowanie :)
    Anna Idzik
    --
    interesujesz się turystyką? zapraszam na strony www:
    www.goscinni.betacom.pl - bezpłatne noclegi

  • 17. Data: 2004-04-01 11:42:50
    Od: "Marianek Z" <m...@R...pl>

    Użytkownik "Anna Idzik" <aniai_usun_to@i_to_o2.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Chciałam podać na uniwersytecie swój numer konta, na które ma wpływać
    > stypendium. /Pani z okienka/ zażądała ksera umowy z bankiem. Czy
    > słusznie? Dlaczego mam pokazywać komuś moją własną umowę? Chyba powinna
    > uwierzyć na słowo, że to moje konto?

    patrząc na sprawę bardziej optymistycznie, może Paniom chodzi o poprawność
    nru rachunku. Bardzo się ostatnio pozmieniały.

    pozdr

    MZ

  • 18. Data: 2004-04-01 14:03:26
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    czeslaw <n...@d...slp.pl> skribis:

    >Do pewnego stopnia nawet to ma sens. Rozne numery odchodza dzis wokolo.
    >Mozesz chciec przechowac brudne pieniadze na przyklad.

    Nawet jesli, to co z tego? Uczelnia boi sie ze zostanie oskarzona o pranie
    200-300 zl stypendium ?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Nie daj sie oszukac! Zostales oszukany? Przestrzez innych!
    >>> http://www.oszustwa.com/forum/

  • 19. Data: 2004-04-01 18:31:32
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Tomasz Waszczynski <w...@w...org> wrote:

    > Bo tak? ;]

    Myślisz, że dziekan też była kobietą? ;)

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

  • 20. Data: 2004-04-04 11:46:51
    Od: Anna Idzik <aniai_usun_to@i_to_o2.pl>

    No i w sumie nic z tego...
    Poszłam do Działu Spraw Studenta z odpowiednim oswiadczeniem ,napisanym
    z zachowaniem wszelkich zasad na tego typu pismach, że prosze o przelew
    na takie i takie konto, którego jestem właścicielką...
    Pani z okienka pooglądała, zapytała co to jest i po jakie licho
    przyniosłam. Bo jej to nie interesuje, że ja nie mam ochoty udostępniać
    uczelni mojej umowy. Jak do tej pory nikt się nie przeciwstawił, wszyscy
    inni studenci grzecznie przynieśli ksera, więc ja też mam do wyboru
    przynieść ksero umowy (bądź wyciąg z banku, który udowadnia że jestem
    conajmniej współwłaścicielką konta) albo co miesiąc odbierać w okienku
    :( Ot, polska rzeczywistość.
    Dzięki jeszcze raz za pomoc.

    Anna Idzik