  • 21. Data: 2007-09-28 19:10:11
    Temat: Re: Regulamin KK
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    news:fdjilt$cb0$1@news.onet.pl...

    > Jak komus ciezko dostac limit 40k to chyba lepiej dla niego zeby takowego
    > limitu nie mial, nawet na wielu kartach. Bo moze sie latwo utopic.

    Tak? Ja nie sądzę abym dostał limit 40k bez jakichś specjalnych zabiegów,
    gdyż nie jestem w stanie udokumentować odpowiednich dochodów jak sądzę -
    przypuszczam, że nosi się do takiego limitu jakieś papierki. Za to z limitem
    wielokrotnie wyższym na kartach nie ma żadnego problemu, bez papierków. I
    aktywnie z tego limitu korzystam, na razie jakoś się nie utopiłem i raczej
    nie zamierzam. Tak że tego rodzaju oceny mogą być obarczone sporym błędem.
    Co więcej chyba jest jakaś górna granica w bankach takich limitów w koncie,
    zapewne typowo właśnie gdzieś w okolicy 50k.

    Naturalnie ja nie zaprzeczam, że takowy limit jest przecietnie rzecz biorąc
    tańszy, wykorzystuję podobny produkt (WWJ). To jest zawsze kompromis ceny
    oraz dostępności i czasu jaki trzeba temu poświęcać. Gdyby jakiś bank dał mi
    sensownie oprocentowany limit 250k, raczej bym zamienił te karty na taki
    limit. Choć nie tak całkiem bez namysłu, bo przy 1% prowizji to już 2,5k
    rocznie. A moja specyfika korzystania jest taka, że sa to bardzo krótkie
    okresy wykorzystania, natomiast kwoty względnie wysokie i z góry
    przewidywalne albo przynajmniej dowolnie skalowalne. Tak więc prowizja 3% na
    karcie za wypłatę gotówki może ją zdyskwalifikować do takiego użytku,
    natomiast nawet 24% rocznie odsetek - nie.

    marekz

  • 22. Data: 2007-09-28 20:43:16
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 28 Wrz, 20:23, "MarekZ" <m...@t...irc.pl> wrote:

    > A nie lepiej i to i to? Limit 40k ciezko chyba dostac. A kilka KK z takimi
    > limitami względnie prosto.

    Tylko po co?
    Wykorzystywanie kk do zadluzania sie na nich po uszy krotkoterminowymi
    wyplatami gotowki , ktorej nie mozna uzyskac w inny sposb z powodu
    braku udokumentowanych dochodow, jest dostc specyficznym
    wykorzystywaniem.

    Jesli juz, to mozna dodac do tego celu jeszcze karty BOS z niziutkim
    oprocentowaniem.

    Natomiast pozakartowo, to znowu np,
    http://www.mbank.com.pl/oferta/kredyty/limit/index.h
    tml

    gdzie przykladowo kolega prowadzacy DG z 3-5 k wplywow miesiecznie,
    dostal 50 czy 60 tysiecy do korzystania.

  • 23. Data: 2007-09-28 21:10:25
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    Jesli juz, to mozna dodac do tego celu jeszcze karty BOS z niziutkim
    oprocentowaniem.

    Czy bezprowizyjne wypłaty gotówki i czy jest opcja przeniesienia karty?

    Natomiast pozakartowo, to znowu np,
    http://www.mbank.com.pl/oferta/kredyty/limit/index.h
    tml

    Widzę marketing o 4 milionach. Zbyt wiele wiem o mBanku aby w to uwierzyć.
    Ale nie przeczę, jak ktoś ma możliwości uzyskania dostatecznie wysokiego
    limitu w rachunku (szczególnie bez prowizji za odnowienie), to jest to
    lepsze niż karty. Ja oceniam, że takich możliwości nie mam, a z drugiej
    strony noszenie jakichś świstków, generowanie opodatkowanego dochodu a potem
    otrzymanie 20k czy 30k limitu uważam za stratę czasu i środków.

    marekz

  • 24. Data: 2007-09-28 21:25:57
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 28 Wrz, 23:10, "MarekZ" <m...@t...irc.pl> wrote:
> [...]
    > oprocentowaniem.
    >
    > Czy bezprowizyjne wypłaty gotówki i czy jest opcja przeniesienia karty?

    Popatrzalem w TOiP - sa prowizje za wyplaty bankomatowe,
    przelewow w TOiP nie widze - moglem tu przechwalic, zapominajac, ze
    romawialismy o przelewach, a nie o oprocentowaniu wykorzystanych
    srodkow na karcie (ktore faktycznie jest niziutkie)

    > limitu w rachunku (szczególnie bez prowizji za odnowienie), to jest to
    > lepsze niż karty. Ja oceniam, że takich możliwości nie mam,

    Podalem info o parametrach kolegi, ktory ma tam kilka lat konto
    firmowe.

    a z drugiej
    > strony noszenie jakichś świstków, generowanie opodatkowanego dochodu a potem
    > otrzymanie 20k czy 30k limitu uważam za stratę czasu i środków.

    Przyznasz, ze masz raczej specyficzne oczekiwania (jesli chodzi o
    zaspokojenie ich KK) odbiegajace od profilu "przecietnego uzytkownika"
    KK.

  • 25. Data: 2007-09-28 21:44:09
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]

    Przyznasz, ze masz raczej specyficzne oczekiwania (jesli chodzi o
    zaspokojenie ich KK) odbiegajace od profilu "przecietnego uzytkownika"

    Pewnie że mam specyficzne, dlatego w ogóle biorę pod uwagę przykładowo kartę
    Getin czy też BPH (przelewy za 0,5%). Bo ta karta (Getin) to przeciez
    właśnie taki limit w rachunku z wielkimi szansami na zerowe oprocentowanie,
    w zasadzie z pewnością, o ile ktos nie jest nienormalny. Jako narzędzie do
    płatności bezgotówkowych karta Getin to przeciez nędza, BPH w zasadzie
    także.

    marekz

  • 26. Data: 2007-09-28 21:50:51
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 28 Wrz, 23:44, "MarekZ" <m...@t...irc.pl> wrote:

    >Jako narzędzie do
    > płatności bezgotówkowych karta Getin to przeciez nędza,

    Nie znam w praktyce

    >BPH w zasadzie
    > także.

    Dlaczego? Po prostu "zwykla karta" ze swietnym podgladem, tyle ze
    dosyc droga uwzgledniajac, iz nie ma zadnych bajerow, za wyjatkiem 116
    dni GP na platnosci bezgotowkowe przy pierwszej karcie.

  • 27. Data: 2007-09-29 07:50:39
    Temat: Re: [Rajfi] Regulamin KK
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Mithos" <f...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Właśnie w takim przypadku długość gp robi różnicę. To jak ktoś nie spłaca w
    > gp jego długość jest dla niego bez różnicy.

    To chyba wtedy gdy, używasz jej do "gospodarczo" i jeden czy 2 dni robi
    ci różnicę. Bo z tego co wiem, kk w PL mają GP od 21(?) do 30 dni.

    9 dni.

    KJ

  • 28. Data: 2007-09-29 08:22:47
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 29 Wrz, 09:50, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    > To chyba wtedy gdy, używasz jej do "gospodarczo" i jeden czy 2 dni robi
    > ci różnicę. Bo z tego co wiem, kk w PL mają GP od 21(?) do 30 dni.
    >
    > 9 dni.

    Sa tez KK z GP 15 dni :). Chyba na www gemoney cos takiego widzialem..

  • 29. Data: 2007-09-29 08:38:42
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    krzysztofsf pisze:

    > Sa tez KK z GP 15 dni :). Chyba na www gemoney cos takiego widzialem..

    No. Nie mówmy o przypadkach ekstremalnych. Jak już to Partner Pekao miał
    nie miał wogóle GP.

    KJ