  • 1. Data: 2012-09-29 20:30:22
    Temat: Renegocjacja kredytu z bankiem po śmierci kredytobiorcy
    Od: KJ <h...@o...pl>

    Kredytobiorca umarł zostawiając niespłacony kredyt gotówkowy który nie
    był ubezpieczony.

    Czy są jakieś szanse renegocjacji z bankiem takiego kredytu
    uwzględniając np fakt że kredytobiorca podał we wniosku nieprawdzie
    informacje a bank tego nie sprawdził ?? (np że jest rozwiedziony)

  • 2. Data: 2012-09-29 22:57:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KJ wrote:
> [...]
    > uwzględniając np fakt że kredytobiorca podał we wniosku nieprawdzie
    > informacje a bank tego nie sprawdził ?? (np że jest rozwiedziony)

    Mozesz ewentualnie wynegocjowac tyle, ze bank ci ten kredyt wypowie, bo
    dojdzie do wniosku, ze nie masz zdolnosci kredytowej, albo zechce
    dodatkowego zabezpieczenia w postaci zyranta i ubezpieczenia.

    Jak nie musisz to spałcaj i nie dotykaj bo zacznie smierdziec.
    jak faktycznie nie masz mozliwosci spłaty, to oczywiscie lepiej gadac z
    bankiem niz czekac az bank sam zacznie cie szukac, ale szanse jak wyzej.
    Da sie, bod warunkeim, ze bank na tym jeszcze wiecej zarobi.

  • 3. Data: 2012-09-29 23:24:29
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-09-29 20:30, KJ pisze:
    > Kredytobiorca umarł zostawiając niespłacony kredyt gotówkowy który nie
    > był ubezpieczony.

    Jeśli dług przewyższa wartość spadku to możesz odrzucić spadek i
    zapomnieć o kredycie, ale po szczegóły odsyłam do fachowców.

  • 4. Data: 2012-09-30 00:12:41
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu sobota, 29 września 2012 23:24:52 UTC+2 użytkownik osa napisał:
    > Jeśli dług przewyższa wartość spadku to możesz odrzucić spadek i
    >
    > zapomnieć o kredycie, ale po szczegóły odsyłam do fachowców.

    Zdaje się, że można przyjąć spadek z dobrodziejstwem inwentarza czyli odrzucić długi
    a przyjąć spadek :) Ale ja też odsyłam do fachowców.

  • 5. Data: 2012-09-30 01:52:00
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 2012-09-30 00:12, Piotr Hołda pisze:

    > Zdaje się, że można przyjąć spadek z dobrodziejstwem inwentarza czyli odrzucić
    długi a przyjąć spadek :) Ale ja też odsyłam do fachowców.

    Nie, odpowiada się za długi do wysokości majątku

    Darek

  • 6. Data: 2012-09-30 06:44:00
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

> [...]
    > uwzględniając np fakt że kredytobiorca podał we wniosku nieprawdzie
    > informacje a bank tego nie sprawdził ?? (np że jest rozwiedziony)

    Nie-spłacić kredytu - tylko tak, jak Ci pisano, tj "z dobr. inwentarza",
    a i to z utarczkami typu "wycena składników majątku". Za wszystko
    zapłacą spadkobiercy.

    Spłacać, ale wolniej i dłużej - można, ale to i tak podniesie koszta, bo
    to dla banku okazja nie do pominięcia.

    Najprostsza praktyka: zgodny podział spadku przed sądem, ktoś się
    zobowiązuje do spłacania długu i idzie do banku z postanowieniem sądu.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel

  • 7. Data: 2012-09-30 07:52:09
    Od: KJ <h...@o...pl>

> [...]
    > bankiem niz czekac az bank sam zacznie cie szukac, ale szanse jak wyzej.
    > Da sie, bod warunkeim, ze bank na tym jeszcze wiecej zarobi.

    no to chyba faktycznie potrzebna jest jakaś rewolucja żeby zmieść ten
    pseudo demokratyczny system w którym rządzą żydobanki, bo jak widać co
    się dzieje dzisiaj to wciskają kredyty wszystkim nawet starcom pod
    kroplówką którzy już bredzą a tych bredni nikt nie sprawdza

  • 8. Data: 2012-09-30 08:10:17
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    KJ <h...@o...pl> writes:

    > no to chyba faktycznie potrzebna jest jakaś rewolucja żeby zmieść ten
    Ale chwila. Na co poszły pieniadze z kredytu?

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 9. Data: 2012-09-30 08:40:29
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    SQLwiel pisze:

    > Najprostsza praktyka: zgodny podział spadku przed sądem, ktoś się
    > zobowiązuje do spłacania długu i idzie do banku z postanowieniem sądu.

    Chyba raczej nie można podzielić długu bez zgody wierzyciela... (Bo np.
    jeden spadkobierca mógłby wziąć dom, a drugi kredyt, a następnie ten
    drugi przeprowadza upadłość...)

    --
    MiCHA

  • 10. Data: 2012-09-30 08:43:14
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    KJ pisze:

> [...]
    > się dzieje dzisiaj to wciskają kredyty wszystkim nawet starcom pod
    > kroplówką którzy już bredzą a tych bredni nikt nie sprawdza

    No jasne, jak Kali wyłudzić kredyt to dobrze, jak Kalemu udzielić
    kredytu to źle...
    A kto Ci każe ten spadek przyjmować?

    --
    MiCHA