  • 21. Data: 2012-09-30 18:23:46
    Temat: Re: Renegocjacja kredytu z bankiem po śmierci kredytobiorcy
    Od: Pan Sowa <p...@g...ru>

    W dniu 2012-09-30 16:06, witek pisze:
    > cos pomerdales.
    >
    > to nie jeego wierzyciel i nie jego dług.

    http://prawo.rp.pl/artykul/793777,882993-Czy-odrzuce
    nie-spadku-uwolni-rodzine-spadkodawcy-od-splacania-j
    ego-dlugow-.html

    Mr Owl

  • 22. Data: 2012-09-30 18:52:16
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-30 16:24, m pisze:

    > No własnie. Biorąc pod uwagę że taki komornik może kilka godzin spędzić
    > na sporządzaniu spisu, to wychodzi okolice pół średniej krajowej, może
    > cała, może więcej.
    >
    > Stąd nie wiem dlaczego tak często jest to polecana metoda a jednocześnie
    > ci którzy polecają - nie wspominają nic o tym że to może tyle kosztować.
    >
    > p. m.

    No - ale popatrz na to od strony krowy... ;)

    Tzn - spadkobiercom wpadają cudze pieniądze i oni chcą jeszcze nie
    ponosić z tego tytułu żadnych kosztów.

    Przecież gdyby spadkodawca chciał o nich zadbać, to zadbałby zawczasu w
    odpowiedni sposób. A jeśli spadkobiercy byli spadkiem zainteresowani, to
    powinni byli zadbać o przyjazne relacje ze spadkodawcą z odpowiednim
    wyprzedzeniem.
    Państwo i jego cyngle (notariusze, komornicy) występują tutaj w
    naturalnej dla siebie roli sępów i hien. Polecam film "Grek Zorba". To
    jeszcze z czasów, kiedy kino było sztuką i coś mówiło.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 23. Data: 2012-09-30 19:13:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:

> [...]
    >
    > Stąd nie wiem dlaczego tak często jest to polecana metoda a jednocześnie
    > ci którzy polecają - nie wspominają nic o tym że to może tyle kosztować.

    bo nawet jak zapłacisz 3 tys, to bedzie to duzo mniej niz kredyt do
    spłacenia, o ktorym np nie wiesz. Sporządzenie spisu si spłacenie togo
    co jest w spisie po czesci chroni cie przed koneicznoscia spłacania tego
    co sie jeszcze moze w przyszłości pojawić.
    Po za tym ta zapłata komornikowi jest długiem spadkowym, wiec de facto
    rozejdzie sie po wszystkich.
    dodatkowo w paru przypadkach sąd może zlecić sporządzenie spisu
    bezpośrednio w ciężar masy spadkowej i z własnej kieszeni nie trzeba
    bedzie na dzień dobry wyłożyć nic.

  • 24. Data: 2012-09-30 19:16:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Pan Sowa wrote:

    > http://prawo.rp.pl/artykul/793777,882993-Czy-odrzuce
    nie-spadku-uwolni-rodzine-spadkodawcy-od-splacania-j
    ego-dlugow-.html

    > Mr Owl

    nie na temat, a wlasciwie na temat tylko nei zrozumiałeś.

    podważenie odrzucenia spadku może miec miejsce, wtedy kiedy to ty masz
    dług swój własny i odrzucając spadek chcesz uniknąć sytuacji, w której
    spadek poszedłby na spłatę twoich długów.

    Tu nie ma to miejsca. dług jest po spadkodawcy, a nie twój własny.

  • 25. Data: 2012-09-30 19:31:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Pan Sowa <p...@g...ru> writes:

    > Odrzucenie spadku jest ryzykowane gdyż : 1) spadek może przejść na
    > kogoś innego, komu zrobimy krzywdę,

    No ale ten ktoś ma wtedy przecież taki sam wybór. Chyba że też
    zadłużony.

    > 2) wierzyciel może uznać że spadek
    > odrzuciliśmy po to aby go pokrzywdzić i będzie domagał uznana się
    > bezskuteczności tej czynności.

    Domagać to się może, ale nic z tego raczej nie wyjdzie, jeśli to nie był
    jednocześnie nasz wierzyciel.

    > Dlatego też najlepiej przyjmować spadek z dobrodziejstwem inwentarza.
    > (często np. mieszkanie takiego "dziadka" jest już od 20 lat przepisane
    > na jakiegoś wnuczka i faktyczna wartość spadku to coś ok. 0 zł).

    Polimeryzowałbym :-)
    Zwłaszcza jeśli spadek składa się z samych długów.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 26. Data: 2012-09-30 20:48:42
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Pan Sowa pisze:

    > Odrzucenie spadku jest ryzykowane gdyż : 1) spadek może przejść na kogoś
    > innego, komu zrobimy krzywdę,

    To ten ktoś inny też spadek odrzuci. Problem pojawić się może jedynie,
    gdy odrzucić nie może, bo jest nieletni. Wtedy odrzucić musi za niego
    sąd, co wymaga niestety nieco zachodu. Co prawda nieletni z założenia
    przyjmuje spadek z dobrodziejstwem inwentarza, ale i tak pojawiają się
    problemy z kosztami owego inwentarza. Jeśli wiadomo, że w spadku są
    tylko długi, to lepiej po prostu odrzucić i nie mieć kłopotu.

    > 2) wierzyciel może uznać że spadek
    > odrzuciliśmy po to aby go pokrzywdzić

    Zwykle właśnie po to się spadek odrzuca. :-)
    (Choć to jest oczywiście efekt wtórny. Pierwotnym celem jest
    niepokrzywdzenie samego siebie.)

    > i będzie domagał uznana się
    > bezskuteczności tej czynności.

    Domagać się może. W zwykłej sytuacji nie ma najmniejszych szans na
    zwycięstwo.

    > Dlatego też najlepiej przyjmować spadek z dobrodziejstwem inwentarza.

    A kto za to zapłaci? Jak wiadomo, że są tylko długi, to nie ma sensu się
    bawić w inwentarz...

    --
    MiCHA

  • 27. Data: 2012-09-30 23:50:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

> [...]
    > problemy z kosztami owego inwentarza. Jeśli wiadomo, że w spadku są
    > tylko długi, to lepiej po prostu odrzucić i nie mieć kłopotu.

    lub przyjac go zamiast zrzucac ciezar na wlasne dzieci. Czyli de facto
    na siebie, tylko ze jeszcze trudniej sie tego pozbyc.

    > Zwykle właśnie po to się spadek odrzuca. :-)
    > (Choć to jest oczywiście efekt wtórny. Pierwotnym celem jest
    > niepokrzywdzenie samego siebie.)

    Mylicie wierzyciela spadkodawcy z wierzycielem spadkobiercy. Ten drugi
    wcale nie musi miec dlugów.

    > Domagać się może. W zwykłej sytuacji nie ma najmniejszych szans na
    > zwycięstwo.

    Ma i to duże.

    Dwojka braci, jeden zadłużony po uszy odrzuca spadek po ojcu, zeby
    całość dostał brat.
    Nic z tego jak sie wierzyciele połapią.

    > A kto za to zapłaci? Jak wiadomo, że są tylko długi, to nie ma sensu się
    > bawić w inwentarz...

    jak wyzej, to zalezy komu sie zrzuca problem na barki.

  • 28. Data: 2012-10-01 08:24:07
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    witek pisze:

    > lub przyjac go zamiast zrzucac ciezar na wlasne dzieci. Czyli de facto
    > na siebie, tylko ze jeszcze trudniej sie tego pozbyc.

    No toż pisałem, że problem jest, gdy spadkobiercy są nieletni, bo sami
    nie mogą odrzucić. :-(

    > Mylicie wierzyciela spadkodawcy z wierzycielem spadkobiercy. Ten drugi
    > wcale nie musi miec dlugów.

    Ja nie mylę. :-)

    > Ma i to duże.
    > Dwojka braci, jeden zadłużony po uszy odrzuca spadek po ojcu, zeby
    > całość dostał brat.
    > Nic z tego jak sie wierzyciele połapią.

    Przykład jest nieadekwatny, bo w tym wątku rozmawiamy o sytuacji gdy to
    nie spadkobierca, a spadkodawca był zadłużony. Wierzyciel nie ma
    najmniejszych szans podważyć odrzucenia takiego spadku.

    > jak wyzej, to zalezy komu sie zrzuca problem na barki.

    No oczywiście. Najlepiej jak to wujek, którego nie lubimy. :-)

    --
    MiCHA

  • 29. Data: 2012-10-01 12:54:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.10.2012 08:24, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > No toż pisałem, że problem jest, gdy spadkobiercy są nieletni, bo sami
    > nie mogą odrzucić. :-(

    Nieletni z mocy ustawy dziedziczą z dobrodziejstwem inwentarza.

  • 30. Data: 2012-10-01 19:04:40
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Nieletni z mocy ustawy dziedziczą z dobrodziejstwem inwentarza.

    To też napisałem...

    --
    MiCHA